خودروساز چین ربات انسان نما

بزرگترین خودروساز چین به جای کارگر، ربات انسان نما استخدام می‌کند

بزرگترین خودروساز کشور چین قصد دارد در آینده نزدیک 500 دستگاه ربات انسان نما برای مقابله با بحران کمبود نیروهای انسانی امضا کند.

کمپانی چینی UBTech فعال در حوزه رباتیک، به‌تازگی از دریافت سفارش تولید 500 دستگاه ربات انسان‌نمای Walker S1 از سوی بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در چین خبر داده است. بزرگترین خودروساز چین، کمپانی BYD این ربات های انسان نما را برای رفع مشکل کمبود شدید نیروی کار که گریبان‌گیر تمامی کمپانی‌های چینی شده ثبت کرده و قصد تقویت اتوماسیون در سیستم تولید خود را دارد.

بد نیست بدانید که ربات انسان نمای Walker S1 روز دوشنبه هفته گذشته به‌طور رسمی رونمایی شد و همین الان در برخی بخش‌های کمپانی BYD به کار گرفته شده است. کمپانی BYD با بهره‌گیری گسترده از ربات‌های انسان‌نما، سامانه‌های هوشمند تولید و البته انواع دستگاه‌های اتوماتیک یکی از طلایه‌داران اتوماسیون هوشمند در دنیا به شمار می‌رود.

ربات های انسان نما؛ جایگزین نیروی کار در بزرگترین خودروساز چین

بر اساس گزارش‌های رسمی، بحران کمبود نیروی انسانی در صنایع کشور چین بسیار جدی است؛ به‌طوری که بر اساس گزارشی در سال 2017 توسط منابع رسمی این کشور منتشر شده، این کشور تا سال 2025 در برخی حوزه‌های کلیدی نظیر صنعت خودروسازی با کمبود 30 میلیون نفری نیروی کار روبرو خواهد شد.

خودروسازی هوشمند

از سوی دیگر، یکی از مدیران ارشد کمپانی UBTech نیز از اتوماسیون موفق بسیاری کمپانی‌های چینی خبر داده و اعلام کرده که 70 درصد فرآیندها در کارخانجات اتوماتیک توسط بازوهای مکانیکی انجام شده و تنها 30 درصد توسط انسان‌ها انجام می‌شود. این کمپانی هدف نهایی خود را کاهش سهم نیروی انسانی از امور صنعتی کارخانجات به حدود 10 درصد اعلام کرده تا انسان‌ها بیشتر در سطوح بالاتری مثل همکاری یا مدیریت به کار گرفته شوند.

این مسئول کمپانی UBTech جایگزینی نیروی انسانی با ربات‌ها در صنایع چین را کاملا ضروری توصیف کرده؛ زیرا به‌ادعای او نسل جدید فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تمایل کمتری به انجام امور کارگاهی نشان داده‌اند.

مشخصات ربات انسان نمای Walker S1

ربات واکر اس 1 با قد 172 سانتیمتر و وزن حدود 76 کیلوگرم از نظر ابعادی شباهت بسیاری به انسان داشته و می‌تواند بسیاری امور کارگاهی را به‌راحتی انجام دهد. برای مثال کارهایی مثل بازرسی چشمی کیفیت محصولات، حمل بار و اجسام با اندازه‌ها و وزن‌های مختلف یا بستن و باز کردن پیچ‌ها به کمک پیچ‌گوشتی‌های الکتریکی از جمله کاربری‌های این ربات‌ها به شمار می‌روند. علاوه بر این، سرهم‌بندی اجزای مختلف و جمع‌آوری کردن قطعات مرتبط با خط تولید نیز دیگر استفاده کنونی ربات انسان نمای Walker S1 است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ربات های انسان نما نسبت به انسان از بین رفتن خطر آسیب‌های فیزیکی و عوارض ناشی از آن است که در صنایعی مثل خودروسازی اهمیت فراوانی دارد. از سوی دیگر کارهای روتینی مثل بلند کردن اجسام سنگین یا قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک برای سلامتی می‌تواند عوارض زیادی برای کارگران داشته باشد و استفاده از ربات Walker S1 قادر است این عوارض را به صفر برساند.

آغوش باز خودروسازان چینی برای ربات‌های انسان‌نما

با وجود اینکه قرارداد سنگین UBTech در تامین ربات های انسان نما برای بزرگترین خودروساز چین سر و صدای زیادی به پا کرده، اما این کمپانی به هیچ وجه با همکاری‌های صنعتی بزرگ بیگانه نبوده و همکاری‌های بزرگی با خودروسازان سرشناس کشور چین دارد.

خودروساز چین ربات انسان نما

علاوه بر BYD، کمپانی UBTech همچنین با خودروسازان مهمی مثل جیلی، دانگ فنگ موتورز یا فاو-فولکس واگن نیز همکاری تجاری داشته و با پشتیبانی شرکت تنسنت اواخر سال گذشته همچنین وارد بازار بورس هنگ کنگ شد.

به جز کمپانی‌های اتومبیل‌ساز، UBTech همچنین با برخی شرکت‌های دیگر حوزه فناوری نیز همکاری‌های گسترده‌ای داشته است. برای مثال، فاکسکان و SF Express مهم‌ترین برندهای چینی دیگری هستند که برای اتوماتیک‌سازی خط تولیدهای خود به ربات‌ها و سامانه‌های هوشمند UBTech روی آورده‌اند. بر این اساس به نظر می‌رسد آینده UBTech و دیگر کمپانی‌های فعال در این حوزه نه فقط در بخش خودروسازی، بلکه در صنایعی مثل لجستیک یا الکترونیک نیز درخشان خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان توسط چینی ها معرفی شد مورنین، ربات انسان نمای چری برای رقابت با تسلا و شیائومی معرفی شد + ویدیو ترکیب چت GPT و ربات انسان نما این موجود عجیب را ساخته است هاچ بک برقی جدید BYD Seagull 2025 فقط 600 میلیون تومان قیمت دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*