آپدیت Creators Update ویندوز 10

آپدیت Creators ویندوز 10 اوایل سال 2017 منتشر خواهد شد

به نظر می‌رسد هدف بعدی مایکروسافت در ویندوز 10 را می‌توان افزودن فناوری واقعیت مجازی در این سیستم عامل دانست، به طوری که این شرکت دقایقی پیش در کنفرانسی که هم‌اکنون در شهر نیویورک برپا کرده است، اعلام کرد که آپدیت Creators ویندوز 10 اوایل سال بعدی میلادی منتشر خواهد شد.

آپدیت Creators که برخی از آن با نام رد استون 2 نیز یاد می‌کنند، به طور ویژه نسخه بازطراحی شده اپلیکیشن نقاشی یا همان Paint 3D را به همراه دارد. البته هدف دیرینه این شرکت یعنی ادغام یکپارچه فناوری واقعیت مجازی در ویندوز 10، هم زمان با این آپدیت و به واسطه رابط برنامه‌نویسی Windows Holographic Shell نیز محقق خواهد شد.

این بدان معناست که زین پس هدست‌های واقعیت مجازی قادر خواهد بود از سیستم عامل یکپارچه و واحد ویندوز 10 استفاده کنند و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با استفاده از پلتفرم یونیورسال برای این دستگاه‌ها به راحتی برنامه‌های مختلفی طراحی کنند. لازم به ذکر است که پلتفرم یونیورسال به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که با یک بار کد نویسی، اپلیکیشن هایی برای اجرا بر روی طیف وسیعی از دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 از پی سی گرفته تا کنسول ایکس باکس وان را عرضه کنند.

آپدیت Creators ویندوز 10 همچنین برای تبلت ها و گوشی‌های ویندوزی قابلیت کاهش نور آبی نمایشگر را با نام Night Mode به همراه دارد. البته قابلیتی مشابه با Night Mode را پیش‌تر در iOS 10 مشاهده کرده‌ایم که باعث کاهش خستگی چشم در هنگام نگاه کردن به صفحه نمایشگر در محیط تاریک می‌شود. پشتیبانی از قلم در اپلیکیشن‌های یونیورسال و قابلیت‌های بیشتر پیرامون داک کوانتوم از دیگر ویژگی‌های آپدیت Creators ویندوز 10 محسوب می‌شود که اوایل سال آینده به طور عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*