بررسی دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نوا 2 پلاس (Huawei nova 2 plus)

بررسی فنی دوربین سلفی نوا 2 پلاس ؛ با غول ۲۰ مگاپیکسلی هواوی آشنا شوید!

دوربین سلفی نوا 2 پلاس (Huawei nova 2 plus) یکی از نقاط قوت این گوشی جدید هواوی محسوب می‌شود که قطعا نظر هر خریداری را به خود جلب خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مشخصات فنی این دوربین و قابلیت‌های آن را به شما عزیزان گجت نیوزی معرفی کنیم.

احتمالا در تمام تبلیغات و مطالب مربوط به هواوی نوا 2 پلاس مشاهده کرده‌اید که کمپانی سازنده بر روی دوربین این محصول مانور زیادی می‌دهد و سنسور ۲۰ مگاپیکسلی آن را به رخ رقبا می‌کشد. دوربین سلفی نوا 2 پلاس نه تنها توانایی بالاتری از میان‌ رده‌های هم سطح این گوشی دارد، بلکه تنه به تنه‌ی پرچمداران بازار موبایل می‌زند و به عنوان یکی از برترین‌ها، نام خود را مطرح می‌کند.

هنگام خرید یک دوربین قطعا اولین مشخصه‌ای که خیلی از کاربران به آن توجه می‌کنند، رزولوشن آن است. زمانی که از وجود یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در دوربین سلفی نوا 2 پلاس صحبت می‌کنیم، این به معنای آن است که تصاویر شما با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۵۱۲۰ پیکسلی ثبت می‌شوند و در نتیجه از وضوح فوق‌العاده بالایی برخوردار خواهند بود. هنگام فیلمبرداری نیز این رزولوشن به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد تا بتوانید کلیپ‌هایی با وضوح فول اچ دی از خود و دوستانتان به ثبت برسانید.

دوربین سلفی نوا 2 پلاس عکاسی پرتره را به سطح جدیدی می‌برد

فاکتور مهم بعدی که در انتخاب یک دوربین مناسب اهمیت دارد، میزان گشودگی دریچه‌ی دیافراگم است. هواوی نوا 2 پلاس به دوربین سلفی با اف استاپ ۲.۰ مجهز شده که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند تصاویر پرتره‌ی حرفه‌ای و شفافی را به ثبت برسانند. هرچه میزان گشودگی دیافراگم بالاتر باشد (عدد اف استاپ پایین‌تر باشد)، تصویر نهایی با فوکوس بالاتری بر روی سوژه‌ی اصلی ذخیره می‌شود و با دوربین سلفی نوا 2 پلاس نیز با بهره‌گیری از همین مشخصه می‌توانید سلفی‌هایی حرفه‌ای بگیرید که در آنها سوژه در راس توجه قرار دارد و پس زمینه حالتی بلر شده و محو به خود می‌گیرد.

البته این تمام آن‌چیزی نیست که شما در عکاسی پرتره با این دوربین به آن دسترسی دارید و کمپانی سازنده، یک گام فراتر رفته و حالت مخصوص عکاسی پرتره را درون هواوی نوا 2 پلاس تعبیه کرده است. با فعال کردن این حالت، الگوریتم‌های هوشمند دوربین به کمک شما آمده و با تشخیص چهره‌ی سه بعدی، بهترین تنظیمات برای ثبت عکس شما را به صورت خودکار انجام می‌دهند. این الگوریتم‌ها تمام فاکتورهای تاثیرگذار نظیر توناژ رنگی پوست شخص و شرایط نوری محیط را آنالیز می‌کند و با اعمال اصلاحات هوشمند، تصویر پرتره‌ی واقعی‌تر و البته جذاب‌تری را در اختیار کاربر خواهند گذاشت. همچنین در هنگام عکاسی سلفی و زمانی که حالت تصویربرداری پرتره فعال باشد، گزینه‌ای برای فعال کردن افکت بوکه نیز در گوشه‌ی سمت راست پایین صفحه به نمایش درمی‌آید که با فعال کردن آن، یک پس زمینه‌ی محو شده در پشت چهره ثبت می‌شود تا تمرکز بالاتری بر روی سوژه وجود داشته باشد و تصویر نهایی به پرتر‌ه‌های رسمی و حرفه‌ای نزدیک‌تر شود.

ابزار مخصوص زیباسازی چهره نیز یکی از ویژگی‌های اصلی دوربین سلفی نوا 2 پلاس است که با حذف مواردی نظیر جای جوش و زخم، افزایش شفافیت چهره و چشم‌ها، بهبود رنگ پوست و روشن‌تر کردن چهره، سخت‌پسندان را برای ثبت یک سلفی بدون نقص یاری خواهد کرد؛ این ابزار در ۱۰ سطح مختلف قابل تنظیم است و البته همواره می‌توانید آن را روشن و یا خاموش کنید.

راه حل هواوی برای عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک چیست؟

سلفی نوا 2 پلاس از فلش جداگانه برخوردار نیست و کمپانی سازنده به منظور پر کردن جای خالی این قابلیت در محیط‌های تاریک، راه حل جالبی را ارائه کرده است. اگر شما با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی این دیوایس در محیط‌های تاریک و یا اتاق‌هایی که از نور کافی برخوردار نیستند، اقدام به عکاسی کنید، نرم افزار دوربین به طور خودکار و با تشخیص میزان نور دریافتی از اطراف در لحظه‌ی ثبت عکس، شدت نور نمایشگر را بالا می‌برد. این فلش مجازی کمک می‌کند که چهره‌ی فرد در آن لحظه روشن شده و سلفی زیبایی حتی در محیط بدون نور کافی ثبت شود؛ الگوریتم این فلش نیز به صورت هوشمند پیاده‌سازی شده و با توجه به شرایط محیط، نور نمایشگر را در ۱۱ رنگ با دماهای متفاوت به نمایش درمی‌آورد تا تصویر نهایی به مناسب‌ترین شکل ممکن گرفته شود.

بررسی دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نوا 2 پلاس (Huawei nova 2 plus)

محیط بسته‌ی کاملا تاریک و استفاده از فلش ال سی دی

با امکانات نرم افزاری این دوربین ۲۰ مگاپیکسلی آشنا شوید

قطعا هیچ سخت افزاری بدون حمایت یک محیط نرم افزاری کامل نمی‌تواند عملکردهای خود را به نمایش بگذارد، از همین رو هواوی رابط کاربری ویژه‌ای را برای دوربین هواوی نوا 2 پلاس طراحی کرده است. به طور کلی محیط نرم افزاری این دوربین از سه صفحه تشکیل شده که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست، می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

در صفحه‌ی مرکزی، نمای اصلی دوربین در وسط صفحه و گزینه‌هایی نظیر فعال‌سازی حالت پرتره، فلش و جا‌به‌جا شدن بین دوربین‌های جلو و عقب نیز بر روی منوی بالایی دیده می‌شوند. طراحان تلاش کرده‌اند که علیرغم امکان دسترسی به تمام گزینه‌های مورد نیاز هنگام عکاسی، نمای اصلی شلوغ نشود و کاربر بتواند تصویر نهایی را مشاهده کند. با کشیدن این صفحه به سمت راست، منوی حالت‌های تصویربرداری باز می‌شود که در آن می‌توانید حالت‌های مختلفی را فعال کنید که هرکدام را در زیر توضیح می‌دهیم:

  • حالت Photo: عکاسی معمولی با تنظیمات اتوماتیک قابل تغییر
  • حالت Panorama: عکاسی عریض مناسب سلفی‌های دسته جمعی با کادر باز
  • حالت Video: فیلمبرداری سلفی (امکان تعویض بین فیلمبرداری و عکاسی در صفحه اصلی نیز وجود دارد)
  • حالت Time-lapse: فیلمبرداری با سرعت بالا به صورت سلفی
  • حالت Filter: تصویربرداری سلفی با ۹ فیلتر رنگی و جلوه‌های نوری مختلف
  • حالت Watermark: امکان درج تاریخ، ساعت، وضعیت آب و هوا، لوکیشن و استیکر فانتزی بر روی عکس
  • حالت Audio Note: امکان ضبط یک پیام صوتی بر روی عکس سلفی
  • حالت Good Food: حالت مخصوص عکاسی از خوراکی‌ها با رنگ‌های زنده‌تر و پرحجم‌تر (باید جداگانه دانلود شود)

گفتنی است که با فعال شدن هرکدام از این حالت‌ها، تگ نام آنها به همراه یک علامت ضربدر بر روی صفحه قرار می‌گیرد که همواره می‌توانید با لمس کردن این ضربدر، به حالت عکاسی معمولی برگردید.

اگر هنگامی که بر روی صفحه‌ی اصلی دوربین سلفی نوا 2 پلاس قرار دارید، صفحه را به سمت چپ بکشید، وارد منوی تنظیمات دوربین می‌شوید که در این صفحه می‌توانید رزولوشن تصاویر (به همراه نسبت تصویر)، امکان تگ‌گذاری جغرافیایی، صدای شاتر، تایمر دوربین، عملکرد دکمه‌های تغییر ولوم صدا هنگام عکاسی، وایت بالانس (تعادل رنگ سفید در تصویر)، ایزو (میزان حساسیت به نور) و تغییراتی نظیر میزان رنگ‌دهی، کنتراست و روشنایی تصویر را کنترل کنید.

امکانات کامل برای ویرایش تصاویر

علاوه بر این تنظیمات، بعد از ثبت سلفی نیز از طریق بخش ادیت می‌توانید تصاویر خود را ویرایش کنید و از طریق گزینه‌هایی نظیر برش عکس، اعمال فیلترهای رنگی و نوری، چرخاندن تصویر، محو کردن (Blur)، افزودن واترمارک، نقاشی و طراحی کردن بر روی عکس، افزودن بافت‌های موزاییکی، رنگی کردن و یا حذف رنگ قسمت خاصی از تصویر، تغییر کنتراست، رنگ‌دهی، اصلاح سایه‌ها، شدت سایه‌روشن‌ها، شفافیت و روشنایی، تصویر نهایی را به سلیقه‌ی خود نزدیک‌تر کنید؛ در ضمن بخش مخصوصی نیز برای زیباسازی سلفی وجود دارد که در آن شما به تمام ابزارهای لازم نظیر سفید کردن دندان‌ها، تغییر سایز چشم‌ها، شفاف کردن صورت، روشن کردن پوست، حذف زائده‌های پوستی و حتی چاق‌تر و یا لاغرتر کردن صورت دسترسی خواهید داشت.

 

لبخند بزنید تا دوربین از شما عکس بگیرد!

یکی از قابلیت‌های جذابی که در دوربین سلفی این اسمارت فون قرار داده شده، این است که دوربین قابلیت تشخیص اعمال مختلف از سوی شما را دارد تا به محض انجام آنها، به طور خودکار ازتان عکس گرفته شود. به طور مثال به جای اینکه صفحه را لمس کنید یا یکی از دکمه‌های ولوم را فشار دهید، می‌توانید حالت تشخیص لبخند را فعال کنید تا به محض خندیدن سوژه‌ها، از آنها عکس سلفی گرفته شود.

همچنین شما می‌توانید کف دست خود را به سمت دوربین بگیرید تا یک تایمر ۳ ثانیه‌ای فعال شده و پس از اتمام، عکس سلفی گرفته شود. امکان تشخیص صوتی نیز وجود دارد و شما می‌توانید با گفتن عبارت «چیز»، دوربین را وادار به عکاسی کنید و یا اینکه صدایتان از حد خاصی (در واحد دسیبل) بالاتر رود، تا تصویر سلفی جالبی از شما و دوستانتان تهیه شود؛ امکان عکاسی از طریق لمس سنسور اثر انگشت بر روی پنل پشتی دیوایس نیز روش دیگری است که می‌تواند سرعت و راحتی سلفی گرفتن با Nova 2 Plus را بالاتر ببرد.

گفتنی است که تمام این حالت‌ها از طریق صفحه‌ی تنظیمات قابل فعال و غیر فعال‌سازی هستند و در مجموع این دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی دیجیتال تا سه مرحله و با بهره‌گیری از این امکانات متنوع نرم افزاری، می‌تواند یکی از کامل‌ترین تجربیات عکاسی با موبایل را در اختیارتان قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*