ویوو سامسونگ شیائومی

شرکت چینی ویوو روی دست سامسونگ و شیائومی بلند شد!

کمپانی چینی ویوو با ثبت رکوردی فوق‌العاده در فروش توانست یکی از تاثیرگذارترین بازارهای دنیا را از چنگ سامسونگ و شیائومی خارج کند.

در بازار امروز گوشی‌های موبایل کشورهای در حال توسعه اهمیت زیادی در فروش محصولات مختلف داشته و تاثیر چشمگیری روی عملکرد تجاری برندهای مختلف دارند. گزارشی که اخیرا موسسه تحقیقاتی Canalys از فروش گوشی‌های موبایل در سه ماه سوم سال 2024 منتشر کرده حاکی از درخشش ویوو در یک بازار در حال توسعه مهم است که سامسونگ و شیائومی مدت‌هاست با قدرت در آن فعال هستند.

به گزارش Canalys برند چینی ویوو موفق شده با فروش حدود 9.1 میلیون دستگاه در سه ماه گذشته در کشور هند 19 درصد از بازار این کشور را در اختیار گرفته و در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته عملکرد بهتری را ثبت کرده است. این موفقیت بزرگ Vivo در حالی رقم می‌خورد که سامسونگ و شیائومی هردو با افت فروش در این بازه زمانی روبرو شدند.

ویوو کشور هند را از دست سامسونگ و شیائومی قاپید

پس از ویوو که فروش استثنایی 9.1 میلیون دستگاهی را به ثبت رساند شیائومی در رده دوم قرار گرفته و با فروش 7.8 میلیون گوشی موبایل در سه ماه گذشته حدود 17 درصد از بازار کشور هند را در دست گرفت. شیائومی البته تعداد گوشی‌های بیشتری نسبت به بازه مشابه در سال گذشته به فروش رسانده؛ اما درخشش ویوو باعث شده که سهم شیائومی نسبت به گذشته حدود یک درصد کاهش پیدا کند.

فروش برند Vivo

سامسونگ اما اوضاع کاملا متفاوتی را تجربه کرده و روند فروشش در کشور هند تماما نزولی بوده است. این غول چینی که زمانی فرمانروای بلامنازع بازار هند به شمار می‌رفت در سه ماه سوم 2024 فروشی 7.5 میلیون دستگاهی را در این کشور تجربه کرده و تنها 16 درصد از بازار این کشور را به دست گرفته است. بد نیست بدانید که سامسونگ در بازه مشابه در سال گذشته فروشی 7.9 میلیون دستگاهی را تجربه کرد و 18 درصد از سهم بازار را در دست گرفت. با این وجود امسال اوضاع چندان باب میل کره‌ای‌ها پیش نرفته است.

به جز سه کمپانی ویوو سامسونگ و شیائومی، دیگر نام‌های حاضر در این لیست نیز اوپو و ریلمی هستند که به‌ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. اوپو فروشی 6.3 میلیون دستگاهی را در این بازه زمانی ثبت کرد و 13 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت. این میزان فروش رشد فوق‌العاده 43 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

از سوی دیگر ریلمی نیز 5.3 میلیون دستگاه فروخت و 11 درصد از سهم بازار را به دست گرفت.‌ این میزان فروش حدودا 8 درصد در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 2023 کمتر است.

ویوو سامسونگ شیائومی

همچنین به‌طور کلی بازار هند به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارها برای محصولات میانرده و اقتصادی با افزایش فروش 9 درصدی همراه بود؛ به‌طوری که میزان فروش گوشی‌های موبایل در این بازه به 47.1 میلیون دستگاه رسید. تحلیلگران معتقدند بازار موبایل کشور هند در سال 2025 نیز با رشد اندک (تک‌رقمی) همراه بوده و همین مسیر را طی خواهد کرد. پیش‌بینی شده که گوشی‌های 5G فوق‌العاده ارزان‌قیمت پیشرانه اصلی این افزایش فروش در بازار هند باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی ویوو X200 معرفی شد: تلفیقی از قدرت، طراحی و نوآوری گوشی ویوو ایکس فولد ۴ با یک باتری غول پیکر در راه است؛ رقیبی جدی برای گلسی زد فولد ۶ ویوو ایکس ۲۰۰ پرو و ۲۰۰ پرو مینی؛ غول‌های جدید چینی از راه رسیدند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*