شرکت گروه بوران

شرکت گروه بوران، همگام با تکنولوژی روز دنیا

اگر به تعریف شرکت‌های دانش بنیان و ویژگی‌های  این شرکت‌ها دقت کرده باشید با عباراتی از این دست روبه رو خواهید شد: ارائه خدمات و محصولات در بستر دانش و بر اساس تحقیق و توسعه. به عبارت دیگر، شرکت‌هایی که فرآیند، ساخت و تولید خود را بر پایه طراحی فرآیندهای دقیق علمی و فنی طرح‌ریزی می‌کنند و برای بخش‌های مختلف آن از جمله کارایی و کیفیت محصول، مواد مصرفی محصول، تولید، کنترل کیفیت و کارآیی محصول برنامه دارند، دانش بنیان به شمار می‌آیند.

بنابراین ویژگی اصلی شرکت‌های دانش بنیان، وجود تحقیق و توسعه در امر طراحی تا تولید است. تحقیق و توسعه خود الزامات فراوانی دارد از جمله نیروی انسانی متخصص و تجهیزات و امکانات. این شرکت‌های دانش بنیان دارای نیروی انسانی متخصص در بخش تحقیق و توسعه و سایر بخش‌های کلیدی خود و همچنین دارای مرتبط با طراحی، تولید و ارتقاء و کنترل کیفی محصول نیز هستند. ویژگی‌هایی که همه آنها را می‌توان در شرکت گروه بوران با مدیریت صارم توحیدی مشاهده کرد. یکی از شرکت هایی که همگام با تکنولوژی روز دنیا حرکت می کند و می‌کوشد در پیوستن به قافله تکنولوژی در حوزه سلامت از دیگر شرکت‌های هم تراز سبقت بگیرد. چندی است که شرکت بوران و مدیر این شرکت یعنی هژیر توحیدی تلاش تازه‌ای را  در حوزه سلامت الکترونیک آغاز کرده‌اند.

نقش فناوری اطلاعات نوین در حوزه سلامت الکترونیک

یکی از مسائل مهم که به عنوان نیاز جامعه شناخته می‌شود،  سلامت جامعه است. سلامتی و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها، برای همه جوامع یک دغدغه همیشگی بوده و هست. همگام با پیشرفت فناوری اطلاعات، فرصت‌های فراوانی برای تحولات در حوزه سلامتی ظهور می‌یابد. اما چگونه می‌توانیم از این فرصت پیش آمده برای بهینه سازی موضوع سلامت در جامعه بهره ببریم. چه اشخاص یا ارگان‌هایی بایستی در مسیر به کارگیری تکنولوژی در عرصه بهداشت و درمان فعال شوند و خدمات گسترده‌ای را به همه مردم ارائه دهند؟ با توجه به هزینه‌های بالای ورود به عرصه‌های فناوری اطلاعات بر بستر تکنولوژی، این هزینه ازکجا باید تامین شود؟ در یک نگاه کلی اما باید گفت هنوز این موضوع در کشور ما به طور جدی از سوی نهادهای مربوط پی‌گیری نمی‌شود؛ در حالی که اطلاع رسانی در این حوزه شاید از کشف روش‌های درمانی جدید نیز اهمیت بیشتری داشته باشد. این اهمیت را  اکنون اشخاصی مانند صارم توحیدی مدیر شرکت گروه بوران درک کرده‌اند و تدابیری را برای این موضوع اندیشیده‌اند.

تحول گروه بوران بر پایه هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی (AI) در صنایع مختلف می‌تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید منجر شود. برای مثال، در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، حمل‌ونقل، صنعت، هوش مصنوعی می‌تواند بهینه‌سازی فرآیندها و افزایش دقت و سرعت را به ارمغان آورد. این تحول اقتصادی می‌تواند به رشد و توسعه پایدار کشور کمک کند و فرصت‌های جدید شغلی ایجاد نماید.

شرکت گروه بوران

به گفته هژیر توحیدی، استارتاپ‌ها می‌توانند با ارائه راهکارهای خلاقانه و نوین، به توسعه هوش مصنوعی در ایران نیز کمک شایانی کنند. وی به اپلیکیشن آن یار به عنوان طرحی نوپا در زمینه اطلاع رسانی پزشکی اشاره کرد و افزود گروه بوران به عنوان یک شرکت خصوصی پروژه عظیم آن یا را استارت زده و امیدواریم این طرح را که گروه‌های بسیاری از جامعه متخصصان پزشکی و بخش فنی را درگیر خواهد کرد به عنوان یک الگوی عملی ارائه دهیم.

شرکت گروه بوران

نوآوری در شرکت گروه بوران همگام با پیشرفت فناوری

استفاده از فناوری‌ و نوآوری‌ فقط به معنای تولید مستندات و مقالات نیست بلکه شامل پیاده‌سازی و استفاده از آن در زندگی افراد و در مدیریت کشور است.

با توجه به برنامه‌های در حال تدوین در کشور توجه خاصی به هوش مصنوعی شده و انتظار می‌رود تا این برنامه‌ها در همه حوزه ها عملیاتی شوند. البته جدا از روند طولانی و فرسایشی تصویب طرح های دولتی شرکت‌های خصوصی بی کار ننشسته‌اند. در این زمینه علاوه بر فضای دانشگاه که گاه با محدودیت‌هایی مواجه هستند، فعالان بسیاری در حوزه هوش مصنوعی ورود کرده‌اند تا با استفاده از این فناوری برتر کاستی‌های موجود در جامعه را برطرف کنند. یکی از پروژه‌هایی که به تازگی توسط گروه بوران با مدیریت صارم توحیدی شروع به فعالیت کرده است پروژه آن یار (on-yar) است که جزو پروژه‌های سلامت مبتنی بر فناوری و هوش مصنوعی است. پروژه “آن یار” ابتکار جدیدی از شرکت بوران مارکت است که آن را باید تحولی قابل توجه در حوزه اطلاع رسانی سلامت دانست و به گفته مدیر گروه بوران، هژیر توحیدی، دغدغه اصلی این پروژه کمک به مردم برای کسب اطلاعات تخصصی در زمینه‌های گوناگون پزشکی است. بی‌شک از این پس همزمان با پیشرفت‌های جهانی شاهد ورود بازیگرانی جدید به عرصه هوش مصنوعی و سلامت خواهیم بود که لازم است دغدغه اصلی این ورود کنندگان مانند پروژه ذکر شده، در مرتبه نخست، اهمیت به سلامت مردم باشد و کمتر دغدغه درآمدزایی از این طریق را داشته باشند.

هوش مصنوعی دنیای پزشکی را متحول خواهد کرد

در همین یکی دو سال اخیر که هوش مصنوعی پیشرفت‌های زیادی داشته است، تحولات مختلفی را در صنایع مختلف از جمله هوا و فضا، سینما و نمایش و پزشکی شاهد بوده‌ایم.

شرکت گروه بوران

اما طبق خبرهایی که در شبکه‌ای اجتماعی و اطلاع‌رسانی پخش می‌شود، در حوزه‌های مختلف از این هوش مصنوعی استفاده می‌شود. هوش مصنوعی در صنعت پزشکی تحولات مختلفی از جمله در حوزه تولید داروهای جدید، روش‌های نوین درمان، تشخیص و بررسی علائم ایجاد خواهد کرد. باید بگوییم که هدف شرکت بوران مارکت و مدیر آن صارم توحیدی، توسعه اپلیکیشنی بر بستر هوش مصنوعی در حوزه سلامت دیجیتال است.

گسترش سلامت دیجیتال، حرکتی شخصی یا اقدامی ملی

بی شک پرداختن با این مهم  را نباید تنها از افرادی مانند صارم توحیدی و شرکت گروه بوران انتظار داشت. این شرکت ها  با هزینه ای کلان به راه اندازی این خدمات اقدام می کنند که این خود جای تقدیر فراوان دارد. دولت با ایجاد سیاست‌ها و مقررات مناسب و همچنین ارائه حمایت‌های مالی و تسهیلاتی، می‌تواند به توسعه هوش مصنوعی در کشور کمک کند. ایجاد زیر ساخت مناسب جهت رشد و پیشرفت در دنیای جدید هوش مصنوعی نیازمند پشتوانه مالی است. صارم توحیدی می‌گوید، بسیاری از مجموعه‌های خصوصی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند هیچ بودجه‌ای برای پیشرفت و رشد بهتر در این زمینه از نهادهای دولتی دریافت نمی‌کنند.

حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، استارتاپ‌ها، شرکت‌های فعال در این حوزه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله اقداماتی است که دولت می‌تواند و باید انجام دهد. به گفته آقای صارم توحیدی، مشارکت در پروژه‌های بین‌المللی و تبادل علمی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دیگر کشورها می‌تواند برای ایران بسیار مفید باشد.

آدرس بوران

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*