فناوری Clear Sight و افزایش کیفیت دوربین‌های دوگانه

شرکت کوالکام به تازگی فناوری Clear Sight را برای شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند معرفی کرده که به وسیله آن می توانیم از دوربین دوگانه گوشی های خود، انتظار کیفیت بالاتری را داشته باشیم. برای استفاده از این پلتفرم جدید نیاز است تا گوشی هوشمند به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 یا 821 مجهز باشد. با استفاده از این فناوری، دیگر به انجام فعالیت های تخصصی در این زمینه توسط شرکت های تولید کننده گوشی نیاز نخواهد بود. 

فناوری Clear Sight کوالکام به کیفیت دوربین دوگانه گوشی‌ها کمک می‌کند

در فناوری Clear Sight کوالکام دوربین ثانویه دستگاه برای افزایش نهایی کیفیت تصاویر استفاده خواهد شد. در این تکنولوژی، اطلاعات به دست آمده از سوی حسگر رنگی با سنسور سیاه و سفید تلفیق شده و از آن جا که سنسور سیاه و سفید، اطلاعات دقیقتری را به ثبت می‌رساند، در نهایت با همگام سازی و یکپارچه کردن اطلاعات، یک تصویر بسیار باکیفیت پدید خواهد آمد. در پایان به صورت تئوری می‌توان تضمین کردن که تصاویر صاف و واضحی توسط این دو دوربین و در قالب یک عکس به ثبت خواهد رسید.

گوشی های هوشمندی نظیر هواوی پی9، هواوی آنر 8، ال جی وی 20 و در نهایت گوشی آیفون 7 پلاس اپل (البته با عملکردی خاص و متفاوت) دارای دوربین دوگانه در بخش پشتی بدنه خود هستند. علاوه بر آن بر اساس شایعات و خبرهای منتشر شده، پیش بینی می‌شود شرکت سامسونگ نیز به زودی با عرضه گوشی گلکسی اس 8 خود به این دسته از کمپانی ها اضافه شود. در هر صورت با استفاده از فناوری Clear Sight کوالکام مسلما تکنولوژی دوربین های دوگانه را در گوشی های هوشمند سطح بالای بسیاری خواهیم دید.

در پایان نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا فناوری دوربین های دوگانه گوشی های هوشمند نیز می‌تواند همانند تکنولوژی حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت که تا چند سال پیش تنها بر روی گوشی های محدودی وجود داشت، همه گیر شده و رواج پیدا کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*