کپکام نیز به بازار بازی‌های موبایل وارد شد

در دنیای بازی‌های ویدیویی شاید کمتر کسی باشد که با بازی‌های کپکام آشنایی نداشته و آن‌ها را تجربه نکند. حال به نظر می‌رسد که کپکام با ایجاد یک بخش قدرتمند موبایل قصد دارد این بازی‌های محبوب خود را به دنیای کوچک موبایل‌ها بیاورد.

بی‌شک گیمرهای زیادی هستند که نسبت به بعضی کمپانی‌ها علاقه‌ی خاصی دارند و به خاطر قدمت و همچنین عناوین برجسته‌ی آن‌ها، تبدیل به طرفداران این کمپانی‌ها شده‌اند. کپکام را نیز می‌توان یکی از این کمپانی‌ها دانست.

کپکام قدمتی دیرینه دارد و اگر از کنسول NES به گیمینگ پرداخته باشید از عنوان زیبای کپکام تجربیاتی خواهید داشت. کمپانی که توانست با عرضه‌ی عناوینی مانند «شیطان نیز می‌گرید» (Devil May Cry) و «رزیدنت اویل» (Resident Evil) در قلب طرفداران جای گیرد.

حال به نظر می‌رسد که کمپانی محبوب ژاپنی قصد دارد وارد عرصه‌ی ساخت بازی موبایل شود و برای این کار، یک بخش مجهز موبایل نیز ساخته است. چند روز پیش این کمپانی رسماً اعلام کرد که نسبت به ساخت موبایل علاقه‌مند است و بخشی به نام «کپکام موبایل» (Capcom Mobile) نیز ساخته است.

این کار باعث خواهد شد تا کپکام نیز بتواند به جمع کمپانی‌هایی مانند کونامی، Square Enix، و سونی بپیوندد که بر روی بخش موبایل تمرکز بالایی دارند. همان‌طور که می‌دانید نینتندو نیز به بازار موبایل وارد شده و البته جای تعجبی ندارد.

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم ساخت بازی‌های موبایل و عرضه‌ی آن‌ها به‌مراتب از ساخت بازی‌های بزرگ برای کنسول‌ها و رایانه‌ی شخصی راحت‌تر است و اگر بازی جالبی بتوان ساخت می‌شود سود بالایی نیز از بازار موبایل به‌دست آورد.

برای مثال کمپانی سوپرسل با بازی‌هایی که ازنظر جلوه‌های بصری به‌شدت ساده هستند اما از جذابیت گیم پلی بالایی بهره می‌برند توانسته سودی به‌دست آورد که کمپانی‌ها از عناوین بزرگ خود به‌دست نمی‌آورند.

سازنده‌ی سری رزیدنت اویل اعلام کرده است که می‌خواهد 4 عنوان را تا 31 مارس 2017 عرضه کند اما اطلاعات بیشتری در مورد این بازی‌ها و زمان دقیق انتشار اولین بازی ساخت کپکام موبایل اعلام نشده است.

نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که کپکام در پاسخ خبرنگاران مبنی بر وجود عناوین برجسته‌ی این کمپانی در میان بازی‌های جدید موبایل، پاسخ مثبت داده و گفته است که می‌توانیم شاهد عرضه‌ی Monster Hunter و Sengoku BASARA در میان بازی‌های موبایل باشیم. در میان گفته‌ها به بازی که در آن شاهد حضور Mega Man باید باشیم یا شاید هم یک بازی در مورد این شخصیت دوست‌داشتنی خواهیم بود.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا علاقه به تجربه‌ی عناوین محبوب کپکام بر روی گوشی موبایلتان دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*