ادغام سه تولیدکننده بزرگ کامپیوتر

ادغام سه تولیدکننده بزرگ کامپیوتر در هاله‌ای از ابهام؛ سرنوشت وایو، توشیبا و فوجیتسو چه خواهد شد؟

اواخر سال 94 بود که بحث داغ ادغام سه تولیدکننده بزرگ کامپیوتر وایو، توشیبا و فوجیتسو در رسانه‌ها پیچیده شد. بر اساس آن گزارش سه کمپانی نام برده قصد داشتند با تشکیل شرکتی واحد، بازار تک قطبی در اختیار لنوو را بشکنند. اما گزارش تازه وال استریت ژورنال خبر از لغو این تصمیم می‌دهد.

بر کسی پوشیده نیست که فروش کامپیوترهای شخصی طی چند فصل گذشته از کاهش عظیمی رنج می‌برند. چندی پیش بحثی در ارتباط با ادغام سه تولیدکننده بزرگ کامپیوتر به  میان آمده بود تا بتوانند کنار یکدیگر حضور قدرتمندانه‌ای را در بازار کامپیوتر‌ها داشته باشند. اگر به خاطر داشته باشید این سه کمپانی وایو، توشیبا و فوجیتسو هستند که چنین تصمیمی را گرفته بودند. حال گزارشی جدید عنوان می‌کند که ادغام سه تولیدکننده بزرگ کامپیوتر‌ها ممکن است هیچ‌گاه عملی نشود.

وال استریت ژورنال: ادغام سه تولیدکننده بزرگ کامپیوتر به جهت عدم توافق وایو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت

وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که صحبت‌های صورت گرفته جهت ادغام سه تولیدکننده بزرگ کامپیوتر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. منابعی از سوی این کمپانی‌ها ادعا می‌کنند که تصمیم وایو برای پیوستن به این جمع تغییر کرده است اما درعین‌حال فوجیتسو و توشیبا مذاکرات خود را دنبال می‌کنند تا طی توافقی دوجانبه، بخش تولید کامپیوتر خود را با یکدیگر ادغام کنند.

ظاهراً بحث بین این شرکت‌ها به دلیل کسب سهام بیشتر در این کمپانی تازه تأسیس بوده است. هنگامی‌که چنین بحثی به میان می‌آید، دید از تصمیم همکاری با این دو شرکت منصرف شده و بر این باور است که ادغام سه تولیدکننده بزرگ کامپیوتر با عقاید و استراتژی متفاوت نمی‌تواند به مرحله توافق برسد.

چندی پیش بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده بود و در آن از ادغام سه تولیدکننده بزرگ کامپیوتر وایو، توشیبا و فوجیتسو سخن گفته بود. هر سه این کمپانی‌ها در سال‌های گذشته به‌خصوص با افول بازار‌ کامپیوتر‌های شخصی مشکلات جدی را پیش روی خود دیده‌اند. آن‌گونه که اعلام شده بود هدف اصلی این سه شرکت مقابله با فروش فوق‌العاده قدرتمند کمپانی چینی لنوو بوده است. همان‌طور که می‌دانید لنوو توانسته با عرضه محصولاتی مناسب و درعین‌حال اقتصادی، سهم بزرگی از بازار‌ کامپیوترهای شخصی را از آن خود کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*