مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس

از امروز مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس ممکن شد

مشاهده ویدیو به صورت آنلاین همیشه با دردسرهای زیادی مواجه بوده است. بارگذاری نشدن کامل ویدیو در پلیر آنلاین، قطع و وصل شدن اتصال به اینترنت حین تماشا و مصرف پهنای باند بالا از عمده دلایل آزار و اذیت کاربران برای دیدن ویدیو به صورت مستقیم بر روی یک وب سایت هستند. متاسفانه اگر یک ویدیو را مشاهده کرده و سپس پنجره مرورگر را ببندید، در نوبت بعدی باز کردن آن صفحه مجددا مرورگر مجبور به دانلود محتوا برای نمایش به شما بوده و همین امر افزایش پهنای باند مصرفی را در پی خواهد داشت. بهترین کار، دانلود و ذخیره ویدیو برای یک بار خواهد بود تا به این وسیله هر چند دفعه که بخواهید بدون مصرف حجم اینترنت به آن سر بزنید. امکان مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس (Netflix) که اخیرا به این سرویس اضافه شده، دقیقا در راستای برآورده‌کردن همین نیاز بوده است.

نتفلیکس شرکتی رسانه‌ای و تولیدکننده مجموعه‌های تلویزیونی بین‌المللی، تاسیس شده به سال 1997 در لوس‌گاتوس (Los Gatos) کالیفرنیا است. این کمپانی تا آغاز سال جاری میلادی، بیش از 75 میلیون مشترک برای خود کسب کرده که نشان از محبوبیت آن نزد کاربران بین‌المللی دارد. Netflix به طور رسمی فعالیتش را از سال 1998 با ارسال پستی دی‌وی‌دی آغاز کرد و با رسیدن به سال 2007، سرویس رسانه سیال را ارائه نمود. سه سال بعد حوزه فعالیت‌ نتفلیکس به کانادا گسترش پیدا کرد. توسعه این کمپانی باز هم ادامه داشت، تا جایی که هم‌اکنون در 190 کشور دنیا خدماتش را ارائه می‌دهد. همانطور که می‌بینید این شرکت تماما با ویدیوهای آنلاین سر و کار دارد، از همین رو کاربران آن، با آزار و اذیت‌های یادشده در ابتدای مطلب همواره سر و کار دارند.

محدودیت مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس

این شرکت با آگاهی بر مشکلات این چنینی، اخیرا قابلیت مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس را فراهم کرده است تا کاربران از این پس بدون نیاز به اتصال به اینترنت در هواپیما، مترو و یا هر محل دیگری به تماشای برنامه‌های محبوب خود بپردازند. Netflix امروز اعلام کرد که در حال مقدرکردن امکان اجرای آفلاین ویدیو است تا کاربران راحت‌تر از همیشه به فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌شان در هر جایی دسترسی داشته باشند.

مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس

البته، مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس برای هست و نیست دیتابیس این شرکت فراهم نشده و اکنون برخی موارد معروف قابلیت دانلودشدن و مشاهده در آینده را دارند. چیزهای غریبه (Stranger Things)، تاج (The Crown)، نارکوس (Narcos)، نارنجی سیاه جدید است (Orange is the New Black) و برخی دیگر از جمله این موارد هستند. البته این‌ها جزو موارد معروف بوده و بسیاری دیگر به صورت تصادفی نیز ممکن است قابلیت مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس را داشته باشند.

اخبار خوشحال‌کننده بیشتری برای کاربران این سرویس داریم. بریکینگ بد (Breaking Bad) و مردهای دیوانه (Mad Men) را نیز باید به لیست سریال‌های پشتیبانی‌شونده از امکان مشاهده آفلاین اضافه کنیم. اخبار خوب بعدی، مربوط به والدین دارای کودکان خردسال است، چرا که مینیونز (Minions) و پاندای کنگفوکار 3 (Kung Fu Panda 3) نیز از جمله انیمیشن‌های سریالی کودک و دارای قابلیت مشاهده آفلاین هستند. این کمپانی اعلام کرده به زودی موارد بیشتری به لیست موارد پشتیبانی‌شونده از امکان مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس اضافه خواهد شد. متن زیر امروز توسط نتفلیکس در توئیتر منتشر شد:

حین قراردادن گوشی یا لپتاپ بر روی حالت هواپیما (Airplane mode)، حین سفر جاده‌ای (Road trip mode)، حین گیرکردن در مترو برای مدت زمانی طولانی و دیگر زمان‌های عدم دسترسی به اینترنت، مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس امکان‌پذیر خواهد بود.

مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس

به محض آپدیت‌کردن Netflix نسخه اندروید یا آی‌او‌اس به آخرین ورژن، دکمه دانلود درست در کنار دکمه پلی ظاهر خواهد شد تا به این وسیله به کاربر اجازه ذخیره ویدیو و تماشای آن برای زمان‌های بعد داده شود، حتی وقتی هیچ گونه اتصالی به اینترنت وجود ندارد. دو گزینه برای کیفیت وجود دارند: استاندارد (Standard) و بالاتر از استاندارد (Higher). حالت استاندارد دارای رزولوشن ویدیوی پایین‌تری بوده که زمان دانلود و حجم اشغال‌شده توسط ویدیو در حافظه داخلی گوشی را به مراتب کاهش خواهد داد. کیفیت‌ بالاتر، رزولوشن ویدیوی بالاتری ارائه می‌کند، از همین رو زمان دانلود و حجم بیشتری برای ذخیره بر روی حافظه نیاز دارد. هنوز مشخص نشده امکان مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس با کیفیت بالاتر از استاندارد دقیقا به چه رزولوشنی اشاره می‌کند.

فراهم شدن امکان مشاهده آفلاین ویدیو در نتفلیکس پیشتر توسط کمپانی بعید عنوان شده بود، اما Netflix با گذر زمان و مشاهده افزایش کاربران سرویس‌های رقیب مثل آمازون ویدیو (Amazon Video) و وودو (Vudu) به خاطر داشتن همین قابلیت، برآورده کردن این نیاز را در خود احساس کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*