جزئیات حمله اسرائیل به ایران

نخستین جزئیات از حمله بامداد ۵ آبان اسرائیل به ایران

بامداد روز گذشته، اسرائیل با تعدادی از جنگنده‌های خود اقدام به پرتاب موشک کرد. نخستین جزئیات حمله اسرائیل به ایران را در این مطلب بخوانید.

موفقیت‌آمیز بودن عملیات وعده صادق (2) و موشک باران سایت‌های نظامی و پایگاه‌های هوایی اسرائیل، صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار داد تا به هر نحوی تصمیم بگیرند که به کشورمان حمله کنند. قدرت نمایی موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک فتاح 1 در اقدام تلافی جویانه سپاه در 10 مهر ماه، ابهت توخالی سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل را درهم شکست.

حمله موشکی ایران به قلب حیفا و تل آویو، منجر به پاسخ ضعیف و سطحی رژیم صهیونیستی در حمله بامداد 5 آبان به ایران شد. فعال شدن سایت‌های پدافند هوایی تهران، خوزستان و ایلام و همچنین رهگیری اهداف متخاصم در خاک کشورمان، علیرغم تمامی دشواری‌ها موفقیت‌آمیز بود.

جزئیات حمله اسرائیل به ایران

طبق گزارشات به دست آمده از آخرین اخبار نظامی، شدت حمله اسرائیل به ایران به قدری تأسف برانگیز و خنده‌دار بوده که واکنش‌های بعضی از مقامات صهیونیست و آمریکایی را در پی داشته است. برای مثال فرمانده سابق سینتکام تأکید کرد که گستردگی حمله اسرائیل به اندازه‌ای بوده که باید این اقدام تلافی جویانه را مضحک و تأسف بار خواند.

جزئیات حمله اسرائیل به ایران

قرارگاه پدافند هوایی کشور طی بیانیه‌ای رسا و شفاف، ضمن اشاره به حمله بامداد 5 آبان به برخی مناطق و سایت‌های موشکی و پدافندی، رهگیری اهداف دشمن را موفق دانست و خاطرنشان کرد که مقابله با آن‌ها به لطف سامانه یکپارچه پدافند هوایی مطلوب بوده و گرچه آسیب‌های جزئی وارد شده، اما ابعاد حادثه در دست بررسی است.

به گزارش کارشناسان حوزه نظامی، حمله اسرائیل به ایران با جنگنده‌ها و موشک‌های مختلف، تمرکز فراوانی روی مراکز مرتبط با تولید موشک و در راستای سرکوب سیستم‌های پدافندی بوده است. همچنین گفته شده که نوع موشک‌ها به احتمال زیاد دور ایستا و از نوع Rocks با برد 300 کیلومتری بوده است.

پدافند هوایی ایران گل کاشت

آنچه در حمله اسرائیل به ایران کاملا مشهود است، فعالیت مداوم و مستمر سپرهای دفاع هوایی و رهگیری موفق اهداف در آسمان بوده است. رژیم صهیونیستی که سال‌های درازی در حال تعریف و تمجید از سامانه‌های به اصطلاح پیشرفته گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان بوده، در عملیات وعده صادق 1 و 2 به وضوح ضعف خود را نشان داد.

جزئیات حمله اسرائیل به ایران

حتی پس از حمله پهپادی حزب الله لبنان به محل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، دیدیم که سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی نتوانست رهگیری موفقی انجام دهد و نزدیک بود که عامل فتنه در خاورمیانه به هلاکت برسد. به هر حال در مطلبی مجزا به معرفی کامل سامانه‌های پدافند هوایی ایران در مقابل اسرائیل پرداختیم که می‌توانید به مطالعه آن بپردازید.

در حال حاضر مهم‌ترین سامانه‌ای که در حمله اسرائیل فعالیت کرده، اس 300 پی یو 2 بوده است. البته سامانه‌های دیگری مثل سوم خرداد، مرصاد، صیاد، پانزده خرداد و 9 دی به منظور مقابله با اهداف دشمن در اقصی نقاط جهان مستقر شده‌اند. روسیاهی حمله بامداد 5 آبان فقط برای اسرائیل ماند و علیرغم آسیب‌های محدودی که دیدیم، نشان دادیم که سپرهای دفاع هوایی پرطمطراق صهیونیست‌ها چندان بهتر از سامانه‌های پدافندی ما نیستند.

اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در مورد حمله اسرائیل

ستاد کل نیروهای مسلح در پی حمله بامداد امروز 5 آبان ماه، اطلاعیه‌ای برای شفاف کردن اذهان عمومی منتشر کرده است. در این خبر خاطرنشان شده است که هواپیماهای دشمن صهیونی در تجاوزی آشکار و مغایر با قوانین بین المللی، با استفاده از فضای در اختیار ارتش تروریستی آمریکا در عراق در 100 کیلومتری مرزهای ایران و از راه دور، تعدادی موشک دوربرد هواپایه که دارای سرجنگی بسیار سبک در حدود یک پنجم کلاهک موشک‌های بالستیک ایرانی بوده، پرتاب کرده و برخی از رادارهای مرزی استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف تهران را مورد هدف قرار داده است.

جزئیات حمله اسرائیل به ایران

در قسمتی دیگر از این اطلاعیه به عملکرد به موقع پدافند هوایی کشور اشاره شده و میزان خسارات محدود و کم اثر قلمداد گردیده است. به اعتقاد ستاد کل نیروهای مسلح، چند سامانه راداری آسیب دیده که بلافاصله تعدادی ترمیم شده و تعدادی دیگر در حال ترمیم هستند.

این اطلاعیه همچنین به رهگیری و انهدام موفق موشک‌های هواپایه اسرائیل تأکید کرده و خاطرنشان کرده است که از ورود جنگنده‌های دشمن به خاک ایران جلوگیری به عمل آمده است. در پایان از مردم شریف ایران خواسته شده تا به شایعاتی که غیرکارشناسان در فضای مجازی منتشر می‌کنند، توجه نکنند و اخبار را از منابع موثق و صحیح داخلی دنبال کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا ایلان ماسک در حال طراحی یک جت جنگی است؟ را نیروی دریایی آمریکا اف ۱۴ تامکت را بازنشسته کرد؟ چین در حال توسعه راداری برای شناسایی جت های رادارگریز F-22 رپتور تفاوت موشک های بالستیک و هایپرسونیک ایران با نمونه‌های مشابه خارجی