موتورولا موتو زد فورس

موتورولا موتو زد فورس ؛ پرچم‌دار فنا ناپذیر لنوو

موتورولا موتو زد فورس (Moto Z Force) نام نسخه‌ی قدرتمندتر مدل زد است. این محصول از یک تراشه اسنپدراگون 820، چهار گیگابایت ظرفیت رم، صفحه نمایش 5.5 اینچی Quad HD، باتری 3,500 میلی‌آمپری و یک دوربین 21 مگاپیکسلی برخوردار است. ماژول‌های موتو مودز نیز مطابق مدل موتو زد همراه شما خواهند بود.

موتو زد فورس (Moto Z Force) در اصل نسخه‌ی بسیار مقاوم موتو زد است. در کنار حفظ نسبی ضخامت استفاده شده در مدل زد، این محصول از یک صفحه نمایش کاملاً ضد ضربه و نشکن بهره می‌برد. البته با توجه به تکنولوژی ShatterShield صفحه نمایش و یک باتری بزرگ‌تر 3,500 میلی‌آمپری طبیعی است که شما نتوانید همان ابعاد را از مدل موتو زد فورس توقع داشته باشید. سخت افزار این محصول نیز کاملاً قدرتمند بوده تا شما با یک تلفن هوشمند در سطح پرچم‌داران بزرگ طرف باشید.

طراحی

موتو زد فورس شاید از برادر خود کمی حجیم‌تر به نظر آید اما همچنان زیبایی خود را به‌طور عالی حفظ کرده است. این هندست از بدنه‌ای فلزی براق بهره می‌برد که تا حدودی شکل مستطیلی داشته، یک دوربین کاملاً گرد در قسمت پشتی آن تعبیه شده که به طرز محسوسی این ماژول را بیرون از محصول نگه داشته و همچنین یک صفحه نمایش 5.5 اینچی نیز در پنل جلویی قرار گرفته است. این هندست دارای ابعاد 155.9 در 75.8 در 6.99 میلی‌متر است. این بدان معنی است که شما با یک صفحه نمایش کاملاً بدون حاشیه طرف نخواهید بود؛ اما هنوز هم این صفحه نمایش با نسبت 70.76 درصدی خودش به بدنه جزو محصولاتی با کم‌ترین حاشیه صفحه نمایش به شمار می‌رود. هرچند که موتو زد نسخه‌ی ضخیم و قدرتمندتر موتو زد است؛ اما هنوز هم ضخامت این دستگاه کم است. لازم به ذکر است که ضخامت این محصول نسبت به آیفون 6 اس حدود 0.28 اینچ کمتر خواهد بود.

موتورولا موتو زد فورس

درست در زیر صفحه نمایش این محصول یک اسکنر اثر انگشت تعبیه شده است که ما برای نخستین بار آن را در موتو جی 4 پلاس دیده‌ایم. همان‌طور که پیش از این نیز در شایعات اعلام شده بود، هیچ کلید ناوبری خازنی در این دستگاه قابل یافت نیست و موتو زد فورس با استفاده از اندروید خام، کلیدهای مجازی «بازگشت»، «هوم» و «اپلیکیشن‌های اخیر» را در بالای اسکنر اثر انگشت جای داده است. در سمت راست قاب فلزی این هندست نیز ما با سه کلید فیزیکی هم سایز و مشابه شامل دو کلید جداگانه کنترل ولوم صدا و پاور سر و کار خواهیم داشت.

موتورولا موتو زد فورس

خانواده موتو زد (موتو زد و موتو زد فورس) فاقد جک 3.5 میلی‌متری کلاسیک مخصوص هدفون هستند

خوشبختانه یا متأسفانه این محصول نیز همانند برادر خود فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون ست. بنابراین اگر قصد استفاده از یک هدفون را داشته باشید، باید از یک هدفون مجهز به درگاه نوع C استفاده کرده و یا از یک آداپتور تبدیل شونده در بین راه هدفون و موتو زد فورس استفاده کنید.

البته که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مربوط به این هندست، ماژول‌های قابل اتصال به قسمت پشتی آن هستند که Moto Mods نام خواهند داشت. ماژول‌های موتو مودز ویژگی‌های جدیدی را برای گوشی هوشمند شما به ارمغان می‌آورند. این هندست به لطف بدنه فلزی خودش می‌تواند 16 ماژول مختلف را به‌صورت مگنت به خود متصل کند. بسیاری از این ماژول‌ها طی سال جاری روانه بازار خواهند شد. در حال حاضر 4 ماژول مخصوص معرفی شده است که در زیر نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت:

JBL Sound Boost (ماژول تقویت کننده صدای JBL) شما را قادر خواهد ساخت تا همراه با گوشی هوشمند خود صدایی رسا و بلند توام با کیفیت را در هر جایی همراه داشته باشید. البته برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما باید تنظیمات مختلفی را بر روی آن اعمال کنید. شاید حجم زیادی که این ماژول به همراه دارد، کمی شما را بابت خوردن شارژ باتری نگران کند که برای آن هم لنوو تدابیری را اندیشیده است. این کمپانی با مجهز کردن ماژول تقویت صدای JBL به یک باتری یدکی، شما را قادر خواهد ساخت تا با هر بار شارژ 10 ساعت اضافه بر شارژ محصول خود به گوش دادن موسیقی بپردازید.

موتورولا موتو زد فورس

InstaShare projector (پروژکتور اینستاشیر) ماژولی است که به شما این امکان را خواهد داد تا هندست خود را به یک پروژکتور تبدیل کرده و فیلم‌های مورد نظر خود را در یک صفحه بزرگ تا 70 اینچ با کیفیت خوب مشاهده کنید. یکی از مصارف فوق‌العاده این ماژول استفاده در کلاس‌های درس و انداختن این پروژکتور بر روی تخته سفید است. این ماژول نیز از یک تقویت کننده باتری برخوردار بوده که یک ساعت اضافی استفاده را به همراه خواهد داشت.

موتورولا موتو زد فورس

Power Pack (پاور پک) ماژولی است که به هندست شما قدرت خواهد بخشید. این ماژول که در رنگ‌های مختلفی قابل عرضه است، عمر باتری دستگاه شما را تا 22 ساعت افزایش خواهد داد. شاید کمی این ماژول بزرگ باشد؛ اما همچنان دارای ظاهری زیبا و مدرن است.

موتورولا موتو زد فورس

Style Shells (استایل شلز) مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی از قاب قسمت پشتی را برای هندست شما در نظر می‌گیرد تا بتوانید به‌طور روزانه تلفن همراهتان را با تیپ ظاهریتان ست کنید.

موتورولا موتو زد فورس

صفحه نمایش

صفحه نمایش این محصول دارای سایز 5.5 اینچ با رزولوشن Quad HD و پنل AMOLED است. بدون شک صفحه نمایش نشکن و ضد ضربه این محصول می‌تواند به جذابیت هر چه بیشتر موتو زد فورس کمک کند.

موتورولا موتو زد فورس

همان‌طور که گفته شد این محصول به‌واسطه تکنولوژی ShaterShield که در دروید توربو 2 نیز استفاده شده بود، از صفحه نمایشی ضد ضربه برخوردار است. در آزمایش‌های مقاومتی انجام گرفته این محصول توانسته از بسیاری از موانع جان سالم به در برده و مورد ستایش کارشناسان واقع شود. البته منظور ما مقاومت این محصول در برابر افتادن یک بتن سنگین بر روی آن نیست؛ بلکه اگر به‌طور تصادفی موتو زد فورس از دستان شما لغزید و به زمین افتاد نگران نباشید چرا که با محصولی مقاوم طرف خواهید بود.

سخت افزار و دوربین

موتورولا موتو زد فورسموتورولا موتو زد فورس بدون شک دارای سخت افزاری قابل رقابت با پرچم‌داران سال 2016 خواهد بود. این محصول از یک تراشه اسنپدراگون 820 همراه با پردازنده 4 هسته‌ای، چهار گیگابایت رم LPDDR4 و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء به‌وسیله کارت حافظه میکروSD بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد که دوربین این محصول شما را نا امید نخواهد کرد؛ هرچند که متاسفانه لنوو زمان بسیار کمی را برای معرفی آن در شب گذشته اختصاص داد. این محصول دارای یک دوربین 21 مگاپیکسلی با سایز پیکسل‌های 1.12um بوده و دیافراگم f/1.8 اینچی آن نیز وعده نوردهی عالی را خواهد داد. این دوربین همچنین از فوکوس خودکار لیزری مبتنی بر تشخیص فاز استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این دوربین همراه با مکانیزم فوکوس پرسرعتی که دارد، یکی از پرسرعت‌ترین دوربین‌ها در تلفن‌های هوشمند خواهد بود.

از نظر باتری نیز این محصول نسبت به موتو زد قدرتمندتر ظاهر شده است. موتو زد فورس (Moto Z Force) به یک باتری 3,500 میلی‌آمپری مجهز است. لنوو متعهد می‌شود که شما قادر خواهید بود تا 40 ساعت از این محصول استفاده کرده و 50 درصد از شارژ باتری تنها در 20 دقیقه ممکن خواهد بود.

موتورولا موتو زد فورس

عرضه

در حال حاضر ما اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول نداریم؛ اما آنچه مسلم است می‌توانیم در تابستان جاری شاهد عرضه آن باشیم. البته نسخه‌های آمریکایی این دو محصول با نام‌های موتورولا موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید توسط ورایزن عرضه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بنظر من بزرگ بودن لنز و بیرون زدگی گوشی رو زیبا کرده