گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 9

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 : هرآنچه که از پرچمدار آینده سامسونگ انتظار داریم

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) سال آینده در دو نسخه عرضه می‌شود. تصور می‌کنید پرچمدار آینده سامسونگ با چه ویژگی‌هایی معرفی خواهد شد؟

سامسونگ با عرضه گوشی های سری گلکسی S در کنار گلکسی نوت 8، با کارنامه‌ای درخشان به پایان سال 2017 نزدیک می‌شود. همین موضوع سبب شده تا کاربران از همین حالا گمانه‌زنی در مورد گوشی های آینده را آغاز کنند. آیا گوشی های موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس می‌توانند موفقیت‌های فعلی را تکرار کنند؟

طراحی، نخستین موضوع مهم در رابطه با هر تلفن هوشمندی است. انتظار می‌رود پرچمداران آینده سامسونگ باز هم با نمایشگر بدون حاشیه Infinity Display، در دو نسخه 5.8 و 6.2 اینچی تولید شوند. به علاوه، این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی طولانی، شاهد استفاده از وضوح 4K برای گوشی های این شرکت کره‌ای باشیم. هرچند، فاکتورهای مهمی از جمله مصرف بهینه انرژی وجود دارند که نمی‌توان به آسانی از آنها عبور کرد.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 9

مورد دیگری که برخی کاربران نسبت به آن شکایت داشتند، محل قرارگیری سنسور اثر انگشت است. در حقیقت تعبیه این حسگر در کنار دوربین، سبب می‌شد کاربران برای باز کردن قفل دستگاه، به اشتباه لنز را لمس کنند. متاسفانه این مشکل با توسعه گلکسی نوت 8 نیز ادامه پیدا کرد. از طرفی، در شرایطی که برخی افراد مدعی تغییر محل قرارگیری این حسگر شده‌اند، بسیاری از شایعات از تعبیه آن در صفحه نمایش اصلی خبر می‌دهند.

استفاده از ترکیب فلز و شیشه در کنار استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، از دیگر مواردی هستند که احتمالا در گوشی گلکسی S9 و نسخه پلاس آن مشاهده خواهیم کرد. به این موارد، بهره‌گیری از آخرین نسل پوشش محافظ صفحه را نیز اضافه کنید. اما آیا در نهایت شاهد حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا خواهیم بود؟

این‌ها موارد اولیه‌ای هستند که معمولا با عرضه پرچمداران جدید، تکرار می‌شوند. هرچند، ممکن است در نهایت، سامسونگ با تغییراتی در طراحی کلی کاربران را غافلگیر کند.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 9

دوربین دوگانه، مهم‌ترین نقطه فروش گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 خواهد بود

یکی دیگر از مورد انتظارترین موضوعات در رابطه با گوشی های موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، بهره‌گیری از سیستم دوربین دوگانه خواهد بود. سامسونگ اولین گوشی خود با دوربین دوگانه را ماه گذشته، همراه با نوت 8 معرفی کرد. این در حالی‌ست که پیش‌تر شایعه شده بود گلکسی اس 8 پلاس همراه با سیستم دوربین دوگانه پشتی رونمایی می‌شود. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که سامسونگ از سنسورهای به کار گرفته شده در گلکسی نوت 8 استفاده خواهد کرد یا برنامه‌ای جدید برای گوشی های آینده خود دارد.

باتری‌های 3 هزار و 3500 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس عملکرد مناسبی دارند؛ اما همیشه جا برای پیشرفت وجود داشته و ممکن است باتری هم یکی دیگر از مواردی باشد که در آینده تغییر خواهد کرد. تصور می‌کنید با افزایش وضوح تصویر، نیازی به افزایش ظرفیت باتری خواهد بود؟

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 9

بدون شک، پرچمداران آینده سامسونگ همانند نسل قبلی قیمت بسیار بالایی خواهند داشت. هم‌اکنون نسخه آنلاک شده گلکسی نوت 8 با قیمت 930 دلار به فروش می‌رسد. در این صورت از همین حالا باید خود را برای پرچمداران هزار دلاری سامسونگ آماده کنیم.

محصولاتی انقلابی یا تکامل‌یافته؟

گلکسی S8 نسخه پیشرفته گلکسی S7 بود که چند ماه پیش به صورت رسمی رونمایی شد. اما آیا گلکسی S9 نیز با همین شرایط عرضه خواهد شد؟

اطلاعاتی که تا به امروز در مورد گوشی های جدید سامسونگ منتشر شده‌اند، از نسخه‌ای تکامل‌یافته به جای محصولاتی انقلابی خبر دارند. البته این موضوع لزوما بد نیست، اما احتمالا این گوشی همانند گلکسی S8 مورد استقبال کاربران قرار نخواهد گرفت.

اگرچه زمان زیادی تا معرفی این تلفن های هوشمند باقی مانده است، ولی ما تلاش کردیم تا با پیش‌بینی ویژگی‌های این گوشی ها، پیش‌زمینه‌ای از پرچمداران آینده کره‌ای‌ها داشته باشیم.

تصور می‌کنید گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس با چه قابلیت‌هایی عرضه می‌شوند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*