فروش گوشی های موتورولا در بازار ایران

فروش گوشی های موتورولا در بازار ایران ممنوع شد

در پی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس و پیگیری‌های آن‌ها، واردات، عرضه و فروش گوشی‌های موتورولا در بازار ایران ممنوع شده است؛ اما چرا؟

گوشی‌های برند موتورولا چند روزی است که نایاب شده‌اند و اگر سری به فروشگاه‌های آنلاین بزنید، می‌بینید که به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید. در پی کمیاب شدن و ممنوعیت خرید و فروش محصولات کمپانی آمریکایی موتورولا در کشور، بازار موبایل دچار چالش شده و هم اکنون موجی از نگرانی، کاربران علاقه‌مند به این برند را فرا گرفته است. موضوع از چه قرار است و علت محدودیت‌ها چیست؟

ممنوعیت فروش گوشی های موتورولا در بازار ایران

اگر همین الان مقل چند روز پیش سری به فروشگاه‌های معتبر سراسر وب بزنید و عبارت خرید گوشی موتورولا را جستجو کنید، به هیچ نتیجه‌ای نخواهید رسید. بعضی از آن‌ها پیغامی تحت عنوان «کالایی با چنین مشخصاتی یافت نشد» و برخی دیگر با نمایش عبارت «ناموجود» تن به پذیرش ممنوعیت‌ها داده‌اند.

فروش گوشی های موتورولا در بازار ایران

حتی اگر سری به فروشگاه‌های موبایل فیزیکی بزنید و تمایل به خرید یک دستگاه موبایل از برند موتورولا داشته باشید، احتمالا ناکام خواهید ماند. به گفته رئیس انجمن تلفن همراه ایران، پس از ممنوعیت واردات، مدتی است که ممنوعیت عرضه و فروش هم برای این گوشی‌ها پیش آمده و فروشگاه‌ها حتی اگر محصولات این شرکت را داشته باشند، اجازه فروش آن‌ها را ندارند.

علت ممنوعیت واردات، عرضه و فروش محصولات موتورولا چیست؟

به گفته عبدالمهدی اسدی، علت ممنوعیت واردات، عرضه و فروش گوشی‌های موتورولا در بازار کشور، انفجار پیجرها در بیروت بوده است. در واقع به خاطر وجود مشکلی در گوشی‌های این برند، تمام محصولات این شرکت از سراسر بازار جمع آوری شده و دیگر هیچ کسی اجازه فروش آن‌ها را نخواهد داشت.

فروش گوشی های موتورولا در بازار ایران

از زمانی که پیجرها در لبنان منفجر شد، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان ممنوعیت واردات برند موتورولا به کشور شدند و پیگیری‌های ایشان نتیجه داد. علت چنین تقاضایی، مشابهت قطعات و تجهیزات پیجرها با گوشی‌های این برند است. رضا حاجی پور در همین راستا به ریاست جمهوری دولت چهاردهم و وزارت ارتباطات نامه‌ای کتبی نوشت و گفت:

با توجه به اینکه نوع تجهیزات ارتباطی شرکت آمریکایی موتورولا در حادثه تروریستی لبنان استفاده شده از نوع تجهیزات ارتباطی هستند که در شبکه‌های ارتباطی عمومی مورد استفاده نیستند و دارای پروتکل‌های اختصاصی خود این شرکت و حتی دارای کدگذاری امنیتی مختص این وندورها هستند، در نتیجه همکاری این شرکت آمریکایی با رژیم کودک‌کش تروریستی صهیونیستی محرز است و محصولات این شرکت در لایه ترانک دیجیتال و آنالوگ و رادیوهای انتقال دیتا در سطح صنایع حساس ما استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین وزارت ارتباطات و اطلاعات از ورود این تجهیزات به ایران سریعا جلوگیری کند.

از طرفی دیگر حاجی پور از دولت خواست که تجهیزات ارتباطی ترانک دیجیتال و آنالوگ و تجهیزات رادیویی انتقال دیتای این کمپانی توسط سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات و اطلاعات مورد بررسی قرار گیرد و با تجهیزات امن جایگزین شوند. پیش آمدن چنین ماجرایی می‌تواند بازار موبایل را تحت تأثیر قرار دهد و باعث به وجود آمدن چالش‌های متعددی برای مصرف کنندگان و عرضه کنندگان شود.

در گجت نیوز بخوانید:
لولای گوشی تاشو بعدی موتورولا به طور خودکار باز و بسته خواهد شد این گوشی های موتورولا آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت خواهند کرد تینک فون ۲۵؛ گوشی جذاب سری ThinkPhone موتورولا برای مدیران تجاری گوشی موتورولا موتو G75 با پشتیبانی نرم‌افزاری ۵ ساله رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*