کمبود تقاضا برای آیفون 16 معمولی و پلاس

تقاضا برای خرید آیفون 16 و 16 پلاس فاجعه‌بار است!

به گزارش منبعی موثق، تقاضا برای آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به‌شدت پایین است؛ تا حدی که اپل برنامه خود برای تولید iPhone 16 را تغییر داده است.

از همان ابتدا که مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 16 روانه بازار شدند، شنیده‌ها حکایت از کمبود تقاضا برای این گوشی های موبایل داشتند. به نظر می‌رسد بعد از گذشت این مدت، وضعیت فروش این گوشی‌ها نه تنها رو بهبود نیست، بلکه کماکان در همان سیر نزولی گذاشته قرار دارد. گزارشی جدید نشان می‌دهد که اپل به‌خاطر نبود تقاضای کافی برای آیفون 16، حجم تولید آن را کاهش داده است.

کماکان تقاضا برای آیفون 15 به‌شدت پایین است

«مینگ‌چی کوئو» (Ming-Chi Kuo)، تحلیل‌گر مطرح که بین دنبال‌کنندگان اخبار اپل شناخته‌شده است، اخیراً گزارش کرد که اپل ظرفیت تولید آیفون 16 تا نیمه اول سال آینده میلادی را تا 10 میلیون دستگاه کاهش داده است.

اپل پیش‌تر تخمین می‌زد 84 میلیون دستگاه آیفون 16 تا سه‌ماهه چهارم سال 2024 تولید کند که کاهشی محسوس نسبت به تولید 90 تا 91 میلیون دستگاهی آیفون 15 بود. این شرکت آمریکایی حالا به تولید 80 میلیون دستگاه بسنده کرده است و حتی پیش‌بینی می‌کند ظرفیت تولید تا سه‌ماهه اول سال 2025 به 45 میلیون کاهش پیدا کند و نهایتاً در سه‌ماهه دوم سال 2025 به 39 میلیون دستگاه برسد.

کمبود تقاضا برای مدل معمولی و پلاس آیفون 16

مینگ‌چی کوئو مدتی قبل پیش‌بینی کرده بود که با در دسترس قرار گرفتن قابلیت‌های «اپل اینتلجنس» (Apple Intelligence)، هوش مصنوعی اختصاصی اپل، تقاضا برای سری آیفون 16 افزایش پیدا کند.

گفتنی است که همچنین به گفته این تحلیل‌گر، اپل تولید آیفون SE4 را در ماه دسامبر کلید می‌زند و برنامه دارد حدود 8.6 میلیون دستگاه از این گوشی اقتصادی خود تا سه‌ماهه اول سال 2025 تولید کند.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*