روش ایجاد ایمیل

روش ایجاد ایمیل در یاهو و گوگل (جیمیل)

روش ایجاد ایمیل در دو مورد از مهمترین سرویس‌های دنیا را در ادامه تشریح خواهیم کرد. ایجاد ایمیل یاهو و یا ساخت جیمیل چند گام بیشتر ندارد.

اهمیتی ندارد که کاربران امروز برای ارتباط با یکدیگر از راه دور، بیشتر از پیام‌رسان‌های موبایل استفاده می‌کنند، چرا که هیچ چیز جای ایمیل را نخواهد گرفت. به عنوان نمونه‌ای از کاربردهای آن می‌توان به نامه‌نگاری‌های اداری اشاره کرد که فقط از طریق ارسال و دریافت نامه الکترونیکی ممکن هستند

اگرچه سرویس‌های ایمیلی مختلفی در سراسر اینترنت وجود دارند، اما هیچ‌کدام معروفیت و محبوبیت یاهو و جیمیل را نداشته و به اندازه آن‌ها کاربردی نیستند. اگر هنوز برای خود یک ایمیل ایجاد نکرده‌اید، روش انجام این کار را در ادامه تشریح خواهیم کرد.

روش ایجاد ایمیل در گوگل (جیمیل)

یکی از مزایای اصلی ایجاد جیمیل، امکان استفاده از چندین سرویس دیگر در کنار آن است. در واقع با ایجاد حساب کاربری گوگل، چندین سرویس مختلف به ازای یک اکانت قابل استفاده خواهند بود که نامه‌نگاری الکترونیکی یکی از آن‌ها است. به عنوان نمونه‌ای از این سرویس‌ها می‌توان به گوگل پلی، گوگل درایو، گوگل فوتوز، گوگل داکس و جیمیل اشاره کرد.

روش ایجاد ایمیل

برای ایجاد اکانت گوگل جدید به این صفحه وارد شوبد. فیلدهایی که از سمت چپ به ترتیب باید پر کنید نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، رمز عبور، تکرار رمز عبور، تاریخ تولد، جنسیت و شماره تلفن هستند. اگر پیش از این یک حساب کاربری دیگر در این وب سایت ایجاد کرده‌اید، می‌توانید آدرس آن را در باکس Your Current Email Address وارد کنید. آخرین گزینه مربوط به کشور محل زندگی است که معمولا بر اساس آی پی آدرس، به صورت خودکار تشخیص داده می‌شود.

روش ایجاد ایمیل

همانطور که در بخش توضیحات آدرس ایمیل نوشته شده، این آدرس می‌تواند متشکل از حروف، اعداد و یا حتی نقطه باشد. با کلیک بر روی گزینه Next Step وارد صفحه قوانین و مقررات گوگل می‌شوید. بعد از مطالعه، تا انتهای صفحه اسکرول کرده و سپس گزینه I Agree را برگزینید.

روش ایجاد ایمیل

روش ایجاد ایمیل در گوگل به همین راحتی است. اکنون کافی است در صفحه بعد، یکی از راه‌های ارسال پیام کوتاه و یا دریافت تماس صوتی را انتخاب کنید تا به منظور راستی‌آزمایی شماره موبایلی که وارد کردید، یک کد برایتان ارسال شود. بعد از دریافت، کد را در باکس مربوط به آن وارد کنید.

برای دسترسی به تمامی سرویس‌های گوگل که جیمیل نیز یکی از آن‌ها است، باید بر روی بخشی که با رنگ قرمز مشخص شده کلیک کنید. با کلیک بر روی قسمتی که فلش روی آن قرار گرفته، به پروفایل کاربری خود وارد خواهید شد. این بخش در حال حاضر نامریی است، چرا که هنوز هیچ عکس پروفایلی بارگذاری نکرده‌اید.

روش ایجاد ایمیل

برای بیرون آمدن از حساب کاربری خود نیز باید بر روی همین بخش کلیک کنید.

روش ایجاد ایمیل

با انتخاب گزینه My Account به صفحه حاوی تمامی تنظیمات مربوط به حساب کاربری اعم از تغییر رمز عبور، تغییر شماره موبایل، تغییر زبان، حذف حساب کاربری، مشاهده دستگاه‌هایی که از طریق آن‌ها لاگین کرده‌اید و همچنین فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله ای وارد می‌شوید. توصیه می‌کنیم پیش از هر کار دیگری، وقت کافی صرف کرده و لایه‌های امنیتی حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

از آنجایی که ممکن است در آینده اسناد خود را در گوگل داکس، فایل‌های خود را در گوگل درایو، عکس‌های خود را در گوگل فوتوز و در نهایت ایمیل‌های خود را در جیمیل نگه دارید، بخش مهمی از زندگی مجازیتان در حساب کاربری گوگل ذخیره خواهد شد. با هک شدن این حساب، تمامی این اطلاعات به یکباره به سرقت می‌روند. وارد کردن یک ایمیل بازیابی، یک شماره موبایل صحیح و مخصوصا فعال‌سازی احراز هویت دو عاملی (دو مرحله‌ای)، نخستین اعمالی هستند که باید بعد از ساخت حساب کاربری گوگل انجام بدهید.

روش ایجاد ایمیل

در ادامه، باید بر روی آیکون مربعی شکل کلیک کنید تا لیست برخی از سرویس‎های گوگل به نمایش در بیایند. سرویس جیمیل در اینجا به خوبی مشخص است.

روش ایجاد ایمیل

وقتی برای نخستین بار وارد می‌شوید، چندین آموزش تصویری نمایش داده خواهند شد که مشاهده آن‌ها خالی از لطف نیست.

روش ایجاد ایمیل

در پایین نخستین ایمیلی که به عنوان خوشامدگویی دریافت کرده‌اید، چند گزینه وجود دارند. تغییر پوسته، آموزش دقیق نحوه استفاده از جیمیل، وارد کردن مخاطب‌ها به حساب کاربری جدید، دانلود نرم افزار موبایل جیمیل و تغییر تصویر پروفایل، گزینه‌های در دسترس هستند.

روش ایجاد ایمیل

شاید مهترین گزینه، تغییر پوسته (تم) رابط کاربری جیمیل باشد که به لطف آن می‌توانید یک پس‌زمینه متفاوت را به این بخش اعمال کنید.

روش ایجاد ایمیل

روش ایجاد ایمیل در یاهو

بعد از ورود به وب سایت Yahoo.com، در لیست سرویس‌های این وب سایت نخستین گزینه یعنی Mail را انتخاب کنید.

روش ایجاد ایمیل

در صفحه بعد، گزینه Sign Up که در گوشه پایین و سمت راست صفحه قرار دارد را برگزینید. بعد از دنبال کردن روش ایجاد ایمیل و تکمیل فرآیند ساخت اکانت، همیشه باید از همین صفحه به حساب خود وارد شوید.

روش ایجاد ایمیل

در اینجا نیز باید موارد یکسانی را همچون زمان ساخت حساب کاربری در گوگل وارد کنید. بعد از وارد کردن نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، رمز عبور، شماره موبایل، تاریخ تولد و جنسیت، گزینه Continue را انتخاب کنید.

روش ایجاد ایمیل

مجددا برای اطمینان از صحت شماره موبایلی که وارد کرده‌اید، سیستم پیامی مبنی بر ارسال یک پیام کوتاه حاوی کلید نمایش می‌دهد. بر روی آن کلیک کنید.

روش ایجاد ایمیل

بعد از وارد کردن کد 5 رقمی دریافت شده در قالب یک پیام کوتاه، پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند ایجاد حساب کاربری به نمایش در می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه