باتری جدید

باتری جدید با طولی عمر 400 برابر بیشتر در راه است

شاید یک باتری جدید با طول عمری زیاد در راه باشد. یک پیشرفت تصادفی شاید بتواند به تولید باتری‌هایی با طول عمر 400 برابر بیشتر منجر شود. یکی از مشکلاتی که در تکنولوژی باتری‌های لیتیومی قابل شارژ امروزی وجود دارد – البته یکی از مشکلات بسیار – این است که در طول زمان، مواد داخلی به کار رفته در آن خورده شده و به همین دلیل است که باتری توانایی خود برای نگهداری شارژ را از دست می‌دهد.

محققان دانشگاه یو سی ایروین (UC Irvine)، در حالی که برای پیدا کردن یک جایگزین حالت جامد برای لیتیوم، مشغول کار بودند، سهوا و کاملا اتفاقی به موفقیت بزرگی دست یافتند که می‌تواند ساختار باتری‌های آینده را تغییر داده و انقلابی در این عرصه به وجود آورد. شاید این یک معجزه برای تکنولوژی باتری‌های جدید نباشد؛ اما پتانسیل آن را دارد که در این راه تغییرات بزرگی را به وجود آورد.

این باتری جدید بیش از 200,000 بار شارژ مجدد شد و تنها 5 درصد از ظرفیت خود را از دست داد
این محققان با جایگزین کردن لیتیوم با نانو سیم‌های پوشیده از طلا در دی اکسید منگنز و قرار دادن مجدد آن در ژل الکترولیت، به دنبال جایگزینی می‌گشتند تا مایع مشترک درون باتری‌های لیتیومی را که بسیار قابل اشتعال و حساس به دما است را عوض کنند. چیزی که آن‌ها پیدا کردند ژلی بود که با فعل و انفعال نشان دادن با پوشش اکسید فلز برای ایجاد یک غلاف محافظ در اطراف نانو سیم‌ها بود که به‌طور موثری باعث حذف خوردگی شد.

باتری جدید

این تیم در یک دوره‌ی سه ماهه این باتری جدید را بیش از 200,000 بار شارژ مجدد کردند و اتفاق جالبی افتاد. این باتری جدید در این چرخه تنها 5 درصد از ظرفیت خود را از دست داد. بر اساس گزارش Popular Science، این تکنولوژی می‌تواند منجر به تولید باتری‌هایی شود که تا 400 برابر بیشتر از باتری‌های امروزی عمر خواهد کرد.

شایان ذکر است که هدف این محققان تولید یک باتری جدید نبوده بلکه آن‌ها قصد داشتند، بخشی از برنامه‌های آینده‌ی خود را آزمایش کنند. در حال حاضر یکی از موانع بزرگی که در سر راه این فن‌آوری وجود دارد، هزینه‌ی آن است. حتی مقدار بسیار کمی از طلای مورد استفاده در این آزمایش و همچنین هزینه‌ی تولید آن، گران قیمت است. رجینالد پنر (Reginald Penner)، یکی از نویسندگان ارشد این تحقیق معتقد است که شاید یک فلز معمولی‌تر مانند نیکل را بتوان با طلای آزمایش شده در این تکنولوژی جایگزین کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*