پردازنده های جدید نسل هشتم اینتل

با پردازنده های جدید نسل هشتم اینتل بیشتر آشنا شوید؛ آیا وقت ارتقا فرا رسیده است؟

همانطور که می‌دانید پردازنده های جدید نسل هشتم اینتل معرفی شدند. اما آیا وقت ارتقا سیستم‌های قدیمی فرا رسیده است؟ در ادامه بیشتر این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

کمپانی اینتل در هفته‌ای که گذشت رسما از پردازنده های جدید نسل هشتم خود رونمایی کرد؛‌ چیپست‌هایی که ادعا می‌شود 40 درصد سریع‌تر از چیپ‌های نسل هفتمی Kaby Lake هستند. هشتمین نسل این چیپست‌ها کمی متفاوت از سایر نسل‌ها هستند. در گذشته اینتل تغییر نسل‌ها را همراه با معماری جدید (به طور مثال پرش از معماری 22 نانومتری به 14 نانومتری بین Haswell و Broadwell)‌ انجام می‌داد یا نسخه‌ی بهبودیافته‌ای از معماری نسل پیشین (نظیر Sky Lake که در اصل از نسخه به‌روزشده معماری 14 نانومتری برخوردار است) را ارائه می‌کرد.

حال چیپ های نسل هشتم خانواده Core برای نخستین بار با ترکیبی از این دو به تولید رسیده‌اند. آن‌چیزی که معرفی شد، یک نسخه به‌روزشده از معماری Kaby Lake بود که تشکیل دهنده پردازنده‌های نسل هفتمی است (ساخته شده مبتنی بر تکنولوژی 14 نانومتری پلاس) اما بعدها در نسل هشتم ارائه کننده تکنولوژی 14 نانومتری پلاس پلاس (Coffee Lake) و 10 نانومتری (Cannon Lake) خواهد بود.

پردازنده های جدید نسل هشتم اینتل

اما حالا اینتل بر روی تکه باریکی از پردازنده های نسل هشتم خود تمرکز کرده است؛ دو چیپست Core i7 و دو چیپست Core i5 جدید که در خانواده U پردازنده‌های لپ تاپی این شرکت قرار می‌گیرند. شاید معماری داخلی آن‌ها همانند نسل هفتم Kaby Lake کنونی باشد، اما در اینجا برخی از بهبودها حاصل شده است که باعث افزایش سرعت 40 درصدی این نسل جدید شده است! اینتل عنوان می‌کند این پیشرفت حاصل شده در چیپ‌های جدید به لطف دو هسته اضافه در تمامی مدل‌های نسل هشتم ایجاد شده است که ارائه کننده 4 هسته و 8 رشته هستند. علاوه بر این، بهبود طراحی و فرایند ساخت نیز به بهبود سرعت این پردازنده‌ها کمک شایانی کرده است.

این چیپ‌های جدید همچنین طوری طراحی شده‌اند که قادر به مدیریت ویدیوهای 4K، واقعیت مجازی، سه بعدی و سایر نوآوری‌های اخیر که در سطح گسترده‌ای قرار دارند، هستند. گرافیک داخلی HD 620 در آخرین نسل پردازنده‌های سری U اینتل نیز اینک با بهبودهایی همراه شده است و به همین خاطر نام آن به UHD 620‌ تغییر پیدا کرده است. البته با توجه به این که تغییرات اعمال شده ملموس نیستند، این نام جدید بیشتر جنبه‌ی زیبایی دارد. بهبودهای عملکردی، عملا در CPU متمرکز شده‌اند.

پردازنده های جدید نسل هشتم اینتل

درحالی که بعید به نظر می‌رسد مطابق انتظار همگان پردازنده های جدید نسل هشتم اینتل به معماری بعدی ++14nm خود،‌ یعنی Coffee Lake پرش کنند،‌ اینتل می‌گوید که در درجه اول از منظر یک کاربر به جای یک بحث فنی به آن نگاه کرده است تا ارتقا برای یک تغییر نسل کافی باشد. اینتل همچنین چیپ‌های جدید نسل هشتمی خود را بیشتر به کاربران رایانه‌های قدیمی پیشنهاد می‌دهد و اشاره می‌کند در حالی که صاحبان سیستم‌های نسل فعلی Kaby Lake نیز می‌توانند تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در عملکرد سیستم خود شاهد باشند، مشتریانی که از پنج سال پیش (نسل Ivy Bridge) تا به حال سیستم خود را ارتقا نداده‌اند، با ارتقا به پردازنده های جدید نسل هشتم اینتل سرعت دو برابری را تجربه خواهند کرد.

عرضه نخستین لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده های جدید نسل هشتم اینتل در پاییز

اینتل می‌گوید اولین لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده های جدید نسل هشتم این کمپانی، توسط شرکای سخت افزاری آن‌ها در ماه سپتامبر عرضه خواهند رسید. همچنین گفته می‌شود این شرکت در همان ماه سپتامبر قصد دارد از نسخه دسکتاپی، نسخه‌های سازمانی و همچنین نسخه‌های قدرتمندتر لپ تاپی این پردازنده های جدید نیز پرده‌برداری کند. با نگاهی به مشخصات این نسل، به نظر می‌رسد دیگر زمان ارتقا سیستم‌های قدیمی برای به دست آوردن تجربه‌ای کاملا متفاوت از سرعت و عملکرد، فرا رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*