استفاده از نایلون پلاستیکی در فروشگاه های اپل ممنوع شد

استفاده از نایلون پلاستیکی در فروشگاه های اپل ممنوع شد

حتما با ابتکار جدید اپل با نام اپل رینیو ( Apple Renew )، آشنا هستید. اپل به دنبال معرفی این ابتکار و ایده‌ی جدید، خود را “دوست‌دار محیط زیست” خطاب کرد و از صنایع بازیافتی‌اش پرده برداشت. بنا به گزارش Apple، آیفون اس ای ( iPhone SE ) تماما با انرژی‌های صد درصد تجدیدپذیر تولید شده و جعبه‌ی این گوشی هوشمند تا حدود 99 درصد از کاغذ های بازیافتی است. دقایقی پیش هم ، استفاده از نایلون پلاستیکی در فروشگاه های اپل ممنوع شد.

اینطور که به نظر می‌رسد، کوپرتینو ( Cupertino – قسمتی از کالیفرنیا که شرکت اپل در آن قرار دارد ) اولین تصمیم های محیط زیستی خود را گرفته و عزم خود را برای حفاظت از طبیعت جزم کرده است. بنا به ایمیلی که توسط یکی از کارمندان اپل لو رفت، از تاریخ 15 آوریل استفاده از نایلون های پلاستیکی ،که تجزیه‌ی آنها بسیار زمان‌بر است، در فروشگاه های اپل ( Apple Store ) اکیدا ممنوع خواهد شد؛ نایلون های جدید اپل از 80 درصد مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و بعد از استفاده، دوباره به چرخه‌ی بازیافت برخواهند گشت. همچنین اپل گزینه‌ای متفاوت در اختیار مشتری گذاشته است؛ به این صورت که مشتری می‌تواند از فروشنده درخواست نایلون نکند و محصول خریداری شده را با دستان خود حمل کند.

استفاده از نایلون پلاستیکی در فروشگاه های اپل ممنوع شد

حذف یک کیسه‌ی پلاستیکی از فروشگاه های اپل برای این شرکت چه قدر می‌تواند مهم باشد ؟ – بسیار اهمیت دارد؛ چراکه اپل روزانه میلیون‌ها محصول در سراسر جهان می‌فروشد و باید خدمات پس از فروش را مو به مو اجرا کند. اپل استور به طور پیش‌فرض، محصول را پک شده به شما تحویل خواهد داد، ولی شما می‌توانید این پکیج پلاستیکی بزرگ و ضخیم را قبول نکنید یا حداقل از نایلیون های 80 درصد بازیافتی استفاده کنید. کیسه‌های پلاستیکی اپل، سالانه میلیون‌ها بار دست به دست می‌شوند تا در آخر سرانجام‌شان به سطل زباله برسد. اپل با این ابتکار بسیار ارزشمند، متعهد بودن خود را نسبت مشتری و محیط زیست را اثبات نمود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*