ام جی ES5 ، شاسی بلند برقی جدید سایک معرفی شد + عکس و مشخصات

سایک به تازگی از شاسی بلند جدید برقی خود با نام ام جی ES5 رونمایی کرده است؛ خودرویی با طراحی مدرن، فضای داخلی جادار و تجربه رانندگی پایدار.

براساس جدیدترین اخبار خودرو،‌ گروه خودروسازی چینی سایک در تاریخ ۱۵ اکتبر، از خودرو جدید برقی خود با نام ام جی ES5 رونمایی کرد. این خودرو که به عنوان یک شاسی بلند جمع‌وجور خانوادگی طراحی شده، قرار است با قیمتی بین ۱۴۱۰۰ تا ۲۱۲۰۰ دلار روانه بازار شود و عرضه آن تا اواخر سال جاری میلادی پیش‌بینی شده است. همچنین، با توجه به مشاهده نسخه آزمایشی این مدل در اروپا در ماه اوت، احتمال صادرات آن نیز وجود دارد.

 

بررسی طراحی و مشخصات فنی ام جی ES5

این خودرو چینی برپایه پلتفرم الکتریکی نبولا ساخته شده و به یک سیستم تعلیق پنج‌پیوندی در محور عقب مجهز شده است که تجربه رانندگی روان و پایداری بالایی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. ابعاد این خودرو عبارتند از: طول ۴.۴۷ متر، عرض ۱.۸۵ متر و ارتفاع ۱.۶۲ متر. همچنین، فاصله بین دو محور ۲.۷۳ متر است که به فضای داخلی جادار و راحتی سرنشینان کمک شایانی می‌کند.

ام جی ES5

در نمای روبرو، چراغ‌های باریک به همراه جلوپنجره‌ای که به دو قسمت تقسیم شده، طراحی‌ای جسورانه و اسپرت را به نمایش می‌گذارند. جزئیاتی مانند دستگیره‌های در ساده، آینه‌های جانبی مشکی براق و باربند نقره‌ای، به جذابیت ظاهری خودرو افزوده‌اند. در قسمت عقب نیز، چراغ‌های Y شکل با طراحی خاص خود، هویت بصری خودرو را تکمیل می‌کنند.

ام جی ES5 از یک موتور الکتریکی در محور عقب استفاده می‌کند که قادر است ۱۲۵ کیلووات (معادل ۱۶۸ اسب بخار) قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور به خودرو اجازه می‌دهد تا در مدت زمان ۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.

ام جی ES5

باتری و برد حرکتی

این شاسی‌بلند برقی از بسته باتری CATL-SAIC با فناوری لیتیوم آهن فسفات بهره می‌برد و در دو ظرفیت ۴۹.۱ کیلووات ساعت و ۶۲.۲ کیلووات ساعت عرضه می‌شود. بسته به ظرفیت باتری انتخابی، این خودرو دارای سه گزینه برد حرکتی ۴۲۵ کیلومتر، ۵۱۵ کیلومتر و ۵۲۵ کیلومتر است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر اساس نیاز و بودجه خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*