گوشی BLU Dash M2 و Dash X2؛ ارزان قیمت و با اندروید مارشمالو

گوشی BLU Dash M2 و Dash X2 توسط کمپانی BLU معرفی شدند. کمپانی بلو پروداکتس (BLU Products)، یک شرکت سازنده‌ی موبایل بوده که در سال 2009 در حومه‌ی میامی ایالت فلوریدا تاسیس شد. این کمپانی مستقر در ایالات متحده، متخصص ساخت گوشی‌های هوشمند مقرون به‌صرفه‌ی اندرویدی است که به‌تازگی دو دستگاه جدید از سری Dash خود را معرفی کرده است.

هر دو گوشی BLU Dash M2 و Dash X2 در ایالات متحده و از طریق وب‌سایت آمازون به ترتیب و به قیمت تنها 70 دلار و 85 دلار قابل خریداری است. اگرچه قیمت هر دو دستگاه زیر 100 دلار است؛ اما هر دو با یک بدنه‌ی تمام فلزی زیبا و سیستم‌عامل اندروید 6.0 مارشمالو عرضه می‌شوند. شاید این دو خصیصه به‌تنهایی برای محبوبیت این گوشی‌ها در بین طرفداران اندرویدی کافی نباشد؛ اما متاسفانه باید گفت هر دو گوشی BLU Dash M2 و Dash X2 از مشخصات سخت‌افزاری وسوسه انگیزی برخوردار نیستند.

به‌طور کلی این خاصیت گوشی‌های BLU است و شاید دلیل آن‌هم معرفی گوشی‌های مقرون به‌صرفه است که به خودی خود پتانسیل ارائه‌ی مشخصات سطح بالایی ندارند. به‌عنوان مثال هر دو گوشی به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای MT6580 مدیاتک با سرعت پردازش 1.3 گیگاهرتز مجهز شده‌اند. مدل ارزان‌تر این کمپانی، گوشی BLU Dash M2 تنها با رم 512 مگابایتی و حافظه‌ی داخلی 4 گیگابایتی بسته‌بندی شده است. مطمئنا با من هم‌عقیده‌اید، چنین فضای ذخیره‌سازی، واقعا ناامید کننده است.

گوشی BLU Dash M2 و Dash X2 توسط کمپانی بلو معرفی شدند

گوشی دیگر بلو، گوشی Dash X2 دارای 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بوده که خوشبختانه در این مدل حافظه‌ی داخلی از طریق کارت میکرو اس دی تا 64 گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود. از دیگر مشخصات گوشی BLU Dash M2 نمایشگر لمسی 5 اینچی آن را می‌توان نام برد. صفحه نمایشی که از رزولوشن تصویری 480 در 854 پیکسل برخوردار شده، در حالی که گوشی Dash X2 با همان اندازه‌ی نمایشگر (5 اینچی) از کیفیت تصویری اچ دی (720p) بهره‌مند شده است.

هر دو گوشی BLU Dash M2 و Dash X2 به یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو برای گرفتن سلفی و ویدئو چت مجهز شده‌اند؛ اما مدل ارزان‌تر با یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت عرضه می‌شود و مدل بالاتر با دوربین 8 مگاپیکسلی خودنمایی خواهد کرد. هر دو گوشی با پکیج کاملی از گزینه‌های ارتباطی همراه شده‌ (البته بدون پشتیبانی از شبکه‌ی 4G LTE) و هر دو نیز از وجود دو اسلات برای سیم‌کارت برخوردارند و در پایان باید گفت به ادعای کمپانی بلو، گوشی BLU Dash M2 از یک باتری 2000 میلی‌آمپر ساعت نیرو گرفته در حالی که قدرت گوشی Dash X2 از یک باتری بزرگ‌تر 2200 میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد.

گوشی BLU Dash M2

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*