شیائومی می 5 سی اولین گوشی با چیپست پاینکان (Pinecone) خواهد بود

شیائومی می 5 سی اولین گوشی با چیپست اختصاصی پاینکان خواهد بود

چند وقتی است شایعاتی شنیده می‌شد مبنی بر اینکه شیائومی قصد کنار گذاشتن کوالکام و مدیاتک را داشته و می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک از چیپست اختصاصی خود در گوشی های بعدی‌اش استفاده کند. حال بر اساس اخبار رسمی، چیپست پاینکان (Pinecone) قرار است جایگزین مدیاتک و اسنپدراگون شده و در محصولات آینده این کمپانی چینی مورد استفاده قرار گیرد.

شیائومی ساعاتی پیش در صفحه رسمی خود در وب‌سایت Weibo مطلبی منتشر کرده و خبر از معرفی چیپست پاینکان در تاریخ 28 فوریه (10 اسفند) داده است. بر اساس شایعات قبلی، اولین گوشی که از چیپست شیائومی قدرت می‌گیرد، شیائومی می 5 سی (Xiaomi Mi 5c) خواهد بود.

چیپست پاینکان باعث کاهش قیمت محصولات شیائومی می‌شود

قطعا ساخت یک چیپست اختصاصی، به‌طور قابل توجهی باعث کاهش هزینه‌های ساخت محصولات شیائومی خواهد شد و در نتیجه این امکان وجود دارد که اسمارت فون های این شرکت سازنده تلفن همراه -که از قضا طرفداران خاص خودش را در ایران نیز دارد- با صرف هزینه کمتری در دسترس قرار گیرند. البته ناگفته نماند همه این فرضیات به کیفیت چیپست پاینکان بستگی خواهد داشت و باید شیائومی را در میدان رقابت با رقیبانی باتجربه‌تر و قدرتمندتر محک زد.

با توجه به اینکه چیپست اختصاصی شیائومی تا چند روز آینده معرفی خواهد شد، بنابراین دور از انتظار نیست که یک گوشی موبایل نیز جهت میزبانی از آن رونمایی شود. به همین دلیل، شاید طرفداران این برند مطرح تولیدکننده موبایل مجبور نباشند مدت زمان زیادی را برای در دست گرفتن یک محصول جدید تحت نشان شیائومی انتظار بکشند. البته با توجه به رویکرد این کمپانی در ارسال گوشی به مناطق مختلف، به نظر می‌رسد کاربران کشورهایی مانند ایالات متحده باز هم باید در حسرت دیدن محصولات مقرون به‌صرفه این شرکت در پشت ویترین فروشگاه‌های خود بمانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*