کاهش فروش هواوی

هواوی نسبت به کاهش هدف فروش خود واکنش نشان داد

گزارش هدف کاهش فروش هواوی منجر به پاسخ از سوی این غول فناوری چینی شد. Huawei یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سطح جهان است. این کمپانی سال گذشته موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد و نه‌تنها موفق به فروش 108 میلیون گوشی هوشمند گردید؛ بلکه توانست عنوان سومین تولید کننده‌ی برتر جهان را نیز از آنِ خود کند. به دست آوردن چنین عنوانی، آن‌هم در جمع زیادی از بزرگان این عرصه شاهکاری بزرگ برای این شرکت به‌حساب می‌آید.

کمپانی هواوی امسال نیز گوشی‌های هوشمند خوبی را روانه‌ی بازار کرد. پرچم‌دارانی چون هواوی پی 9 (Huawei P9) و هواوی پی 9 پلاس (P9 Plus) از آن دسته‌اند و همچنین باید از گوشی میان رده‌ی آنر 8 که به‌زودی از راه خواهد رسید نیز یادی کرد.

گزارش کاهش فروش هواوی ، این کمپانی را مجبور به انتشار بیانیه‌ای در این خصوص کرد

اخیرا گزارشی در فضای آنلاین منتشر شد مبنی بر اینکه هواوی تصمیم به کاهش هدف گذاری فروش خود از 140 میلیون به 120 میلیون دستگاه در سال جاری گرفته است. این خبر اگرچه هرگز مورد تائید این کمپانی قرار نگرفت؛ اما هواوی را بر آن داشت که برای روشن شدن اذهان عمومی پاسخی را برای این گزارش منتشر کرده و در یک بیانیه‌ی رسمی جواب خود را اعلام کند. هواوی در این بیانیه یک‌بار دیگر موکدا عنوان کرد که هیچ اظهار نظری درباره این شایعه نکرده؛ اما برای آنکه از عملکرد مثبت خود، چیزی نشان دهد، تصمیم به انتشار آمار فروش خود گرفته است.

این کمپانی در ایمیل ارسالی خود به یکی از منابع معتبر خبری، اساسا هرگونه گزارش منفی درباره عملکرد خود را رد کرده است. این کمپانی گوشی ساز چینی می‌گوید که آنها توانسته‌اند در اولین کوارتر (سه ماهه) امسال 28.3 میلیون گوشی هوشمند را به فروش برسانند که در مقایسه با فروش مدت زمان مشابه سال گذشته‌ی این کمپانی، رشدی 64 درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین عنوان کرد که تنها در 6 هفته پس از معرفی پرچم‌داران هواوی پی 9 و پی 9 پلاس، 2.6 میلیون دستگاه از این محصولات را عرضه کرده است که اگر بخواهیم با عرضه‌ی هواوی پی 8 در همین مدت زمان، مقایسه‌ای داشته باشیم باید گفت، که این کمپانی از رشد فروش 130 درصدی بهره برده است. به نظر می‌رسد که هواوی توانسته گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را به‌خوبی در کشورهایی نظیر فرانسه، فنلاند، لهستان، تایلند و انگلستان به‌فروش برساند.

به علاوه تمامی این‌ها، هواوی همچنین تاکید کرد که مشغول تنوع دادن به دستگاه‌ها و محصولات تولیدی خود است. آنها در اوایل سال جاری میت بوک خود را معرفی کردند. شاید گمان بر این باشد که هواوی قصد داشته تا هرگونه عملکرد منفی را از خود دور کند؛ اما با توجه به فروش 108 میلیون گوشی هوشمند این کمپانی در سال گذشته و افزایش فروش 64 درصدی هواوی در سه ماهه سال جاری نسبت به کوارتر مشابه سال گذشته، هنوز ممکن است که این کمپانی بتواند به هدف‌گذاری فروش 140 میلیون گوشی هوشمند در سال جدید دست یابد. برای دانستن این مطلب تنها یک راه‌حل وجود دارد. تا پایان سال صبر کنیم و آنگاه ببینیم که این غول تکنولوژی چین، چگونه فروش محصولات خود را مدیریت کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*