مرسدس ای ام جی C43 و SL43 جدید

مرسدس ای ام جی C43 و SL43 جدید از راه رسیدند؛ سدان‌های لوکس آلمانی، پرتوان‌تر از همیشه

مرسدس بنز مدل‌های جدید ای ام جی C43 و SL43 را معرفی کرد. این خودروهای لوکس آلمانی حالا به موتور قوی‌تر با شتاب بیشتر مجهز شده‌اند.

مرسدس بنز در نزدیکی پایان سال 2024 تصمیم به ارتقای نسخه‌های AMG سدان‌های لوکس خود گرفته است. با توجه به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، این خودروساز آلمانی جزئیاتی را درباره مدل‌های جدید مرسدس بنز ای ام جی C43 ،C63 و SL43 به‌صورت رسمی منتشر کرد.

معرفی مدل‌های جدید مرسدس AMG C43 و AMG SL43

اگرچه زمان زیادی از عرضه جدیدترین نسل مرسدس بنز کلاس C یا به‌طور خاص نسخه AMG آن نمی‌گذرد، این خودروساز اشتوتگارتی تغییراتی را در آن اعمال کرده است. نمونه‌های جدید C43 و C63 از این پس با نسل سوم سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX و امکاناتی مثل ایربگ مرکزی بین صندلی‌های جلو عرضه می‌شوند.

مرسدس بنز ای ام جی C43

مرسدس بنز AMG C43 مدل 2025 از نسخه ارتقا یافته موتور بنزین‌سوز 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ خود بهره می‌برد که حالا با افزایش 14 اسب بخاری، توانایی تولید 416 اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور تولیدی این موتور دست‌نخورده مانده و کماکان 500 نیوتن متر گشتاور است.

مرسدس بنز ای ام جی SL43

این خودرو پیش‌تر به 4.6 ثانیه زمان برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت زمان نیاز داشت، در حالی که در این مدل جدید شتاب آن بهبود پیدا کرده و به 4.3 ثانیه رسیده است. حتی خریداران نسخه بالارده C63 S به آپشن ترمزهای کامپوزیت سرامیک دسترسی دارند که برای بهترین عملکرد در زمینه ترمزگیری به کار می‌آید؛ خصوصاً برای رانندگانی که اهل رانندگی پرسرعت هستند.

مرسدس بنز کلاس E

مرسدس AMG SL43 هم ارتقای خروجی را تجربه کرده است. موتور 4 سیلندر این خودرو می‌تواند مشابه C43 جدید، 416 اسب بخار قدرت تولید کند که نشان از افزایش 41 اسب بخاری قدرت آن نسبت به قبل دارد. گشتاور این موتور هم با افزایش 20 نیوتن متری، محدوده 500 نیوتن متر را لمس می‌کند. در نتیجه افزایش خروجی، با این ساخته خودروساز آلمانی باید بتوان طی 4.6 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب گرفت؛ دو دهم ثانیه سریع‌تر از قبل.

مرسدس بنز همچنین به طرفداران پروپاقرص خود خبر داد که امکان سفارش کلاس E با سیستم دیفرانسیل عقب فراهم شده است. مرسدس بنز E350 مثل نسخه دو دیفرانسیل (4Matic) به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز است که قابلیت تولید 255 اسب بخار قدرت و حدود 400 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب‌گیری این نسخه اما بی‌تفاوت از نمونه دو دیفرانسیل، 6.1 ثانیه اعلام شده است.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*