معرفی کامل 3 اسمارت فون جديد از خانواده RAZR موتورولا

همانطور که قبلا هم اعلام شده بود شب گذشته شرکت موتورولا 3 تلفن هوشمند جديد خود را از سري RAZR با نام هاي Droid RAZR HD ,  Droid RAZR MAXX HD و   Droid RAZR M  معرفي نمود که در ادامه به معرفي کامل آنها همراه با گالري تصاوير  و جدول مشخصات فني مي پردازيم.

ابتدا نگاهي داريم به مراسم کنفرانس موتورولا در شب گذشته :

پیش از مراسم یک اجرای زنده موسیقی برگزار شد که حوصله خیلی از حضار را هم سر برد. دست آخر هم اعضای گروه موسیقی به میان جمعیت آمدند و از صحنه خارج شدند. یکی از نکات جالب مراسم دیشب، حضور آقای مارتی کوپر (معروف به پدر سلفون‌ها) بود که مدیر عامل موتورولا نیز از او یاد کرد تا مورد تشویق حضار قرار گیرد.

اما سرانجام مراسم با آمدن اریک اشمیت «رئیس اجرایی هیئت مدیره گوگل» به روی صحنه رسمیت یافت. او که از همان ابتدا یک تلفن هوشمند را در دست داشت، به ذکر مواردی همچون فعال‌سازی 1.3 میلیون دستگاه اندرویدی در روز (که فقط 70 هزار عدد از آنها تبلت است)، و اینکه تعداد کل دستگاه‌های اندرویدی فعال در جهان به 480 میلیون رسیده، پرداخت. سپس ستایشی از تیم اندروید کرد و آنگاه «دنیس وودساید» مدیر عامل کمپانی موتورولا موبیلیتی را به روی صحنه دعوت کرد؛ کسی که 9 سال سابقه کار در گوگل را دارد و 90 روز است که به سِمَت جدیدش منصوب شده.

آقای وودساید سخن را با این جملات آغاز کرد که «موتورولای نوین از امروز آغاز می‌شود» و «اینجا هستیم تا چند محصول جدید را معرفی کنیم.» سپس نوبت به صحبت از کوچ از 3Gبه 4G LTEواقعی رسید. آنگاه با مقایسه میان آیفون 4Sو RAZR MAXXکه ضخامت مشابهی دارند از برتری‌های محصولات موتورولا در زمینه باتری سخن گفت و دست آخر هم به سراغ اندروید آمد و از مزایایی چون مولتی‌تسکینگ، ناوبری turn-by-turnو فرمان‌های صوتی صحبت کرد. و در ادامه، سه عضو جدید خانواده RAZRمعرفی شدند. سه تلفنی که موتورولا تأکید ویژه‌ای بر حفظ ابعاد مناسب در عینِ افزایش اندازه نمایشگرشان داشته و این کار را با کاستن از حاشیه‌های چپ و راست انجام داده که البته هنوز با آن شایعه‌ای که پیش از این شنیده بودیم، یعنی پوشیده شدن کامل سطح روی تلفن توسط نمایشگر، فاصله بسیاری دارد.

معرفي اسمارت فون  Droid RAZR HD  :

این اسمارت فون دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی Super AMOLEDبا رزولوشن ۷۲۰Pاست. این محصول موتورولا دارای دوربینی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰Pو ال ای دی فلاش است. پردازنده آن Qualcommبه همراه سی پی یو دو هسته ای Kraitو جی پی یو Adreno 225می باشد. از دیگر مشخصات این اسمارت فون جدید می توان به ۱ گیگابایت رم، سیستم عامل اندروید ۴.۰ ICSو باتری ۲,۵۳۰mAhبا حدود ۱۶ ساعت talk timeاشاره نمود.
{photo}91/06/16/DROID-RAZR-HD{/photo}

معرفي اسمارت فون  Droid RAZR MAXX HD:

مشخصات فنی Droid Razr Maxx HDموتورولا عبارتند از:

    صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزلوشن HD 1280در 720 پیکسل و از نوع پنل Super AMOLEDکه از چیدمان Pentileدر استفاده شده است. این صفحه نمایش نسبت به مدل قبلی RAZR 78درصد پیکسل بیشتری دارد و نسبت به صفحه نمایش آیفون 85 درصد رنگ‌ها را اشباع شده تر نمایش می‌دهد.
    پردازنده ۲ هسته‌ای کوالکام مدل Snapdragon S4با فرکانس 1.5 گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 225
    دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 1080p
    باتری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپرساعت، 27 ساعت بارگزاری موزیک یا 10 ساعت ویدیو دانلود شده از شبکه نسل چهارم یا 21 ساعت مکالمه
    1 گیگا بایت حافظه رم
    ابعاد خارجی 132.9 در 67.9 در 9.3 میلی‌متر(ضخامت آن با توجه به باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی مناسب است)
    وزن 157 گرم
    16 گیگا بایت حافظه داخلی
    پشتیبانی از NFC، Blutooth 4.0، WiFiدو بانده و پورت HDMI

باتری ۳,۳۰۰mAh  اين گوشي همانند مدل قبلی است. ابعاد آن ۱۳۱.۹ در ۶۷.۹ در ۹.۳ میلیمتر و وزن آن ۱۵۷ گرم می باشد. باتری این دستگاه میتواند تا ۲۷ ساعت برای صحبت کردن یا ۱۰ ساعت تماشای ویدئو دوام داشته باشد.
از دیگر ویژگی های مدل HDمی توان به NFC، وای فای dual-band، بلوتوث ۴.۰ و پورت HDMIاشاره نمود. RAZR HDدارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و RAZR MAXX HDدارای دو برابر حافظه داخلی است، ضمن اینکه اسلات microSDنیز برروی هر دو قرار دارد. هر دو اسمارت فون برای Verizonقبل از تعطیلات عرضه می شوند. لازم بذکر است نسخه GSMاسمارت فون RAZR HDوجود خواهد داشت ، اما در مورد RAZR MAXX HDاینطور نخواهد بود.
چیدمان پیکس‌ها در صفحه نمایش ۴.۳ اینچی AMOLEDاین تلفن از نوع Pentileمی‌باشد و رزولوشن مایوس کننده آن برابر ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل است. در تصویر زیر مایکرو زیر فاصله پیکسل‌ها و نحوه چیدمان پنتایل مشخص است:
{photo}91/06/16/Droid-RAZR-MAXX-HD{/photo}

معرفی اسمارت فون Droid RAZR M:

حاشیه دور نمایشگر Razr Mنسبت به Droid Razrبه میزان قابل ملاحظه‌ای باریک‌تر شده و به این ترتیب ارگونومی آن نیز بهتر شده است. این تلفن به خوبی در دست جای می‌گیرد.
اگر کیفیت نمایشگر را فاکتور بگیریم Razr Mدر بازار میانی قیمت یک گزینه مناسب به شمار می‌رود.
Razr Mبرخلاف Razr Maxx HDمجهز به اندروید ۴ است. شب گذشته Razr Maxx HDبا اندروید ۴.۱ یا آبنبات پاستیلی به نمایش درآمد. البته موتورولا قصد دارد تا انتهای سال جاری بروزرسانی به اندروید ۴.۱ را برای Razr Mآماده کند. آما واقعا وقتی موتورولا که در حال حاضر زیر چتر گوگل فعالیت می‌کند نمی‌تواند محصول جدید خود را با آخرین نسخه اندروید عرضه کند چه انتظاری از دیگر شرکت‌ها می‌رود؟
پردازنده ۲ هسته‌ای سریع ۱.۵ گیگاهرتز Razr Mاز نوع Snapdragon S4است که به خوبی از پس اجرای روان سیستم‌عامل و نرم‌افزارها برمی‌آید.
Razr Mحدود ۸.۳ میلی‌متر ضخامت و ۱۲۷ گرم وزن دارد. ابعاد دقیق این تلفن ۱۲۲.۴۲ در ۶۰.۹۶ در ۸.۳ میلی‌متر است. این تلفن قرار است در دو رنگ مشکی و مشکی / سفید وارد بازار خواهد شد.
Razmrمجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلش LEDو فوکوس خودکار، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، پورت Micro USBو باتری 2000mAhاست.

{photo}91/06/16/Droid-RAZR-M/1{/photo}

توجه داشته باشید که تلفن‌هایی موتورولا که در ابتدای نام آنها Droidذکر شده است مخصوص شبکه مخابراتی Verizonمی‌باشند، در واقع تلفن‌هایی که از GSMپشتیبانی می‌کنند بدون نام Droidعرضه می‌شوند.

جدول مقایسه این سه گوشی :


منابع : engadget | phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*