خودرو آواتر 11

خودرو برقی آواتر 11 با طراحی نادر فقیه زاده آماده ورود به بازار ایران

مجوزهای استاندارد کراس اوور برقی طراحی شده توسط نادر فقیه زاده با نام آواتر 11 صادر شد؛ این خودرو به زودی در خیابان های ایران تردد خواهد کرد.

پس از رونمایی از نسخه جدید خودرو برقی لوکس و پر امکانات آواتر ۱۱ (Avatar 11) در جریان نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، شاهد تغییرات اندکی در این کراس اوور فست‎‌بک از زمان معرفی و عرضه آن در سال 2022 بودیم. حال قرار است تا شرکت بهمن موتور توسط زیربرند محصولات تمام برقی خود با نام بی ام اسپیس (BM Space) این خودرو را به بازار ایران کند.

در همین راستا اقدامات اولیه واردات آواتر ۱۱ توسط بهمن موتور صورت گرفته و به تازگی مجوزهای لازم این خودرو توسط سازمان ملی استاندارد صادر شده است. با این تفاسیر باید منتظر معرفی رسمی و واردات نسخه های اولیه این خودرو در کشور باشیم. بنابراین قصد داریم تا در این بخش از اخبار خودرو رسانه گجت نیوز به معرفی مشخصات فنی و امکانات این محصول خاص و جذاب که توسط یکی از چهره های پر افتخار ایرانی در حوزه خودرو با نام نادر فقیه زاده طراحی شده است، بپردازیم.

مشخصات فنی خودرو برقی آواتر 11؛ وارداتی جدید بهمن موتور

خودرو آواتر 11

برند آواتر یا آواتار حاصل یک سرمایه‌گذاری مشترک بین چانگان، هواوی و شرکت CATL است و خودرو شاسی بلند آواتر 11 نیز بر اساس پلتفرم الکتریکی CHN کمپانی چانگان ساخته شده است. این خودرو از پیشرانه برقی انحصاری متشکل از سیستم محرک الکتریکی فشار قوی DriveONE هوآوی بهره می‌برد که از موتورهای تک یا دوگانه پشتیبانی می‌کند.

خودرو آواتر 11

آواتر ۱۱ در نسخه استاندارد از یک موتور الکتریکی مستقر در محور عقب دارای حداکثر قدرت 309 اسب بخار و حداکثر گشتاور 370 نیوتن‌متر بهره می‌برد. این نسخه با پک باتری 90 کیلووات ساعتی، شتاب صفر تا صد 6.6 ثانیه و برد CLTC تا 730 کیلومتر را رقم میزند.

نسخه چهار چرخ متحرک دو موتوره این خودرو با مجموع قدرت ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر، با باتری های ۹۰ کیلووات ساعتی‌، توان پیمایش ۵۵۵ کیلومتر را داراست. همچنین شتاب صفر تا صد این نسخه ۳.۹۸ ثانیه اعلام شده که عددی بسیار چشمگیر است. نسخه لانگ رنج این خودرو با همین پیشرانه و باتری های ۱۱۶ کیلووات ساعتی توان پیمایش ۶۸۰ کیلومتر را دارد.

همچنین ابعاد خودرو در طول، عرض و ارتفاع ۴۸۸۰، ۱۹۷۰ و ۱۶۰۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۹۷۵ میلی‌متر است.

امکانات رفاهی و ایمنی Avatr 11

نمای داشبورد خودرو آواتر 11

شاسی بلند آواتر 11 در مجموع به 34 سنسور و دستیار رانندگی Huawei ADS سطح 2 مجهز شده است که از عملکردهایی مانند جلوگیری از برخورد با مانع، تغییر خط، کمک پارک خودکار، کمک پارک از راه دور و کمک پارک هوشمند در فضای پارک محدود پشتیبانی می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های ADS 2.0، ویژگی پیشرفته ترمز اضطراری خودکار آن به نام GAEB است که بر اساس شبکه هوآوی (General Obstacle Detection) توسعه یافته و به وسایل نقلیه اجازه می‌دهد اشیایی مانند درختان و سنگ‌های افتاده را تشخیص دهند.

همچنین سیستم پیشگیری از برخورد با موانع جانبی (LOCP)، هنگام حرکت بین سرعت ۳۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت با هدایت خودرو به خط اصلی خود در صورت شناسایی مانع به راننده کمک می‌کند. این امر از برخورد در هنگام تغییر لاین جلوگیری می‌کند.

از آپشن‌های نسخه پایه این کراس اوور فست بک لوکس می‌توان به سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار تصادف از عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، رادار تصادف از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دستگیره‌های مخفی شونده، آینه الکتروکرومیک، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی و متصل به گرم‌کن، سنسورهای نور و باران و… اشاره کرد.

همچنین بخوانید:
کراس اوور هیبریدی هوندا ZR-V به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان می‌آید قیمت نهایی اکستریم LX و اکستریم TXL مشخص شد بی وای دی سیلیون 7 از راه رسید؛ قاتل جدید تسلا مدل Y از رقیب سرسخت چینی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*