معرفي کامل دردانه نوکيا اسمارت فون جديد Lumia 920

شب گذشته اسمارت فون جدید ویندوز فون ۸ لومیا ۹۲۰ نوکیا رسما معرفی شد و ما بلافاصله پس از معرفي اين گوشي مشخصات کلي آن را به همراه تصاوير اين کنفرانس خدمت شما ارائه کرديم.در اين پست به معرفي کامل و گالري تصاوير Nokia Lumia 920 ميپردازيم در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.

این دستگاه همانطور که انتظار می رفت اولین اسمارت فون Lumia PureView نوکیا می باشد. لومیا ۹۲۰ دارای صفحه نمایش ۴.۵ اینچی +P720 PureMotionHD با شیشه ای منحنی در بالای آن و پردازنده Snapdragon S4 و ۱.۵ گیگاهرتزی ۲ هسته ای Krait به همراه جی پی یو Adreno 225 می باشد.
به گفته Jo Harlow از نوکیا، این تلفن هوشمند خارق‌العاده ترین گوشی بازار از جهات مختلف است. از سیستم نقشه و مسیریابی گرفته تا واقعیت افزوده (Augmented Reality) در سیستم Nokia City Lens و دوربین فوق‌العاده و بی‌نظیرPureView.

سیستم نقشه

سیستم نقشه این گوشی نوآوری‌های بسیاری دارد و به بهترین شکل نقشه را اختیار کاربر قرار می‌دهد. به گفته این مدیر بلند پایه نوکیا، برای استفاده از نقشه، شما دیگر نیازی به اتصال به اینترنت ندارید و می‌توانید از تمامی امکانات این سیستم نقشه و مسیریابی و همچنین سیستم دستیار صوتی مسیریابی بصورت آفلاین استفاده نمایید. از همان ابتدا این سیستم روی گوشی شما نصب شده و نیازی به دانلود کردن نرم‌افزار اضافی ندارید. این سیستم از ۲۰۰ کشور دنیا پشتیبانی می‌کند. همچنین سیستم نقشه نوکیا، دارای نقشه داخلی ساختمانها است و به شما مسیر دقیق و موقعیت بسیار دقیق‌تر را برای رسیدن به هدف نشان می‌دهد.
خدمات بر پایه موقعیت (Location Based Services) یکی از امکانات اصلی این گوشی به شمار می رود. به این صورت که شما با قرار دادن سیستم در حالت AR کافیست آن را بالا نگه دارید تا اسم رستوران‌ها، مسیری که باید بروید، موقعیت مکان‌های مختلف و بسیاری اطلاعات دیگر را روی تصویر موبایل خود مشاهده کنید. تا به حال به این دقت و ظرافت این امکان در تلفن‌های هوشمند گنجانده نشده بودند. این خدمات به طور کامل با سیستم نقشه یکپارچه شده‌اند.

صفحه نمایش ۴.۵ اینچ با فناوری‌های اختصاصی نوکیا

امکان بسیار متفاوت دیگر Lumia 920، صفحه نمایش 4.5 اینچی HD با شیشه خمیده است که از سیستم Nokia PureMotion HD+ استفاده می‌نماید. این سیستم بهبود یافته سیستم ClearBlack نوکیا است که با استفاده از پولاریزه کننده‌های هوشمند نور، باعث بهبود عملکرد صفحه نمایش در پخش رنگ سیاه و همچنین میزان روشنایی در زیر نور آفتاب می‌شود. در این سیستم جدید با افزایش میزان سرعت رفرش شدن تصویر، حرکتی روان و بی‌نظیر را به شما ارایه می‌دهد. به این صورت که در هنگام مرور وب و یا پیمایش در یک فایل PDF دیگر متن نمایش داده شده در تصویر محو نمی‌شود و همراه با حرکت شما به صورت کاملا شفاف و واقعی حرکت می‌کند. این سیستم کیفیت تجربه کاربر را به هنگام استفاده از موبایل صد چندان می‌کند و شفافیت تصاویر متحرک در این صفحه نمایش بی رقیب است. مشخصه دیگر این صفحه نمایش داشتن سیستم super sensitive touch است که این حساسیت زیاد موجب می‌شود شما بتوانید حتی با دستکش نیز با صفحه لمسی کار کنید.

نمایشگر ۴.۵ اینچی IPS LCD لومیا ۹۲۰ دارای رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل و تراکم پیکسل 332ppi است.

اگر پیش از این با لومیا ۹۰۰ کار کرده باشید می‌دانید که جنس بدنه ۹۲۰ نیز باید همانند نسخه قبلی از پلی‌کربنات باشد. بدنه این تلفن براق، مستحکم و زیبا است.

دوربین Pureview

دوربین این تلفن هوشمند به گفته Jo Harlow چه در فیلمبرداری و چه در عکس برداری، هیچ رقیبی در دنیای موبایل ندارد. تکنولوژی استفاده شده در این دوربین 8.7 مگاپیکسلی  PureView نوکیا است. این سیستم تنها باعث افزایش رزولوشن عکس نمی‌شود. به طور مثال سیستم ضد لرزش بسیار پیشرفته در این تکنولوژی باعث می‌شود که شما بتوانید شاتر را برای زمان بیشتری باز نگه دارید و تصاویر شفاف‌تر در فضای داخلی خانه و یا محیط‌های تاریک ضبط کنید، نیازی به فلش هم نخواهید داشت. دوربین لومیا ۹۲۰ بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از دوربین تلفن‌های هوشمند دیگر، نور جذب می‌کند. همچنین سیستم ضد لرزش تجربه فیلمبرداری با تلفن را بسیار بهبود می‌بخشد. مشخصه مهم دیگر این دوربین این است که بدون نیاز به تغییر در تنظیمات دوربین، خود سیستم بهترین حالت تنظیمات عکس برداری را انتخاب می‌نماید و بهترین عکس را بسته به شرایط ذخیره می‌کند. همچنین این دوربین فریم‌های متعددی را ذخیره می‌کند و شما می‌توانید بهترین را از میان آنها انتخاب کنید.

{photo}91/06/16/nokia-lumia-920/1{/photo}

پردازنده و باتری

پردازنده ۲ هسته‌ای این گوشی کوالکام Snapdragon S4 است که به گفته نوکیا 30 درصد بهینه تر از موارد مشابه 4 هسته‌ای انرژی مصرف می‌کند و در کنار باتری 2000 میلی آمپرساعتی این موبایل به راحتی کل روز برای شما کار می‌کند.

سیستم شارژ بی‌سیم

امکان جدید دیگری که برای این گوشی معرفی شده است سیستم شارژ بی‌سیم است. این سیستم از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کند. قرار است نوکیا با همکاری اماکن تفریحی، رستوران‌ها و دیگر سازمان‌ها صفحه شارژ بی‌سیم را در جای جای کشورها (فعلا آمریکا) قرار دهد تا هر موقع که به رستوران می‌روید با گذاشتن موبایل خود روی زیرلیوانی، آن را شارژ نمایید. همچنین این سیستم در تجهیزات جانبی همچون اسپیکر JBK قرار داده شده است تا همزمان با اتصال NFC شما موبایل خود را نیز شارژ کنید.

ابعاد Lumia 920 برابر ۱۲۹ در ۷۰.۸۶ در ۱۰.۶۶ میلی‌متر و وزن آن نیز ۱۸۵ گرم است. این تلفن در ۴ رنگ، خاکستری، قرمز، زرد و مشکی وارد بازار خواهد شد.

{photo}91/06/16/nokia-lumia-920/2{/photo}

از دیگر مشخصات فنی لومیا ۹۲۰ می‌توان به دوربین جلو ۱.۲ مگاپیکسل، یک گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، پورت micro USB، پردازنده ۲ هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی Snapdragon S4 اشاره کرد.

نظر شما در مورد این شاهکار نوکیا چیست؟ آیا امکانات منحصربه فرد این تلفن نظر شما را به خود جلب کرده است؟


منابع : gsmarena | verge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*