خالق بیت کوین کریگ رایت

با خالق بیت کوین آشنا شوید؛ ساتوشی ناکاموتو فقط یک نام بود

تا به امروز هیچ کسی نمی‌دانست که خالق بیت کوین چه کسی است. همواره پشت این قضیه شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو بود که البته هیچ‌گاه عکسی از آن دیده نشد. حال یک کارآفرین استرالیایی به نام کریگ رایت ادعا می‌کند که سازنده واقعی این واحد پولی اینترنتی است.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول دیجیتالی را به وجود آورده است. این سیستم نخستین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط کاربرانش بدون داشتن هیچ‌گونه اختیار مرکزی و یا واسطه‌ای، قدرت گرفته است. در واقع بیت کوین‌ها را می‌توان پول نقد اینترنتی دانست.

مدت زمان طولانی بود که هیچ کسی خالق بیت کوین، واحد جایگزین پول در خرید و فروش‌های اینترنتی را نمی‌شناخت. با این حال همیشه نام «ساتوشی ناکاموتو» پشت این قضیه نهفته بود و به طبع همه فکر می‌کردند که خالق بیت کوین این فرد ژاپنی هیچ‌وقت دیده نشده است.

با این حال این موضوع دیگر به‌عنوان یک راز باقی نخواهد ماند؛ چراکه بالاخره خالق بیت کوین پیدا شد.

خالق بیت کوین کیست؟

خالق بیت کوین کریگ رایت

«کریگ رایت» کار آفرین استرالیایی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی رسماً تأیید کرد که او سازنده حقیقی بیت کوین بوده و برای این ادعای خود مدارکی را نیز دارا است. وی برای اثبات حرف خود علاوه بر بی‌بی‌سی دو رسانه اکونومیست و GQ را نیز در جریان گذاشته است. هرچند که اکونومیست در ارتباط با چنین موضوعی تردید‌هایی دارد و در این باره می‌نویسد:

نتیجه گیری ما این است که آقای رایت می‌تواند همان ناکاموتو باشد اما سؤال مهمی در این بین باقی می‌ماند. در واقع هنوز هم شک برانگیز است که چه کسی خالق این سیستم پولی دیجیتالی بوده و در پشت این قضیه است.

ما فرض را بر این می‌گیریم که این قضیه درست است؛ اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که سرانجام شخصی پیدا شده است که ارتباط نزدیکی با بیت کوین‌ها دارد. آن چه که مهم است رایت می‌تواند طبیعتاً خالق این سیستم باشد چرا که کاملاً از نوسانات آینده پروتکل این واحد باخبر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*