اپلیکیشن Seeing AI مایکروسافت

اپلیکیشن Seeing AI مایکروسافت؛ چشم و گوش نابینایان در دنیای بیکران تکنولوژی

اپلیکیشن Seeing AI مایکروسافت، یک برنامه مخصوص iOS است که با ارائه امکاناتی نظیر شناسایی چهره، محصولات مختلف و مکان‌ها به کمک افراد نابینا آمده است.

تکنولوژی به سمت ایده آل پیش می‌رود و هر روز نیز بهتر می‌شود. جهان هستی وارد مرحله‌ای از خود شده است که گجت های کوچک و استفاده از نرم افزار می‌تواند اکثر ناتوانی‌های انسان را جبران کند، در حالی که شاید 10 سال پیش حتی چنین چیزی را متصور هم نمی‌توانستیم بشویم.

در این مورد مایکروسافت با عرضه اپلیکیشن Seeing AI برای پلتفرم آی او اس اپل باعث شده تا بسیاری از مردم دید تازه‌ای را به دنیا پیدا کنند. اپلیکیشن جدید مایکروسافت قادر است جهات اطراف شما را برایتان روایت کند تا کارهای بیشتری انجام دهید؛ بدیهی است که هدف آن ساختن یک زندگی آسوده‌تر برای افراد نابینا خواهد بود. با این حال، صرف نظر از توانایی‌های بصری شما، اپلیکیشن Seeing AI می‌تواند به نوعی سرگرمی نیز به حساب آید تا با تجربه آن، توانایی‌هایتان را نیز در این مورد بسنجید.

Seeing AI می‌تواند نوشته‌های کوچک و بزرگ را با صدایی بلند برای شما بخواند یا حتی با نزدیک کردن دوربین گوشی آیفون یا آیپدتان به یک صفحه یا یک نشانه، آن‌ها را برایتان بازگو کند. حتی آن قادر به خواندن بارکدها، شناسایی محصولات مختلف و ارائه اطلاعاتی در ارتباط با یک محصول است که تمامی آن‌ها می‌تواند یک نعمت بسیار بزرگ برای افراد نابینایی باشد که بدون حضور یک فرد کمکی قصد رفتن به یک فروشگاه جهت خرید دارند.

اما قابلیت‌های اپلیکیشن Seeing AI به همینجا ختم نمی‌شود. این اپلیکیشن قادر به تشخیص و ذخیره اطلاعاتی در مورد چهره افراد است و ارزیابی از سن، حالت و یا موقعیت نسبی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. تشخیص چهره یک مبحث بسیار داغ است، بنابراین بسیاری از سازندگان حوزه تکنولوژی طی ماه‌های گذشته کاوش در آن را آغاز کرده‌اند و حتی شایعاتی که اخیرا شنیده می‌شود، حاکی از تجهیز آیفون ویژه سالگرد عرضه گوشی های اپل به چنین تکنولوژی است. علاوه بر این، برنامه هوش مصنوعی جدید مایکروسافت قادر به درک صحنه‌ها و به طور کلی هر آن چیزی است که در پیرامون شما رخ می‌دهد، اما این ویژگی خاص هنوز در مرحله پیش‌نمایش اولیه قرار دارد.

اپلیکیشن Seeing AI کاملا رایگان است

مهم‌تر از همه این‌ها، اپلیکیشن Seeing AI به صورت کاملا رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و ظاهرا مایکروسافت در حال کار بر روی قابلیت‌های بیشتری است که در آینده به آن خواهد افزود. این اپلیکیشن آی او اسی با iOS 10 به بالاتر سازگار است، اما اگر از طرفداران اندروید هستید نیز نگران نباشید چرا که انتظار می‌رود مایکروسافت آن را از طریق گوگل پلی در اختیار شما نیز قرار دهد. Seeing AI در حال حاضر تنها با زبان انگلیسی در دسترس کاربران کشورهای ایالات متحده، کانادا، هند، هنگ کنگ، نیوزیلند و سنگاپور قرار گرفته است؛ اما ما انتظار داریم در آپدیت‌های بعدی برنامه شاهد اضافه شدن کشورها و زبان‌های بیشتری نیز باشیم.

به راستی تکنولوژی به کمک آسان ساختن زندگی بشریت آمده است…

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*