افراد معروف جادوگری

افراد معروف که به جادوگری متهم شده‌اند؛ از هیلاری کلینتون تا بیانسه

داستان‌ها و روایت‌های عجیب و حیرت‌انگیزی در رابطه با ارتباط بین افراد معروف و جادوگری وجود دارد. افراد زیادی از هیلاری کلینتون گرفته تا بیانسه و جنیفر لوپز به استفاده از جادوی سیاه برای رسیدن به اهداف خود متهم شده‌اند.

بسیاری تصور می‌کنند که جادوگری به قرن‌ها پیش تعلق دارد و علم توانسته جایگاه مسلطی را در زندگی افراد پیدا کند. گرچه اگر وارد جوامع مختلف بشوید، متوجه خواهید شد که هنوز افراد زیادی تمایل دارند برای تحقق بخشیدن آرزوهای خود یا آسیب به دیگران از جادو استفاده کنند. اغلب اینگونه تصور می‌شود که افراد فقیر یا کسانی که تحصیلات آکادمیک پایینی دارند به‌سمت ارتباط با جادگران می‌روند. هرچند در ادامه به معرفی برخی از افراد معروف می‌پردازیم که به جادوگری متهم شده‌اند.

نگاهی به ۹ مورد از افراد معروف که جادوگری را در آغوش گرفتند

افراد معروف جادوگری

وقتی فردی مشهور می‌شود، حجم زیادی از توجه و ابراز علاقه را به‌خود جلب می‌کند. گاهی نیز افرادی سعی می‌کنند جزئیات زندگی شخصی فرد را آشکار کنند و به زندگی حرفه‌ای او ضربه بزنند. برخی شایعات را می‌توان به‌راحتی برطرف کرد؛ اما مواردی مثل ارتباط افراد معروف با جادوگری فرق دارند.

بیانسه

در اواخر قرون وسطی زنان زیادی به‌اتهام جادوگری کشته شدند. ظاهرا این ذهنیت در دنیای مدرن نیز باقی مانده است. چراکه در لیست افراد معروف مرتبط با جادوگری تعداد زیادی زن دیده می‌شود. بیانسه یک خواننده بسیار معروف و موفق است که توانسته جوایز مختلفی را در عرصه جهانی به‌دست آورد. هرچند در سال ۲۰۱۸ نوازنده درام وی کیمبرلی تامسون ادعا کرد که او از جادوی سیاه استفاده می‌کند.

بیانسه

وی گفت که بیانسه شخصیتی کاملا شرور است و از جادو برای مواردی چون کشتن حیوانات، اذیت افراد و همچنین آزار جنسی استفاده می‌کند. تامسون گفت که بیانسه همیشه به وی حسادت می‌کرده است و نمی‌خواسته که او در زندگی موفق شود. به همین‌خاطر در دادگاه از بیانسه شکایت کرد. البته که خواننده معروف اهمیتی به موضوع نداد و در دادگاه ظاهر نشد.

استیوی نیکس

استیوی نیکس خواننده معروف آمریکایی است که تاکنون توانسته ۸ بار نامزد جایزه گرمی شود. وی بارها به‌صورت جنجالی در صحنه کنسرت ظاهر شد و در مصاحبه‌ها نیز شخصیتی عجیب از خود نشان داد. استیوی همیشه لباسی مشکی بر تن داشت و در برخی آهنگ‌ها هم مفاهیم خاصی را مطرح می‌کرد. این موارد باعث شدند که کم‌کم در لیست افراد معروف مرتبط با جادوگری قرار بگیرد.

افراد معروف جادوگری

ماجرا آنقدر جدی شد که نیکس به‌ناچار برخی از جنبه‌های زندگی شخصی خود را از عموم پنهان کرد. او بعدها گفت که جادوگر نیست و موارد این‌چنینی باعث شده حسابی نگران شود.

افراد معروف و جادوگری: شکیرا

بسیاری از افراد معروف ناخواسته به جادوگری متهم شده‌اند؛ اما ماجرای شکیرا فرق دارد. شکیرا و پیکه در سال ۲۰۲۲ به رابطه خود خاتمه دادند، ولی خیلی زود مشخص شد که ماجرا به‌این زودی‌ها تمام نخواهد شد. شکیرا اختلاف را به آهنگ‌های خود کشاند و پیکه نیز در مصاحبه‌های مختلف به او پاسخ داد. گذشت زمان نشان داد که شکیرا در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و توانسته پیکه و اطرافیانش را کلافه کند.

شکیرا

به همین‌خاطر دوست‌دختر و مادر پیکه شکیرا را جادوگر خطاب کردند. پاسخ شکیرا به این اتهام جالب بود. از آنجایی که خانه شکیرا و مادر پیکه در نزدیکی هم قرار داشت، خواننده معروف عروسک یک جادوگر بزرگ را در بالکن و رو به خانه مادر پیکه گذاشت. البته ماجرا آنطور که شکیرا انتظار داشت پیش نرفت؛ زیرا افراد زیادی باور کردند که او واقعا جادوگر است و با موجوداتی از عالم غیب ارتباط دارد.

پل پوگبا

در میان افراد معروف متهم به جادوگری پل پوگبا داستان متفاوتی دارد. چراکه باید زمینه‌های فرهنگی را نیز در نظر گرفت. بخش قابل توجهی از مردم فرانسه باور دارند که مراجعه به جادو-درمانگر برای رسیدن به موفقیت، سلامت روان و شانس آوردن در موقعیت‌های مختلف مفید است. پل پوگبا فوتبالیست معروف فرانسوی نیز در این میان استثنا نبود. هرچند که ماجرا به یک جنجال بزرگ در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد.

پوگبا

پوگبا گفت که فقط برای اهداف خیرخواهانه به جادو-درمانگر مراجعه کرده است؛ اما برادر او روایت کاملا متضادی را تعریف کرد. ماتیاس گفت که برادرش برای آسیب رساندن به کیلیان امباپه، فوق‌ستاره فرانسوی سراغ جادوگر رفته است. کمی بعد از این جنجال پل پوگبا گروگان گرفته شد و مشخص شد که برادرش ماتیاس و برخی از دوستان قدیمی او در این برنامه نقش داشته‌اند. در سال ۲۰۲۳ نیز تست دوپینگ پوگبا مثبت اعلام شد تا بدبیاری‌های ستاره فرانسوی ادامه داشته باشد.

بدین‌ترتیب می‌توان گفت که ارتباط افراد معروف با جادوگری لزوما وضعیت زندگی آنها را بهبود نمی‌بخشد.

دیوید بویی

در میان افراد معروف خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر انگلیسی دیوید بویی واقعا به جادوگری اعتقاد داشت. در دهه ۱۹۷۰ بویی به‌شدت معتاد کوکائین شده بود و باور داشت که شخصیت‌های شیطانی را می‌بیند. بویی فکر می‌کرد که کسی او را طلسم کرده است. به همین‌خاطر از مدیر برنامه‌هایش خواست که یک جادوگر سفید را برای برطرف کردن مشکلات پیدا کند.

افراد معروف جادوگری

در نهایت دیوید بویی با یک جادوگر سفید دیدار کرد و ظاهرا طلسم برداشته شد. جالب اینجاست که پس از این اتفاق خواننده انگلیسی به برلین رفت و توانست برخی از معروف‌ترین و بهترین آثار خود را ارائه کند. البته برخی حضور در محیطی جدید و کار با همکاران متفاوت را در این زمینه تاثیرگذار می‌دانند و اعتقادی به تاثیر جادوگری ندارند.

هیلاری کلینتون

در لیست افراد معروف مرتبط با جادوگری یکی از عجیب‌ترین اسم‌ها هیلاری کلینتون است. برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۶ بود که پس از انتشار یک کتاب جنجالی داستان‌های جادوگر بودن کلینتون در جامعه آمریکا پخش شد. در این کتاب گفته شده بود که کلینتون با شخصیت‌های معروف تاریخی مثل گاندی و الینور رزولت صحبت می‌کند. همچنین جلسات کلینتون با یک روان‌پزشک بدنام به‌نام جان هاستون شایعات را بیشتر کرد.

افراد معروف جادوگری

بعدها کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این جلسات صرفا تمرین‌های ذهنی انجام می‌شده است و خبری از احضار روح نبود. با وجود این، در سال ۲۰۱۶ و همزمان با رقابت انتخاباتی بین کلینتون و ترامپ مجددا شایعات مربوط به جادوگر بودن وی مطرح شد. البته ظاهرا کلینتون به این اتهام‌ها اهمیتی نمی‌دهد. چراکه چندین‌بار در این رابطه شوخی کرده است.

نکته جالب اینجاست که می‌توان در لیست افراد معروف مرتبط با جادوگری برخی از بانوان اول ایالات متحده (همسر رئیس‌جمهور) را قرار داد. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که جین پیرس، مری تاد لینکلن و نانسی ریگان به مسائل فراطبیعی و جادوگری علاقه داشته‌اند. این افراد حتی جلسات احضار روح را نیز در کاخ سفید برگزار کردند.

افراد معروف و جادوگری: جنیفر لوپز

سانتریا ترکیبی خاص از باورهای کاتولیک و سیاه‌پوستان نیجریه است که بر ارتباط با ارواح مردگان تاکید می‌کند. پیروان سانتریا تلاش می‌کنند از انرژي ارواح قدیسان یا آشنایان خود برای موفقیت استفاده کنند. سانتریا به‌خاطر طلسم‌ها و نفرین‌های خود نیز بسیار معروف است. برخی افراد باور دارند که انرژی و طلسم‌های سانتریا در موفقیت جنیفر لوپز نقش داشته‌اند.

لوپز

ظاهرا مادربزرگ جنیفر لوپز به سانتریا باور دارند و خانم خواننده نیز در مورد مسائل شخصی و حرفه‌ای مختلف با او مشورت می‌کند. اوجانی نوا اولین همسر جنیفر لوپز هم در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است که او مراسم‌های سانتریا را انجام می‌دهد و با مردگان ارتباط دارد. وی حتی ادعا کرد که جنیفر لوپز چندین‌بار شرکای عاطفی خود را طلسم کرده است. البته مدرک خاصی در رابطه با جادوگر بودن لوپز وجود ندارد و خود او نیز چندان اهمیتی به این اتهامات نداده است.

لانا دل ری

لانا دل ری، خواننده معروف آمریکایی را می‌توان در میان افراد خاصی قرار داد که کاملا به جادوگری اعتقاد دارند. او در سال ۲۰۱۷ در یک آیین جادوگری جهانی شرکت کرد که هدف آن حذف دونالد ترامپ از ریاست جمهوری بود. همچنین گفته می‌شود که دل‌ری مرتب با یک فرد پیشگو جلسه دارد و از راهنمایی‌های او استفاده می‌کند. در سال ۲۰۲۳ نیز افتادن همزمان گروهی از افراد در کنسرت لانا دل‌ری باعث شد که به وی اتهام جادوگری زده شود.

افراد معروف جادوگری

یک اینفلوئنسر مکزیکی به‌نام تریسی کاستون گفت که هنرمند آمریکایی از انرژی جادوی سیاه برای چنین چیزی استفاده کرده است. البته لانا دل‌ری اتهامات مربوط به جادوگری را قبول ندارد. او در پاسخ به کاستون گفت که خط به‌خط انجیل را بهتر از او می‌داند.

فیروزه بالک

در انتهای لیست افراد معروف مرتبط با جادوگری باید به فیروزه بالک اشاره کنیم. او در فیلم ترسناک حیله در نقش یک جادوگر توانمند ظاهر شود و توانست معروف شود. بالک در فیلم‌های مختلف عموما یا نقش جادوگر را داشته و یا با جادوگران مرتبط بوده است. هرچند چنین چیزی باعث نشده بود که افراد او را یک جادوگر خطاب کنند. پس از پایان فیلم حیله فیروزه بالک به یک مغازه بسیار قدیمی فروش وسایل سحر در لس‌آنجلس رفت و از آنها برای کمک به تحقیقات خود در زمینه نقش جادوگر تشکر کرد.

افراد معروف جادوگری

او همچنین متوجه شد که صاحب مغازه می‌خواهد بازنشسته شود و آن را به مالک یک رستوران چینی بفروشد. علاقه بالک به مسائل سحرآمیز سبب شد که مغازه را خریده و آن را بازسازی کند. این کار کافی بود که در اذهان عمومی جایگاهی جادوانه در لیست افراد معروف مرتبط با جادوگری پیدا کند. البته او گفته است که فقط می‌خواسته میراث فرهنگی مغازه را حفظ کند؛ اما دیگران چنین باوری ندارند.

بیشتر بخوانید:
چطور یک کتاب عجیب منجر به کشته شدن جادوگران در اروپا شد؟ عجیب ترین یادبودهای جادوگران در دنیا اعتقاد به جادوگری بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید در میان مردم جهان وجود دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*