راز هک آیفون ماجرای سن برناردینو

اف‌بی‌آی: راز هک آیفون ماجرای سن برناردینو محفوظ خواهد ماند

اف‌بی‌آی در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که راز هک آیفون ماجرای سن برناردینو را نزد خود محفوظ نگه می‌دارد. این در حالی است که اپل به این نهاد هیچ اعتمادی نداشته و از این بابت ابراز نگرانی می‌کند. لازم به ذکر است که هک این آیفون هزینه 1.3 میلیون دلاری را برای اف‌بی‌آی به همراه داشته است.

پس از یک مجادله حقوقی بسیار طولانی بین اف‌بی‌آی و اپل بر سر تلفن همراه یکی از مهاجمین حمله تروریستی سن برناردینو، اف‌بی‌آی متعهد شده است که راز هک آیفون را نزد خود محفوظ نگه دارد.

 

در بیانیه‌ای که یکی از نمایندگان اف‌بی‌آی به نیویورک تایمز ارائه داده آمده است که آن‌ها فاقد اطلاعات کافی جهت هک آیفون این ماجرا بوده اند. بنابراین توسط کاخ سفید به تصویب رسید که اپل باید راه حلی جهت هک دستگاه آیفون فرد تروریست در اختیار اف‌بی‌آی قرار دهد که اپل از چنین کاری سر باز زد. «اِمی هس» دستیار اجرایی مدیریت علم و فناوری اف‌بی‌آی در این بیانیه عنوان کرده:

Hess-Amy-S-01-29-09-officialاف‌بی‌آی مجبور شد از یک گروه خارجی جهت رمزگشایی آیفون ماجرای سن برناردینو استفاده کند. ما راه و روش دستیابی به این اطلاعات را خریداری کردیم و می‌دانیم که انتشار اطلاعات مربوط به آن می‌تواند چقدر کاربران دیگر را آسیب پذیر کند. در نتیجه کاخ سفید دستور داده است تا راز هک آیفون نزد ما محفوظ بماند.

رئیس اف‌بی‌آی جیمز کامی اشاره کرده بود که برای رمزگشایی آیفون هزینه‌ای بالغ بر 1.3 میلیون دلار به گردن اف‌بی‌آی افتاده است و این در حالی است که کمپانی اپل می‌توانست در جهت حفظ منافع ملی ایالات متحده با اف‌بی‌آی همکاری‌های لازم را به عمل آورد.

در هر صورت با توجه به قول نگهداری راز هک آیفون توسط اف‌بی‌آی هنوز هم اپل نگران لو رفتن روش این کار توسط مقامات آمریکایی است. هرچند که بسیاری از تحلیلگران این کمپانی معتقدند اف‌بی‌آی نتوانسته به اطلاعات این آیفون دست پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*