اینترنت همراه

تعداد مشترکان اینترنت همراه ایران در هر یک از اپراتورها چقدر است؟

میزان استفاده مردم از اینترنت همراه هر یک از اپراتورها مشخص شد. بر اساس آماری که به تازگی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده، تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند تلفن همراه در اپراتور اول یعنی همراه اول بیشتر از همه است و اپراتورهای دوم و سوم یعنی ایرانسل و رایتل نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آماری را از میزان استفاده مشترکان از اینترنت همراه اپراتورهای موبایلی کشور منتشر کرد. طبق آمار منتشر شده، تعداد مشترکان اینترنت 3G و 4G اپراتورهای مختلف تلفن همراه به تفکیک مشخص شده است و اپراتور اول تلفن همراه یعنی همراه اول، 12 میلیون و 814 هزار مشترک 3G و 297 هزار مشترک 4G دارد. در مجموع، تعداد کاربران اینترنت همراه اپراتور اول ارتباطی کشور به بیش از 13 میلیون و 111 هزار نفر مشترک می‌رسد و این اپراتور را در رتبه اول قرار می‌دهد.

اینترنت همراهاپراتور دوم تلفن همراه یعنی شرکت ایرانسل با حدود 10 میلیون و 468 هزار و 500 مشترک 3G، یک میلیون و 612 هزار مشترک 4G و مجموع 12 میلیون و 80 هزار مشترک در رتبه دوم جای گرفته است. البته ایرانسلی‌ها در حوزه اینترنت همراه 4G از سایر اپراتورها پیشی گرفته‌اند.

تعداد مشترکان اینترنت همراه در اپراتور سوم

همچنین اپراتور سوم ارتباطی کشور یعنی رایتل حدود 1 میلیون و 979 هزار مشترک اینترنت 3G دارد اما در آمارهای منتشر شده، صحبتی از مشترکان 4G این اپراتور به میان نیامده است؛ با این وجود بعید به نظر می‌رسد که تعداد مشترکان اینترنت موبایلی این اپراتور به تعداد مشترکان سایر اپراتورها برسد. طبیعی است که ضریب نفوذ مشترکان اپراتورها و سهمی که از بازار موبایل دارند در تعداد مشترکان اینترنتی آن‌ها تاثیرگذار بوده و هرچه تعداد مشترکان یک اپراتور بیشتر باشد، تعداد کاربران اینترنت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*