محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در آیفون 8

محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در آیفون 8 به بزرگ‌ترین معمای این گوشی تبدیل شده است

اگرچه تا به امروز ما با بسیاری از ویژگی‌های گوشی جدید اپل آشنایی داریم، اما محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در آیفون 8 (Apple iPhone 8) و سرنوشت آن هنوز مشخص نشده است.

ما مطمئن هستیم اپل می‌خواهد با حذف کلید فیزیکی هوم در پرچمدار جدید خود، حاشیه‌های صفحه نمایش را تا حد ممکن کاهش دهد. اخیرا تحلیلگر مرکز “KIG Securities”، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) که پیش‌بینی‌های او در رابطه با محصولات اپل بسیار دقیق هستند نیز با انتشار یادداشتی در رابطه با ویژگی‌های آیفون، این موضوع را تایید و اعلام کرده است تاچ آی دی از بخش جلویی آیفون بعدی حذف می‌شود. با اینکه این روزها بسیاری از منابع در رابطه با تعبیه سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش دستگاه سخن می‌گویند، اما گزارش‌های مختلف از عدم موفقیت اپل و چالش‌های پیش روی مهندسان در توسعه این سیستم خبر دارند.

حال اگر گفته‌های مینگ چی کو صحت داشته باشد، تصور می‌کنید سنسور اثر انگشت آیفون 8 در چه محلی تعبیه می‌شود؟

آیا اپل به صورت کامل می‌خواهد تاچ آی دی را از آیفون 8 حذف کند؟ آیا سازندگان پیش از فرا رسیدن زمان معرفی، می‌توانند چالش‌های پیش رو را حل کنند؟ آیا اپل نیز همانند سامسونگ، سنسور اثر انگشت را به بخش پشتی دستگاه منتقل خواهد کرد؟ آیا دوربین سلفی این گوشی ایمنی کافی برای تشخیص چهره و باز کردن قفل دستگاه را دارد؟

سنسور تاچ آی دی برای اپل مهم بوده و شاید حذف آن تصمیم چندان مناسبی نباشد. علاوه بر باز کردن قفل صفحه نمایش، سیستم پرداخت اپل پی، دانلود از اپ استور و حتی ورود به حساب کاربری در برخی نرم افزارها به تاچ آی دی متکی هستند. کنار گذاشتن این سنسور می‌تواند اشتباهی به مراتب بزرگ‌تر از حذف جک 3.5 میلی‌متری در آیفون 7 باشد.

به هر صورت هنوز اپل برای مشخص کردن محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در آیفون 8 چند ماه زمان دارد؛ هرچند، ممکن است همین حالا هم اهالی کوپرتینو تصمیم نهایی را گرفته باشند. با این حال ما تصور می‌کنیم اگر اپل نتواند این سنسور را در صفحه نمایش دستگاه قرار دهد، احتمالا آن را به بخش پشتی انتقال خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*