بررسی گوشی اپل آیفون 7 – دوربین (11)

نقد و بررسی گوشی اپل آیفون 7 ؛ یک ارتقا به جای یک انقلاب!

بررسی گوشی اپل آیفون 7 : نمایشگر

اپل آیفون 7 همانند سال پیش از یک نمایشگر LED-backlit IPS LCD با ابعاد 4.7 اینچ و دقت تصویر (رزولوشن) 750 × 1334 پیکسل استفاده می‌کند. بر این اساس میزان چگالی تصویر نمایشگر این گوشی برابر با 326 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. این گوشی از فناوری تاچ سه بعدی (3D Touch) نیز بهره‌مند است.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 – نمایشگر (1)همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، نمایشگر این گوشی از همان آرایش ماتریس RGB پنل های IPS استفاده می‌کند.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 – نمایشگر (1)در بررسی های به عمل آمده متوجه شدیم که نمایشگر این گوشی در حالت دستی حداکثر میزان روشنایی تصویر 560 نیت را ارائه می‌کند. در حالت تنظیم خودکار روشنایی تصویر نیز اگر در یک محیط باز زیر نور خورشید قرار بگیرید، حداکثر میزان روشنایی تصویر به 660 نیت خواهد رسید که نسبت به نسل گذشته یک پیشرفت خود به حساب می‌آید. در مورد میزان نسبت کنتراست تصویر نیز باید گفت که با این که غلظت رنگ مشکی خیلی عالی نبود اما به دلیل روشنایی بالای نمایشگر، این میزان برابر با 1603 واحد است که یک عدد بسیار خوب برای این نوع پنل نمایشی به حساب می‌آید.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 – نمایشگر (2)از نظر میزان خوانایی نمایشگر گوشی زیر نور مستقیم آفتاب، عملکرد پنل IPS اپل آیفون 7 بسیار خوب بود و کاربران نباید از این نظر نگرانی خاصی داشته باشند. همان طور که مشاهده می‌کنید، نسبت به نسل پیشین نیز نتایج بهتری کسب شده است.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 : باتری

اپل آیفون 7 از یک باتری لیتیوم پلیمری ثابت با ظرفیت 1960 میلی آمپر ساعت برخوردار است. این باتری 15 درصد بزرگتر از نمونه ای است که در آیفون 6 اس شاهد آن بودیم. علاوه بر آن تراشه A10 جدید اپل به همراه بهینه سازی های به عمل آمده همگی موجب صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی باتری گوشی می‌شوند.
بررسی گوشی اپل آیفون 7 – نمایشگر (3)همان طور که مشاهده می‌کنید امتیاز شارژدهی باتری گوشی در حد خوب و رضایت بخشی بود. با یک بار شارژ کامل گوشی می‌توانید 11 ساعت و نیم مکالمه صوتی یا نزدیک به 12 ساعت وبگردی و یا کمی بیش از 9 ساعت پخش ویدئو داشته باشید. امتیاز کلی این گوشی نیز به آن معناست که با یک بار شارژ کامل گوشی و در صورت استفاده از هر کدام از ویژگی‌های مکالمه صوتی 3G، وب‌گردی و همچنین تماشای فیلم یک ساعت در روز، شارژ باتری 61 ساعت (نزدیک به دو روز و نیم) دوام خواهد آورد.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 : قابلیت های ارتباطی

گوشی هوشمند آیفون 7 اپل از نظر قابلیت های ارتباطی و مخابراتی گزینه های بسیار زیادی را پیش رویتان قرار خواهد داد. ویژگی LTE با استاندارد Cat. 9 یکی از این موارد است. این گوشی از قابلیت های دیگری مانند VoLTE و HD Voice به همراه Wi-Fi calling نیز پشتیبانی خواهد کرد. گرچه این موارد بیشتر مربوط به اپراتورهای امریکایی است. این گوشی از آخرین استاندارد های وای فای و بلوتوث استفاده می‌کند.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 – نمایشگر (2)

به منظور شارژ دستگاه، انتقال اطلاعات یا گوش دادن به موسیقی می‌بایست از درگاه لایتنینگ استفاده کنید. از طرفی پشتیبانی محدودی در زمینه USB Host نیز وجود دارد. ایرپادهای بیسیم اپل نیز وجود دارند که می‌بایست جدا آنها را خریداری نمایید. این محصول دارای چیپی به نام W1 بوده که متصل شدن آنها به گوشی و توسط بلوتوث را آسانتر خواهد کرد.

ادامه بررسی گوشی اپل آیفون 7 در صفحات بعد