تحقیقات کره جنوبی بر روی آیفون 6 اس ؛ رسوایی Batterygate در راه است؟

تحقیقات کره جنوبی بر روی آیفون 6 اس ؛ رسوایی Batterygate در راه است؟

احتمالا یادتان می‌آید که در سال ۲۰۱۴ میلادی، مشکل خم شدن آسان آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس به یک بحران تبدیل شد و کاربران عنوان طعنه‌آمیز Bendgate را برای آن انتخاب کردند (با الهام از نام رسوایی بزرگ واترگیت در دولت آمریکا). حالا به نظر می‌رسد که تاریخ یک بار دیگر در حال تکرار شدن است و این بار رسوایی Batterygate است که آیفون 6 اس اپل را تهدید می‌کند!

طی ماه‌های اخیر گزارشات جسته و گریخته‌ای از وجود مشکلات باتری در این مدل از محصولات اپل منتشر شده بود که البته چندان جدی به نظر نمی‌رسیدند. اما حالا گویا این مشکلات در حال شکل دادن یک رسوایی جدید برای این کمپانی کوپرتینویی هستند و به نظر می‌رسد که مشکل باتری آیفون 6 اس جدی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم.

گویا تعدادی از آیفون‌های 6 اس اپل که در حد فاصل بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر سال ۲۰۱۵ تولید شده اند، از این مشکل باتری رنج م‌یبرند و باید توسط کارخانه‌ی سازنده‌شان تعویض شوند. این کمپانی حتی در یک طرح خاص اعلام کرده است که آیفون‌هایی که دارای شماره سریال در رنج مورد نظر اپل هستند، به طور رایگان تعویض خواهند شد.

البته این مشکل باعث انفجار دیوایس مشابه آنچه در نوت ۷ شاهدش بودیم، نمی‌شود، بلکه تنها باعث خالی شدن ظرفیت شارژ باتری و خاموش شدن ناگهانی دیوایس کاربران خواهد شد. طبق گزارش کاربران، مشکل باتری آیفون 6 اس باعث این می‌شود که شارژ دیوایس به طور ناگهانی از ۳۰ درصد به صفر درصد رسیده و گوشی خاموش شود. نکته‌ی جالب اینجاست که بعد از اتصال مجدد دستگاه با کابل شارژر، دوباره همان شارژ ۳۰ درصد بر روی نشانگر میزان شارژ باقی‌مانده نشان داده می‌شود!

هوا، دلیل به وجود آمدن مشکل باتری آیفون 6 اس و رسوایی Batterygate !

تحقیقات کره جنوبی بر روی آیفون 6 اس ؛ رسوایی Batterygate در راه است؟

بنا بر گزارش رسمی اپل، تعدادی از محصولات سری 6 اس، بیش از حد مورد نیاز در معرض هوای محیطی قرار گرفته‌اند و این موضوع باعث رخ دادن این مشکل در فرآیند ساخت آنها شده است. اما این موضوع نتوانسته است که آژانس تکنولوژی و استانداردهای کشور کره‌ی جنوبی (KATS) را قانع کند و مسئولان این نهاد نگران این هستند که این مشکل سلامتی کاربران را مورد تهدید قرار دهد و مشکلاتی نظیر آنچه در باتری گلکسی نوت ۷ به وجود آمد، این بار نیز توسط محصولات اپل برای کاربران این کشور به وقوع بپیوندد.

نگرانی این نهاد از آنجا نشات می‌گیرد که احتمالا گستره‌ی این مشکل فراتر از آن چیزی است که تاکنون رسانه‌ای شده و یا اپل اجازه‌ی رسانه‌ای شدن آن را صادر کرده است. در همین حین گزارشاتی از چین منتشر شده که نشان می‌دهد تعدادی از آیفون‌های سری ۶ نیز از این مشکل رنج می‌برند و حتی یک آژانس مراقبتی دولتی در این کشور نیز مدعی شده است که چندین گزارش از انفجار آیفون را در ماه‌های اخیر دریافت کرده است.

طبق قوانین کشور کره‌ی جنوبی، اختیارات نهاد KATS به حدی است که می‌تواند یک فراخوانی عمومی در سراسر این کشور را برای جمع‌آوری آیفون 6 اس و یا هر محصولی دیگر صادر کند. مسئولان آنها با Apple Korea، واحد مدیریتی اپل در کره‌ی جنوبی، در حال مذاکره هستند تا برای رفع این مشکل تصمیم‌ بگیرند. اپل هم اعلام کرده که این مشکل تنها مربوط به تعداد محدودی از آیفون های 6 اس می‌شود و هیچ خطری برای کاربران و محصولاتشان پیش نخواهد آمد.

حالا باید دید که آیا این نهاد تاثیرگذار در کره‌ی جنوبی با این توضیحات قانع خواهد شد و یا با اعلام فراخوان جمع‌آوری محصولات اپل از بازار این کشور، شاهد وقوع رسوایی Batterygate خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام قیمت ایفون ۷ اصلش تو کره جنوبی چنده؟

  2. جنس بنجل چینی همین میشه دیگه

  3. این کره ای ها بدجور به آیفون گیر دادن،خودشون که رسوان