آمازون از جديدترين و پيشرفته ترين کتاب خوان جهان رونمايي کرد

آمازون رسما آخرین مدل از ایبوک ریدرها یا کتابخوانهای خود که نام کیندل را یدک می کشد معرفی نمود. این ایبوک ریدر از تکنولوژی جدید صفحه نمایش با نام “Paperwhite” بهره می برد. صفحه نمایشی که دارای کنتراست بالا و چگالی پیکسلی ۲۱۲ ppi (حدود ۶۲ درصد پیکسل بیشتر نسبت به کیندل تاچ) می باشد. یکی دیگر از ویژگی های آن frontlight است که چیزی شبیه به Nook Simple Touch بی ان به همراه Glowlight می باشد. این ایبوک ریدر می تواند از طریق نور پس زمینه شرایط را برای یک مطالعه خوب آماده نماید.

امروز آمازون کتابخوان Paperwhite را معرفی نمود که دارای صفحه نمایش لمسی خازنی است و این صفحه می‌تواند در تاریکی از طریق نور پس زمینه شرایط را برای مطالعه، بدون نیاز به منبع خارجی نور تامین کند. این سیستم اختراع آمازون است و از یک منبع نور در جلوی صفحه نمایش برای این کار استفاده می‌نماید. همچنین به جای سیستم IR مقاومتی، این بار از سیستم خازنی برای تکنولوژی لمسی استفاده شده است.
Jeff Bezos مدیر عامل آمازون گفت که این نسل از کیندل ۲۵ درصد کنتراست بیشتری نسبت به نسل گذشته دارد که از صفحه نمایش Pearl استفاده می‌نمود و با‌ تراکم پیکسل ۲۱۲ پیکسل در اینچ ، ۶۲ درصد رزولوشن آن بالاتر است.

{photo}91/06/17/kindle-paperwhite{/photo}

ضخامت دستگاه ۹.۱ میلیمتر است و باتری آن به گفته سازنده تا ۸ هفته دوام می‌آورد. هیچ دکمه فیزیکی در جلوی تبلت قرار ندارد و برای عوض کردن صفحه شما کاملا وابسته به صفحه لمسی هستید که باز هم به گفته مدیر این شرکت ۱۵ درصد سریع‌تر از مدل‌های گذشته صفحه را تغییر می‌دهد. سیستم نور پس زمینه این کتابخوان الکترونیکی از تکنولوژی همانند فیبر نوری استفاده می‌‌نماید و نسبت به رقبا رنگ سفید را بسیار بهتر و یکنواخت‌تر نشان می‌‎دهد.به علاوه این سیستم نوردهی بسیار بهینه عمل می‌کند و تنها با ۴ LED روشنایی تصویر را تامین می‌نماید، همین موضوع باعث می‌شود که شما تمام ۸ هفته را بتوانید با نور پس زمینه روشن به کتاب خواندن بپردازید که در نوع خود نظیر ندارد.

رابط کاربری این کتابخوان الکترونیکی نیز تا حدی نسبت به مدل‌های گذشته تغییر کرده است. متون به دلیل وجود رزولوشن بالاتر، شفاف‌تر به نظر می‌رسند و شما می‌توانید با یک نوار اسلایدر، میزان روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید.

نرم‌افزار این کتابخوان سرعت خواندن شما را تخمین می‌زند و سپس پیش‌بینی می‌کند که شما چقدر زمان لازم دارید تا آن بخش از کتاب را تمام کنید.
قیمت این محصول ۱۱۹ دلار برای نسخه WiFi اعلام شده است و در روز ۱ اکتبر به بازار خواهد رسید. اگر نسخه 3G این تبلت را می‌خواهید باید ۱۷۹ دلار بپردازید.


منابع :  theverge | engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*