اپلیکیشن Cardiio Rhythm

اپلیکیشن Cardiio Rhythm معرفی شد: جایگزینی برای نوار قلب

فیبریلاسیون دهلیزی (Atrial fibrillation) شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که با ایجاد اختلال در ریتم ضربان قلب و در صورت عدم توجه بیمار به آن، احتمال سکته کردن را افزایش می‌دهد. معمولا پزشکان با گرفتن نوار قلب از بیمار (ECG)، به درمان این عارضه می‌پردازند. اما حالا محققین دانشگاه چینی هنگ کنگ (The Chinese University of Hong Kong) با توسعه اپلیکیشن Cardiio Rhythm برای سیستم عامل iOS و معرفی آن در جلسات علمی اخیر انجمن قلب آمریکا (American Heart Association’s Scientific Sessions 2016)، به‌دنبال راهی سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر برای تشخیص این بیماری هستند.

آیا دقت 92 درصدی اپلیکیشن Cardiio Rhythm در تشخیص فیبریلاسیون قلبی می‌تواند کافی باشد؟

اپلیکیشن Cardiio Rhythm می‌تواند تغییرات کوچک و نامحسوس در رنگ پوست صورت -که از شاخصه‌های اصلی برای بررسی نوسانات قلب است- را با استفاده دوربین گوشی‌های موبایل تشخیص داده و به‌ منظور جلوگیری از بروز هر مشکلی، کاربران را باخبر سازد. البته نباید عملکرد این اپلیکیشن را با سیستم BabyBeat که با بررسی دقیق پوست صورت کودکان از شروع سندرم مرگ ناگهانی نوزاد جلوگیری می‌کند، یکی بدانید.

به‌ دنبال بررسی عملکرد اپلیکیشن Cardiio Rhythm، محققین آن را روی 85 بیمار که 25 نفر از آنها به فیبیرلاسیون دهلیزی مبتلا بودند، آزمایش کرده و دقت تشخیص این اپلیکیشن را 92 درصد اعلام کرده‌اند. اگرچه این نرخ عالی نیست، اما توسعه‌دهندگان این نرم افزار معتقدند که کاردیو ریتم در بررسی سلامت مقیاس بالاتری از بیماران، می‌تواند مفید باشد. به‌علاوه، زمان زیادی از معرفی Cardiio Rhythm نگذشته و بدون شک عملکرد آن طی زمان بهتر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*