انبار زیر آب : آمازون، ایده‌‌ای از جنس آینده را به ثبت ‌رساند!

این روزها، بازار خرید اینترنتی آنقدر گسترده شده که حتی برخی از بزرگترین فروشگاه‌های سنتی هم به گرد پای آنها نمی‌رسند. انبار زیر آب ایده‌ی بسیار جالبی است که آمازون، غول بلامنازع بازار اینترنتی دنیا برای کاهش هزینه‌ها و کارآمدتر کردن فرآیند تحویل سفارش‌ها، به ثبت رسانده است.

برخلاف فروشگاه‌های سنتی که اغلب اوقات، به فروش کالا یا خدمات در حوزه‌ی خاصی می‌پردازند، فروشگاه‌های اینترنتی مانند آمازون می‌توانند هر چیزی را بفروشند، به معنای واقعی کلمه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد! اگرچه مشاهده و سفارش کالاها در چنین وب‌سایت‌هایی به سادگی یک کلیک انجام می‌شود، اما پشت صحنه ارسال کالا، به این سادگی‌ها نیست! انبار کردن این حجم کالا و سپس پیدا کردن سفارش مشتریان از میان آنها، بسیار دشوار است و این دقیقا دلیل ایده انبار زیر آب است که توسط آمازون مطرح و به عنوان اختراع، به ثبت رسیده است. اجازه دهید کمی بیشتر با ایده جالب آشنا شویم.

انبار زیر اب آمازون

طرح انبار زیر اب آمازون

آمازون ایده انبار زیر آب را به گونه‌ای طراحی کرده که ضمن ذخیره کالاهای حجیم در زیر آب، یافتن آنها به کمک صوت انجام می‌شود. دراین طرح، کالاها توسط نوار نقاله به زیر آب رفته و در مکان مشخصی که برای نگه‌داری تعبیه شده، قرار می‌گیرند. کالاهایی که ضد آب نیستند، در محفظه‌های ضدآبی نگه‌داری می‌شوند که دارای یک کپسول هوا و یک بالون هستند. به هر محفظه، یک سیگنال صوتی منحصربفرد اختصاص داده می‌شود. با پخش سیگنال صوتی، کپسول هوای مربوط به محفظه‌ی موردنظر، بالون را پر از هوا کرده و در نهایت، محفظه توسط بالون به بالا کشیده خواهد شد. پس از رسیدن محفظه به سطح آب، کارکنان آن را برای ارسال روی کامیون قرار خواهند داد.

انبار زیر اب آمازون

ارسال کالای موردنظر به سطح آب از طریق پخش صوت در انبار زیر آب آمازون

انبار زیر اب آمازون

شاید این طرح، کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما علاقه‌ی آمازون برای ابداع روش‌های نوین ذخیره، سازماندهی و انتقال کالا، برکسی پوشیده نیست. استفاده از آب برای حرکت محفظه‌ها، هزینه‌ها را به شدت کاهش خواهد داد. از طرفی، وقت و هزینه‌ی زیادی که برای جستجوی کالای موردنظر توسط کارکنان یا ربات‌ها هدر می‌رفت، با طرح انبار زیر آب ، کاملا به صفر خواهد رسید. مدیران آمازون می‌گویند:

از آنجایی که بازار آنلاین امروزی، طیف وسیعی از کالا، خدمات و اطلاعات را به مشتری عرضه می‌کند، انبارهای مربوطه دارای امکانات پیچیده با قابلیت‌های گسترده و تکنولوژی‌های پیشرفته در ابعاد میلیون متر مربع هستند، بنابراین برای پیدا کردن، آماده‌سازی و حمل یک سفارش، ممکن است یک کارمند یا ربات مجبور باشد چند هزار فوت یا حتی مایل را موردنظر طی کند. این در حالیست که در ایده انبار زیر آب، دیگر خبری از این هزینه‌ها و دشواری‌ها نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. احتمالا فردا یکی از فروشگاه های اینترنتی داخلی ازش استفاده میکنه و با غرور از ابداع این روش خبر میدهند