خودرو فونیکس اومودا سی 7

چری اومودا C7 معرفی شد ؛ برادر بزرگ‌تر فونکیس اف ایکس در ایران

شرکت چری سرانجام از جدیدترین کراس اور مدرن خود یعنی اومودا سی 7 – Chery Omoda 7 که به نوعی نسخه بزرگ‌تر فونیکس اف ایکس به حساب می‌آید رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی چری اومودا C7 در ایران آشنا خواهیم شد.

به نظر می‌رسد که خانواده فونیکس به زودی میزبان یک کراس اور جدید و اسپرت خواهد بود که از نظر قد و هیکل، کمی بزرگ‌تر از فونیکس اف ایکس است و می‌تواند بازار هدف تیگو 7 پرو را کمی تهدید کند. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی کامل چری اومودا C7 خواهیم رفت و علاوه بر قیمت نهایی در ایران، با مشخصات فنی آن هم آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی چری اومودا C7

خودرو فونیکس اومودا سی 7

خودرو بعدی برند فونیکس قرار است با سه پیشرانه مختلف یعنی 1.5 لیتری تنفس طبیعی، 1.6 لیتری توربو شارژ و 1.5 لیتری هیبریدی راهی بازار شود که به نظر می‌رسد تنها دو گزینه آخر به ایران خواهند رسید. کراس اور اومودا سی 7 در نسخه 1.6 لیتری توربو شارژ میزبان همان پیشرانه معروفی است که در لوکانو L7 و آریزو 6 جی تی و تیگو 8 پرو هم حضور داشت. این پیشرانه می‌تواند 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

چری اومودا C7 هیبریدی هم دقیقا به قوای فنی خودروهایی مثل تیگو 8 پرو e پلاس و لوکانو L7 PHEV مجهز شده است و از یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ بهره می‌برد. این ترکیب را علاوه بر موارد فوق، در فونیکس تیگو 7 پرو پلاگین هیبریدی هم دیده بودیم.

آپشن و امکانات رفاهی

خودرو فونیکس اومودا سی 7

از مهم‌ترین امکانات و آپشن های چری اومودا C7 می‌توان به دستیار رانندگی خودکار سطح 2 اشاره کرد که موارد جذابی مثل دستیار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، رادار هشدار تصادف از عقب و جلو، دستیار حرکت در شیب، سانروف و سقف پاناروما، مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و … را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر چند که لیست آپشن و امکانات فونیکس اومودا سی 7 در ایران، هنوز نهایی نشده است.

طراحی ظاهری و ابعاد

خودرو فونیکس اومودا سی 7

اندازه و ابعاد چری اومودا C7 دقیقا تنه به تنه‌ی تیگو 7 حرکت می‌کند و شامل 4500 میلی متر طول، 1842 میلی متر عرض و 1746 میلی متر ارتفاع در کنار فاصله محوری 2670 میلی متر می‌شود. امضای طراحی اومودا دقیقا روی سر و شکل این کراس اور کامپکت دیده می‌شود و خطوط تیز و شکسته، در جای جای آن به چشم می‌آید.

طراحی داخلی و کابین

اتاق و کابین چری C7 یک سر و گردن بالاتر از تیگو 7 است و طراحی خاص‌تری را نشان می‌دهد؛ هرچند که تمام آپشن‌ها و امکانات اتاق و کابین چری اومودا C7 مانند تیگو 7 پرو مکس هستند و می‌توانید سقف پاناروما، صندلی‌های اسپرت برقی و … را پیدا کنید. روی داشبورد چری اومودا سی 7 هم شاهد حضور مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال هستیم و فرمان دی کات و هد آپ دیسپلی هم دیده می‌شوند.

قیمت چری اومودا C7 و تاریخ عرضه در ایران

چری اومودا C7

احتمالا قیمت چری اومودا سی 7 نزدیک به 1 میلیارد و 600 میلیون تومان باشد و به گفته شرکت چری، این خودرو از فروردین سال 1404 راهی بازار چین خواهد شد. پیش بینی می‌کنیم که فروش فونیکس اومودا C7 در ایران با نشان تجاری فونیکس، از سال آینده آغاز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*