بهترین خودرو لوکس آلمان

جایزه بهترین خودرو لوکس آلمان به یک ماشین آمریکایی رسید

یک خودرو آمریکایی توانست با تابوشکنی، جایزه بهترین خودرو لوکس آلمان در سال 2024 را دریافت کند. جایزه GCOTY 2024 در بخش خودروهای لوکس به کادیلاک لیریک رسید.

سال‌هاست که برند آمریکایی کادیلاک به‌عنوان یک خودروساز مشهور و موفق در زمینه تولید خودروهای لوکس شناخته می‌شود و سابقه درخشانی در فرهنگ آمریکایی دارد. اما این برند با وجود موفقیت و محبوبیت در بازار آمریکا، نتوانسته در بازار خودرو اروپا، خود را به اثبات برساند. کادیلاک در اروپا همیشه به‌عنوان برندی شناخته می‌شود که چندان به خواسته‌های مشتریان اروپایی خودروهای لوکس، توجه نمی‌کند.

با این حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که کادیلاک با یک تابوشکنی، اولین قدم را برای تغییر این روند برداشته و موفق شده با برنده شدن جایزه خودرو سال آلمان در سال 2024 (GCOTY) در بخش خودروهای لوکس، اعتبار واقعی خود در اروپا را به‌دست بیاورد. خودرو کادیلاک لیریک (Cadillac Lyriq) توانست با امتیاز قابل توجه و با کسب رای بیش از 30 داور آلمانی و مهمان برجسته، خودروهای جنسیس G90 و پورشه ماکان را شکست دهد و به‌عنوان یک خودرو آمریکایی، جایزه بهترین خودرو لوکس آلمان در سال 2024 را از آن خود کند. گفتنی است، جوایز GCOTY وابستگی زیادی با جایزه جهانی خودرو سال WCOTY دارد.

بهترین خودرو لوکس آلمان

جایزه GCOTY در اواخر سال میلادی و پس از آخرین دور داوری به برندگان اعطا می‌شود و اکنون، کادیلاک لیریک BEV توانست به‌دلیل طراحی منحصربه‌فرد، فناوری‌های جذاب و لوکس بودن، مورد تحسین داوران قرار بگیرد. کادیلاک در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای تثبیت جایگاه خود در بازار خودروهای لوکس اروپا داشته، اما همیشه توسط بازیگران غالب این بخش از بازار،‌ از جمله مرسدس بنز، بی ام و، آئودی، پورشه، بنتلی و مازراتی، شکست خورده بود.

اهمیت ویژه جایزه بهترین خودرو لوکس آلمان برای کادیلاک و جنرال موتورز

این خودروساز آمریکایی از سال 1935 میلادی، به‌طور جدی وارد بازار اروپا شد؛ اما از سال 2017 با ریاست پیر بروگال در جنرال موتورز (مالک برند کادیلاک)، فعالیت خود را وارد مرحله تازه‌ای کرد که نتیجه آن را می‌توانیم اکنون با برنده شدن در جایزه بهترین خودرو لوکس آلمان در سال 2024، مشاهده کنیم.

بهترین خودرو لوکس آلمان

بروگال در مراسم اهدای جوایز GCOTY در شهر باد دورکهایم آلمان اظهار کرد این جایزه برای ما معنای بزرگی دارد. وی همچنین گفت:

ما با کادیلاک و با فناوری رانندگی تمام الکتریکی (Full Electric Drive) به بازار اروپا برگشتیم. جایزه بهترین خودرو لوکس سال برای ما معنای خاصی دارد و نشان می‌دهد که می‌توانیم بهترین خودروهای لوکس را که از کادیلاک انتظار داریم و بهترین فناوری و طراحی را برای مشتریان به ارمغان بیاوریم.

این جایزه علاوه بر این که می‌تواند به کادیلاک برای متقاعد کردن مشتریان و منتقدان کمک کند، از آن جهت اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند که در تمام بخش‌های جوایز GCOTY یا بهترین خودروهای سال آلمان در سال 2024، شاهد حکمرانی خودروهای اروپایی بودیم و خودروهای غیر اروپایی زیادی را حتی در سه رتبه برتر بخش‌های مختلف، مشاهده نمی‌کنیم.

در کلاس خودروهای جمع و جور تا قیمت 35 هزار یورو، سیتروئن e-C3/C3 که هم با پیشرانه احتراقی و هم با پیشرانه EV به بازار عرضه می‌شود، برنده شد. MG 3 چینی در رده دوم قرار گرفت و داچیا داستر هم در رتبه سوم قرار گرفت. در بخش خودروهای پریمیوم با قیمت 35 هزار تا 70 هزار یورو نیز بی ام و i5 و سری 5 با پیشرانه‌های احتراقی، EV و پلاگین هیبریدی، عناوین برتر را به خود اختصاص دادند. پولستار 4 که توسط گروه چینی جیلی مدیریت می‌شود در رتبه دوم و بی ام و X1 و iX1 در جایگاه سوم جای گرفتند.

بهترین خودرو لوکس آلمان

در کلاس خودروهای پرفورمنس، عناوین برتر به پورشه GTS 911، لامبورگینی Revuelto و فراری Dodici Cilindri رسید. در دسته‌بندی خودروهای نوانرژی نیز آئودی Q6 e-tron EV، فولکس واگن ID.5 و پورشه ماکان در رتبه‌های نخست قرار گرفتند. بنابراین همانطور که مشاهده کردید، رتبه‌های برتر و جوایز بهترین خودروهای سال آلمان در سال 2024 به خودروهای اروپایی که بیشترشان هم آلمانی بودند تعلق گرفت و کادیلاک لیریک به‌عنوان تنها خودرو آمریکایی به‌همراه یکی دو خودرو چینی مثل ام جی 3 و پولستار 4، خودروهای غیر اروپایی بودند که در این فهرست توانستند جایگاه شایسته‌ای برای خود دست و پا کنند.

همچنین بخوانید:
تیزر تبلیغاتی سدان لوکس و چشم‌نواز کادیلاک Celestiq را از دست ندهید کادیلاک با این کانسپت جدید تبحر خود در ساخت سوپرکار را به رخ می‌کشد کانسپت کادیلاک Sollei به نمایش گذاشته شد؛ خودرو کروک آمریکایی که از آینده آمده است کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵؛ فیس لیفت شاسی بلند لوکس آمریکایی، خیره‌کننده‌تر از همیشه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*