محصولات اپل در سال 2017

محصولات اپل در سال 2017 ؛ هرآنچه که انتظار داریم

سال 2016 را نمی‌توان جزو سال‌های طلایی شرکت اپل دانست؛ فروش گوشی های آیفون نسبت به سال قبل برای اولین بار در طول تاریخ با کاهش مواجه شد. به نظر می‌رسید آیفون 7 (iPhone 7) بتواند انقلابی در صنعت تلفن همراه ایجاد کند، اما اپل با حذف جک 3.5 میلی‌متری، کاربران خود را ناامید کرد. طرفداران ایرپاد (AirPods) هم باید 2 ماه تا تحویل سفارش خود صبر می‌کردند؛ یعنی اگر شما همین الان این گجت‌ها را سفارش دهید، تا 2 ماه دیگر باید منتظر تحویل آنها بمانید. خبرهایی هم از آتش‌ گرفتن مک بوک پرو (MacBook Pro) به دلیل مشکل باتری گزارش شد. اما با وجود همه این بدبیاری‌ها، محصولات اپل در سال 2017 چگونه خواهند بود؟ پیش‌بینی می‌شود محصولات زیر، برخی از تصمیمات اپل برای قد کشیدن مجدد در دنیای تکنولوژی و بازگشت به روزهای اوج خود باشند.

محصولات اپل در سال 2017

آیپدهای جدید

محصولات اپل در سال 2017

بهار امسال، اپل از آیپد پرو 9.7 اینچی خود رونمایی کرد، در حالی که بقیه مدل‌های این گجت بین یک تا سه سال بدون تغییر باقی مانده‌اند. آیپد پرو 9.7 اینچی خبری خوب برای کاربران خسته از طراحی‌های تکراری اپل بود. پس از بالاگرفتن شایعات پیرامون مدل‌های بعدی این تبلت، اپل از عرضه مدل‌های جدیدتر در سال 2017 خبر داد. برخی معتقدند صفحه نمایش آیپدهای جدید اپل از 9.7 اینچ به 10 اینچ افزایش یافته و مدل غیر پروی این محصول، با قلم اپل (Apple Pencil) کار خواهند کرد.

متاسفانه خبرهای تازه از تبلت اهالی کوپرتینو ضد و نقیض است اما می‌توان این امید را داشت که طلوع محصولات اپل در سال 2017 با یک آیپد جدید آغاز شود.

تاکید بیشتر بر روی سیری (Siri)

محصولات اپل در سال 2017

اپل در سال 2016 دو رقیب جدی در زمینه دستیار صوتی مجازی داشت و به نظر می‌رسد میدان رقابت را به آنها باخته است.

گوگل گوشی‌های پیکسل (Google Pixel) و اسپیکرهای گوگل هوم (Google Home) خود را به دستیار صوتی جدید و فوق‌العاده‌ای مجهز کرده است. این سرویس از کتابخانه گسترده اینترنتی جهت پاسخ‌گویی به سوالات و درخواست‌های شما استفاده می‌کند.

آمازون نیز با توسعه الکسا (Alexa) و تولید دستگاه‌های جدید اکو (Echo) مانند دات (Dot) و آمازون تپ (Amazon Tap)، دستیار صوتی خود را هوشمندتر کرده است. به علاوه اینکه، بقیه تولیدکنندگان نیز می‌توانند از الکسا در گجت‌های خود استفاده کنند.

با وجود 5 سال سابقه، به نظر می‌رسد سیری اپل از رقبا عقب مانده است. اما این شرکت آمریکایی در سال 2017 چه تدبیری برای دستیار صوتی خود خواهد اندیشید؟

خوشبختانه اپل با خرید یک استارت‌آپ بریتانیایی با نام VocalIQ قصد دارد هوش مصنوعی و تکنولوژی کنترل صوتی سیری را بهبود داده و گوی رقابت را از گوگل و آمازون برباید. این تکنولوژی کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از صدای خود، همه محصولات اپل را کنترل کنند. در واقع اپل با ترکیب تکنولوژی VocalIQ با سیری، می‌تواند بازار رقابت را مثل همیشه گرم کند.

یک سال کسل‌کننده دیگر با مک

محصولات اپل در سال 2017

شاید مهمترین اتفاقی که قرار است در سال 2017 برای مک (Mac) اتفاق بیافتد، عرضه مک بوک پرو (MacBook Pro) جدید است، حتی با وجودی که نسخه‌های قبلی خشم کاربران را برانگیخته بود. پورت جدید Thunderbolt 3 بسیاری از دارندگان مک بوک را مجبور به خرید آداپتورهای زیادی کرده و عمر کم باتری این دیوایس نیز برخلاف ادعاهای اپل بر ناامیدی طرفداران این برند معتبر افزود.

بنابراین، اهالی کوپرتینو برای بازگردانی اعتماد از دست رفته خود، باید در مک بوک پرو به عنوان یکی از محصولات اپل در سال 2017 تغییراتی جدی ایجاد کند.

بهبودهای نسبی در ساعت هوشمند اپل (Apple Watch)

محصولات اپل در سال 2017

اپل از نسل اول ساعت هوشمند خود درس بزرگی آموخت و از آن زمان، نسل دوم (Apple Watch 2) را با تمرکز بر شاخص‌های سلامتی و تناسب اندام عرضه کرد. به نظر نمی‌رسد ساعت هوشمند اپل در سال 2017 را با تغییر زیادی ببینیم، اما اپل می‌تواند با اضافه کردن شبکه ارتباطی 4G و عدم وابستگی گجت پوشیدنی خود به آیفون ، کاربران زیادی را غافل‌گیر کند.

تغییر اساسی در آیفون

محصولات اپل در سال 2017سال میلادی پیش رو، دهمین سال تولید آیفون است و همه جهانیان از بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه ایالات متحده انتظار یک انفجار بزرگ در تولید پرچمدار محصولات اپل در سال 2017 را دارند. آیفون جدید اپل قرار است با بدنه‌ای تمام‌شیشه‌ای، حذف لبه‌های اضافی در اطراف صفحه نمایش و احتمالا تولید مدلی با نمایشگر خمیده، تحولی عظیم را به خود ببیند. ناگفته نماند، امکاناتی نظیر شارژ بی‌سیم، حذف دکمه هوم و نمایشگری از نوع OLED نیز قرار است به جدیدترین اسمارت فون اپل اضافه شود. این شایعات در حال حاضر حول و حوش گوشی هوشمند اپل در جریان است اما تاکنون هیچ‌کدام تایید یا رد نشده‌اند.

آیفون مهمترین و سودآورترین محصول این کمپانی آمریکایی است؛ به‌قدری مهم که تمام حواس طراحان این شرکت را به سمت خود جلب کرده است. انتظار می‌رود طرح‌های اولیه آیفون 2017 طی هفته‌های آینده به بیرون درز پیدا کنند.

نتیجه‌گیری

اپل با همه کمبودها و کاستی‌هایش سال 2016 را به پایان رساند. به جز آیفون جدید، به نظر نمی‌رسد محصولات اپل در سال 2017 حس تازگی و طراوت را به کاربران منتقل کنند. شاید بزرگترین چالش پیش روی این غول دنیای تکنولوژی در سال 2017، کشف پتانسیل‌های جدید با ادامه روند بهبود در امکاناتی نظیر هوش مصنوعی، نرم افزار و سرویس‌های دیجیتالی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*