استخراج مواد معدنی از شهاب سنگ

چین به دنبال استخراج مواد معدنی از شهاب سنگ ها است

چینی‌ها برنامه بلندپروازانه‌ای برای مقاصد فضایی خود دارند و به دنبال استخراج مواد معدنی از شهاب سنگ ها هستند. آن‌ها برای این کار باید شهاب سنگ ها را به مدار ماه بفرستند.

سازمان فضایی چین از جدیدترین برنامه فضایی خود پرده‌برداری کرد. این کشور آسیای شرقی قصد دارد در فضا شهاب سنگ شکار کند و به مدار ماه بفرستد و در مرحله بعد مواد معدنی را از این شهاب سنگ ها استخراج کنند. یی پیجیان، مدیر و طراح برنامه فضایی چین موسوم به «اکتشاف در ماه» در این باره اظهار کرد که هدف اصلی در این پروژه، بررسی فلزات و مواد معدنی شهاب سنگ و استفاده از آن به عنوان زیربنای ایستگاه فضایی است.

استخراج مواد معدنی از شهاب سنگآغاز پروژه استخراج مواد معدنی از شهاب سنگ از سال 2020

وی در گفتگو با رسانه‌های چینی اعلام کرد که اولین گروه از فضاپیماهای جستجوگر شهاب سنگ به احتمال زیاد در سال 2020 میلادی آغاز به کار خواهند کرد. بر اساس این برنامه، یک فضاپیما سطح شهاب سنگ را مورد هدف قرار داده و چند تقویت‌کننده موشکی را به سمت آن پرتاب می‌کند. سپس این شهاب سنگ ها به مدار ماه فرستاده می‌شوند و ربات ها نیز مسئولیت جستجو و استخراج مواد معدنی از شهاب سنگ ها و ارسال آن‌ها به زمین را بر عهده می‌گیرند.

یی پیجیان پیش‌بینی کرد که چین حداقل تا 40 سال آینده بتواند تکنولوژی و زیربنای لازم برای جستجو و کاوش شهاب سنگ ها را بسازد. مدیر پروژه اکتشاف در ماه همچنین اشاره کرد که شهاب سنگ های نزدیک زمین حاوی درصد زیادی از فلزات گران‌بها و ارزشمند هستند و این امر، هزینه بسیار زیاد و ریسک مالی پروژه مذکور را توجیه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*