عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا

رئیس سازمان بورس: پیگیر عرضه خودروهای داخلی و وارداتی در بورس کالا هستیم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور از تلاش این نهاد برای فراهم کردن زمینه عرضه انواع خودروهای داخلی و وارداتی در بورس کالا خبر داد.

عرضه و فروش خودرو در کشورمان همواره با چالش‌های جدی همراه بوده است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از خودروسازان داخلی و یا شرکت‌های واردکننده برای فرار از این چالش ها خواهان عرضه‌ محصولات خود در بورس کالا باشند. طبق آخرین اخبار خودرو، حجت الله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور از پیگیری ایجاد زمینه های عرضه خودروهای صفر کیلومتر تولید کشور و وارداتی در بورس کالا خبر داده است.

عرضه خودروهای داخلی و وارداتی در بورس کالا در جهت حذف واسطه های غیر ضروری

عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص این موضوع گفت:

بورس کالا در چند سال اخیر با رشد قابل قبولی مواجه شده و حجم معاملات سالانه این بورس از 150 میلیون تن فراتر رفته است اما این کافی نیست و بورس کالا می‌تواند میزبان محصولات مختلف کالایی در حوزه‌های مختلف تولیدی کشاورزی، صنعتی و… باشد که در این صورت کل اقتصاد ایران از منافع این اتفاق بهره‌مند خواهد شد.

حجت الله صیدی در جریان بازدید از بورس کالای ایران عنوان داشت: «یکی از رسالت‌های اصلی بورس کالا، حذف واسطه‌های غیرضروری در بازارهاست، به هر میزان مبادلات کالاها در بستر بورس کالا انجام شود، نقش این واسطه‌ها در بازارها نیز کم‌رنگ‌تر می‌شود. از این رو طبیعی است که همواره بورس کالا مخالفان و منتقدانی سرسخت در حوزه‌های مختلف داشته باشد، ریشه این مخالفت‌ها به همان واسطه‌ها بازمی‌گردد.»

همچنین بخوانید:
مدیرعامل ایران خودرو: اینقدر ارزان فروختیم که ۸۰ درصد ضرر کردیم آمار تولید خودروسازان داخلی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ منتشر شد رقم باورنکردنی بدهی خودروسازان داخلی به قطعه سازان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*