ماشین‌های خودران ولوو

ماشین‌های خودران ولوو جاده‌های چین را تسخیر خواهند کرد

به‌زودی ماشین‌های خودران ولوو جاده‌های عمومی چین را به تسخیر خود در خواهند آورد. ولوو از قبل، فن‌آوری رانندگی نیمه‌خودکار را در ماشین‌های خود به کار گرفته بود اما هدف نهایی این کمپانی استفاده از سیستم‌های تمام خودران است. بر همین اساس این خودروساز سوئدی اعلام کرده که قصد دارد ماشین‌های خودران خود را در جاده‌های عمومی چین آزمایش کند.

ولوو معتقد است تکنولوژی رانندگی خودکار مزیت‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت. کاهش ترافیک، حرکت روان‌تر خودروها، کمتر کردن زمان سفرهای درون‌شهری و کاهش آلودگی هوا از جمله فوایدی است که این خودروها ارائه خواهند کرد. استفاده بهتر و بیشتر از زمان بودن در اتومبیل در هنگام رانندگی و از همه مهم‌تر کاهش تصادفات جاده‌ای از باورهای این کمپانی سوئدی در استفاده از ماشین‌های خودران است.

ولوو (Volvo) با هدف ارائه‌ی ماشین‌های تمام خودران تا سال 2020 و با حذف خطاهای انسانی که 90 درصد علت تصادفات جاده‌ای را تشخیص داده شده‌اند، قصد دارد کشته یا مجروح شدن افراد را به حداقل ممکن برساند. تفکری که چند سالی است غول‌های بزرگ تکنولوژی دنیا همچون گوگل را نیز درگیر خود کرده است.

ماشین های خودران ولوو

رئیس و مدیر اجرایی ولوو، هاکان ساموئلسون (Håkan Samuelsson) دراین‌باره می‌گوید:

رانندگی خودکار می‌تواند سهم قابل‌توجهی در ایمنی جاده‌ها داشته باشد، هرچقدر زودتر ماشین‌های خودران در جاده‌ها به حرکت درآیند، زندگی‌های بیشتری نجات پیدا خواهند کرد.

بر اساس گفته‌های این خودروساز، آزمایش ماشین‌های خودران ولوو با 100 خودروی تمام خودران در جاده‌های عمومی چین انجام خواهد شد. رانندگی خودکار تمامی این 100 خودرو، توسط رانندگان بومی انجام شده و در شرایط رانندگی روزمره در جاده‌های این کشور تست خواهند شد.

ولوو می‌گوید در ماه‌های آینده با استان‌های علاقه‌مند به این آزمایش در چین مذاکره را شروع خواهد کرد تا ببیند مقررات و زیر ساخت‌های کدام‌یک، اجازه صدور مجوز این تست‌ها را خواهد داد و آنگاه این کمپانی تصمیم خواهد گرفت که در کدام‌یک از شهرهای چین ماشین‌های خودران ولوو جاده‌ها را به تسخیر خود درآورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*