نیسان آی ام ایکس

کانسپت الکتریکی و خودران نیسان آی ام ایکس (Nissan IMX) معرفی شد

کانسپت نیسان آی ام ایکس (Nissan IMX) در نمایشگاه خودرو توکیو 2017 معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌های این کراس اوور الکتریکی و خودران آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان در خانه مادری خود و در جریان نمایشگاه خودرو توکیو از یک خودروی مفهومی در کلاس کراس اوورها رونمایی کرد. تکنولوژی خودران، بخش پررنگ این کراس اوور کانسپت که IMX نام دارد، خواهد بود.

نیسان آی ام ایکس

در هفته گذشته نیز تیزرها و تصاویری از این مدل مفهومی منتشر شده بود و حالا شرکت نیسان با این کانسپت در توکیو حاضر شده است. IMX از پلتفرم الکتریکی نیسان استفاده کرده و دارای کابینی بزرگ و مرکز ثقل پایین است. نیسان ادعا کرده که مدل آی ام ایکس هندلینگ تند و تیزتری را ارائه خواهد کرد.

کانسپت نیسان آی ام ایکس از دو پیشرانه الکتریکی نیرو می‌گیرد که یکی روی اکسل عقب و دیگری روی اکسل جلو سوار شده است. این دو پیشرانه در مجموع قدرت 429 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر را تولید می‌کنند. باتری تعبیه شده برای خودرو نیز ظرفیت بالایی دارد و محدوده حرکتی بیشتر از 600 کیلومتر را فراهم می‌کند. این رقم حتی از برد حرکتی نسل جدید نیسان لیف نیز بسیار بیشتر است.

نیسان آی ام ایکس

نیسان IMX به تکنولوژی پروپایلوت نیسان مجهز شده که اجازه رانندگی کاملا خودران را می‌دهد. زمانی که راننده این حالت را فعال کند، غربیلک فرمان به صورت خودکار به داخل داشبورد جمع شده و صندلی‌ها نیز خم می‌شوند. در صورت غیر فعال کردن سیستم رانندگی خودران هم فرمان و صندلی‌ها به حالت عادی و اولیه خود بازمی‌گردند.

نیسان آی ام ایکس

در طراحی کانسپت نیسان آی ام ایکس از مفاهیم ژاپنی ma که حس فضا و زمان و wa که واژه‌ای برای هارمونی است، الهام گرفته شد. این خودرو از طراحی اسپورت با شیشه جلوی وسیع، سقف شیشه‌ای و کابین مینی مالیستی بهره می‌برد. تاکنون جزئیات بیشتری در این مورد این مدل مفهومی اعلام نشده و هنوز هم مشخص نیست آیا این خودرو وارد خط تولید خواهد شد یا خیر. گفته می‌شود این مدل در صورت تولید شدن به رقیبی برای تسلا مدل ایکس تبدیل خواهد شد.

گالری عکس های نیسان آی ام ایکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*