نصب وردپرس

آموزش جامع وردپرس قسمت نهم؛ چگونگی نصب وردپرس

همانطور که در مقالات قبلی اشاره داشتیم، برای نصب وردپرس می‌بایست پیش‌نیازهایی همچون هاست و برنامه‌ای برای مدیریت آن، وب‌ سرور و همچنین پایگاه‌ داده وجود داشته باشد که به تفصیل در آموزش‌هایی جداگانه به آن‌ها پرداختیم. در ادامه قصد داریم بیشتر با جزییات چگونگی نصب وردپرس را توضیح دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله‌های «مقدمات نصب وردپرس»، «وردپرس در سیستم خانگی» و «درباره نصب وردپرس» را خوانده و سپس در این قسمت همرا با باشید. حال با فرض آن که تمامی پیش‌نیازها رعایت و مهیا شده است، به آموزش نصب وردپرس خواهیم پرداخت. یادآور می‌شویم در مقاله «درباره نصب وردپرس»، چهار گام اساسی نصب را شرح داده آموزش گام چهارم را به مقالات آتی موکول کردیم. حال وقت آن رسیده که به آغاز فرآیند نصب وردپرس بپردازیم.

چگونگی نصب وردپرس

پس از انجام سه گام قبلی اولین اقدام، وارد کردن آدرس دامنه (به عنوان مثال mydomain.com) در مرورگر خواهد بود. در ادامه با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد:

نصب وردپرس

بر روی دکمه «بزن بریم!» کلیک کرده تا کار ادامه یابد.

نصب وردپرس

در مرحله بعدی اطلاعات مربوط به چگونگی برقراری اتصال با پایگاه‌داده را وارد کنید.

اتصال به پایگاه‌ داده

اطلاعات پایگاه‌ داده خود را همان‌ گونه که در مقالات مربوط به ایجاد پایگاه‌ داده آموزش خواهیم داد، استخراج نموده و وارد نمایید. (اطلاعاتی چون نام پایگاه‌ داده، نام کاربری پایگاه‌ داده و رمز عبور پایگاه‌ داده) برای کسب راهنمایی بیشتر درباره چگونگی ایجاد پایگاه‌ داده MySQL، می‌توانید بعد از انتشار طی روزهای آتی، به آموزش‌های «ایجاد پایگاه‌داده در phpMyAdmin»، «ایجاد پایگاه‌داده در CPanel – بخش اول» و «ایجاد پایگاه‌داده در CPanel – بخش دوم» زیر مراجعه کنید.

به‌ طور معمول بخش «میزبان پایگاه‌ داده» (در هر دو حالت نصب سروری و خانگی) localhost در نظر گرفته می‌شود، مگر آن که سرویس میزبانی وب شما (شرکت ارائه‌دهنده خدمات وب‌ هاستینگ) مقدار دیگری را برای آن در نظر گرفته باشد. پیشنهاد می‌شود پیشوند جداول پایگاه‌داده MySQL نیز همن مقدار پیشفرض باشد. مطمئنا در صورت نیاز هر مقدار دیگری را قادر خواهید بود برای آن در نظر بگیرید.

پس از کلیک بر روی دکمه «بفرست» وارد مرحله بعدی خواهید شد. در این مرحله، وردپرس بررسی می‌کند که تنظیمات صحیح باشد. اگر اطلاعات درستی را وارد نموده باشید به صفحه‌ای همچون تصویر زیر خواهید رسید:

نصب وردپرس

سپس بر روی دکمه «اجرای نصب» کلیک کنید.

تعریف نام کاربری

در مرحله بعدی نیاز است اطلاعاتی برای چگونگی ورود به محیط مدیریتی وردپرس وارد شود. (اطلاعاتی از قبیل عنوان سایت، نام کاربری، رمز عبور و ایمیل مدیر سایت) همچنین قادر خواهید بود به موتورهای جستجو اجازه دهید سایت شما را ببینند. گفتنی است وارد کردن آدرس ایمیل واقعیتان شما را در یادآوری رمز عبور فراموش شده یاری‌ خواهد کرد.

نصب وردپرس

تذکر: توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور مربوط به ورود به محیط وردپرس، با نام کاربری و رمز عبور MySQL دو مفهوم و مولفه مجزا هستند و لزوما نبایست یکسان تعریف شوند. یکی از اشتباهات کاربران تازه‌ کار، وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پایگاه‌ داده در این قسمت است. پیشنهاد می‌شود برای ارتقای سطح امنیت وب‌ سایت خود، نام کاربری و رمزی متمایز با اطلاعات تعریف شده در پایگاه‌ داده MySQL وارد کنید.

پس از درج اطلاعات مربوط به آن کافیست بر روی دکمه «راه‌اندازی وردپرس» کلیک نمایید تا کار به اتمام رسد. تصویر زیر نشان‌دهنده آن است که فرآیند نصب وردپرس با موفقیت انجام شده است. با فشردن دکمه «ورود» به راحتی خواهید توانست وارد بخش مدیریتی سایت وردپرسی خود شوید.

نصب وردپرس

مشاهده خواهد شد که با وارد کردن آدرس دامنه، با سایت خود از منظر مخاطب (چیزی که مخاطب باید ببیند) مواجه خواهید شد. برای وارد شدن به بخش مدیریت سیستم مدیریت محتوا وردپرس نیز می‌بایست از آدرس‌های mydomain.com/wp-admin یا mydomain.com/wp-login استفاده کنید. در آموزش‌های بعدی در رابطه با جزئیات چگونگی کار با وردپرس بعد از نصب وردپرس بیشتر سخن خواهیم گفت.

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*