نسخه 4G گلکسی A16

نسخه 4G گوشی گلکسی A16 معرفی شد؛ ارزان‌تر و همچنان با پشتیبانی ۶ ساله

نسخه 4G گوشی گلکسی A16 سامسونگ با پشتیبانی ۶ ساله و ارزان‌تر از نسخه 5G، نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد و دوربین سه‌گانه رونمایی شد.

پس از معرفی گلکسی A16 5G که چند روز پیش انجام شد، سامسونگ حالا نسخه 4G این گوشی را نیز به صورت رسمی معرفی کرده است. طبق اطلاعیه سامسونگ فرانسه، هر دو نسخه 4G و 5G گلکسی A16، با شعار «گوشی‌هایی که دوام می‌آورند» عرضه می‌شوند و دلیل این نامگذاری، پشتیبانی ۶ ساله شامل به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و وصله‌های امنیتی است.

مشخصات فنی نسخه 4G گلکسی A16

این گوشی در بسیاری از ویژگی‌ها مشابه نسخه 5G خود است. گلکسی A16 4G از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با وضوح +FHD و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن با فناوری شارژ سریع ۲۵ وات همراه است. در بخش دوربین‌ها نیز این دستگاه به دوربین‌های سه‌گانه ۵۰+۵+۲ مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در جلو مجهز شده است.

نسخه 4G گلکسی A16

بدنه این گوشی سامسونگ باریک‌تر شده و به ۷.۹ میلی‌متر رسیده است و با استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب عرضه می‌شود که برای این سری از گوشی‌ها یک ویژگی جدید محسوب می‌شود. مدل‌های قبلی سری A1x و حتی A2x فاقد هرگونه گواهینامه IP بودند و کاربران برای دسترسی به این ویژگی باید به سری A3x روی می‌آوردند.

غول کره‌ای هنوز مشخص نکرده که از چه چیپستی در این مدل استفاده می‌کند، اما احتمالا از چیپست Helio G100 استفاده شود که ارتقاء جزئی نسبت به مدل قبلی، یعنی Helio G99 خواهد داشت. این چیپست از دوربین‌های تا ۲۰۰ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند، هرچند در گلکسی A16 از این ویژگی استفاده نشده است.

این گوشی با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و همچنین دارای یک اسلات microSD برای افزایش حافظه تا ۱ ترابایت است. اما مانند مدل قبلی، احتمالاً خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این گوشی نخواهد بود.

قیمت و زمان عرضه

سامسونگ در بیانیه رسمی خود به قیمت گلکسی A16 4G اشاره‌ای نکرده است، اما با توجه به اختلاف قیمت بین مدل‌های 5G و 4G در سری A15، می‌توان انتظار داشت که مدل 4G حدود ۵۰ یورو ارزان‌تر باشد.

این گوشی در نوامبر ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد (ابتدا در اروپا و سپس به صورت گسترده در سراسر جهان). گلکسی A16 4G در رنگ‌های خاکستری، سبز و آبی در دسترس خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*