نگاه اولیه به هواوی میت 10

نگاه اولیه به هواوی میت 10 ؛ پردازنده کایرین 970 و نمایشگر 5.9 اینچی کواد اچ دی

هواوی میت 10 (Hawei Mate 10) یکی از مورد انتظارترین گوشی های این کمپانی چینی در چند سال اخیر بود. حالا با ورود این دیوایس به بازار ایران، قصد داریم نگاه اولیه‌ای به مشخصات و مهمترین امکانات آن داشته باشیم.

پرچمدار جدید هواوی آمده است که به طور رسمی، خروج پادشاهی مطلق دنیای تلفن های همراه هوشمند از دستان اپل و سامسونگ را اعلام کند. با معرفی سری میت 10، حالا دیگر این کمپانی هواوی نیست که به دنبال به جبران عقب‌ماندگی خود از دو برند دیگر است و با معرفی مجموعه‌ای از اولین‌ها در این سری، حالا نوبت سازندگان دیگر است که خطر را احساس کنند.

در نگاه اولیه به هواوی میت 10 قصد داریم مروری مختصر بر مهمترین امکانات و قابلیت‌های این دیوایس داشته باشیم. ما این مرور را به چهار قسمت تقسیم کرده‌ایم و در اولین قسمت از شما کاربران عزیز گجت نیوز دعوت می‌کنیم که مشخصات هواوی Mate 10 را در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات فنی هواوی میت 10 (Hawei Mate 10)

  • طول بدنه: ۱۵۰.۵ میلی‌متر (۵.۹۳ اینچ)
    ضخامت: ۸.۲ میلی‌متر ( ۰.۳۲ اینچ)
    عرض: ۷۷.۸ میلی‌متر (۳.۰۶ اینچ)
  • وزن: ۱۸۶ گرم
  • رنگ‌ها: قهوه‌ای، طلایی، مشکی و رز گلد
  • جنس بدنه: آلومینیوم، پلاستیک و شیشه
  • پوشش محافظتی: گوریلا گلس
  • استاندارد مقاومتی: IP53 (مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب در حالت پاشش)
  • پورت‌های ورودی: یو اس بی ۳.۱ تایپ سی (از نوع ریورسیبل) و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • پردازنده: های سیلیکون کایرین ۹۷۰ (هشت هسته‌ای به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP12)
  • فرکانس پردازنده: ۲.۴ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت حافظه‌ رم
  • ظرفیت داخلی: ۶۴ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی
  • محتویات جعبه: گوشی هواوی میت 10، آداپتور شارژر دیواری ۲۲ واتی (۴.۵ ولت/ ۵ آمپر) با قابلیت شارژ سریع، کابل یو اس بی تایپ سی، هدفون هواوی با پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون، سوزن خروج سیم‌کارت، فرم خدمات پس از فروش و دفترچه راهنما، قاب شفاف پلاستیکی قابل انعطاف (محتویات جعبه با توجه به شماره مدل و بازار مقصد ممکن است متفاوت باشد)
  • امکانات صدا: اسپیکرهای استریو، چیپ های فای برای پخش صدای دقیق و شفاف با مشخصات ۳۲ بیت/ ۳۸۴ کیلوهرتز، تکنولوژی حذف نویز با میکروفون اختصاصی
  • ابعاد نمایشگر: ۵.۹ اینچ
  • پنل نمایشگر: IPS LCD (نمایش ۱۶ میلیون رنگ)
  • تراکم پیکسلی: ۴۹۹ پیکسل بر هر اینچ (با نسبت تصویر ۱۶:۹)
  • رزولوشن نمایشگر: ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل (کواد اچ دی)
  • نسبت مساحت نمایشگر به بدنه: ۸۱.۶ درصد
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f2.0
    حالت مخصوص عکاسی پرتره
  • دوربین اصلی: دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسل (رنگی) و ۲۰ مگاپیکسل (تک رنگ) با گشودگی دیافراگم f/1.6
    فلش ال ای دی دوگانه و لنزهای ۲۷ میلی‌متری تولید شده توسط لایکا
    قابلیت‌های دوربین: فوکوس خودکار چهارگانه مبتنی بر تشخیص فاز، عمق میدان، کنتراست و لیزر
    تثبیت اپتیکال تصاویر، حالت مخصوص پرتره و امکان تغییر گشودگی دریچه‌ی دیافراگم هنگام عکاسی
    فیلمبرداری تا رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم بر هر ثانیه و قابلیت زوم دو برابری بر روی تصاویر بدون افت کیفیت
    فیلمبرداری تا رزولوشن فول اچ دی با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر هر ثانیه
    فیلمبرداری صحنه آهسته تا رزولوشن فول اچ دی با نرخ ۱۲۰ فریم بر هر ثانیه
    فیلمبرداری صحنه آهسته تا رزولوشن اچ دی با نرخ ۲۴۰ فریم بر هر ثانیه
    فیلمبرداری با صدای استریو و با ریت ۱۹۲ کیلوبیت بر ثانیه
    تگ‌گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، فوکوس به محض لمس کاربر، عکاسی پانوراما و HDR
  • باتری: ۴ هزار میلی‌آمپر ساعت، لیتیوم-پلیمری با پشتیبانی از شارژ سریع (۵۸ درصد شارژ در عرض نیم ساعت)
  • نرم افزار و سیستم عامل: اندروید ۸.۰ اوریو و رابط کاربری اختصاصی هواوی EMUI 8.0
  • امکانات ارتباطی: ۲ سیم‌کارت همزمان، 4G LTE، وای فای 802.11 a/b/g/n/ac، وای فای دایرکت و DLNA، هات اسپات، ان اف سی و بلوتوث ۴.۲ (با پشتیبانی از فناوری aptX)
  • سنسورها: سنسور اثر انگشت، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، فشارسنج، قطب‌نما، شتاب‌سنج

طراحی و کیفیت ساخت

نگاه اولیه به هواوی میت 10

همزمان با موج کاهش حاشیه‌های نمایشگر، استفاده از پنل‌های شیشه‌ای نیز به مد مورد علاقه‌ی طراحان گوشی های هوشمند تبدیل شده است و در هواوی میت 10 نیز شاهد به‌کارگیری چنین روندی هستیم. بدنه‌ی این دیوایس از سه لایه‌ی مجزا تشکیل شده که یک پنل فلزی در میان دو لایه‌ی شیشه‌ای در عقب و جلو به صورت ساندویچی تعبیه شده است.

البته با وجود این که شیشه‌ی قرار گرفته بر روی پنل پشتی کمی نسبت به جذب اثر انگشت از پلاستیک مستعدتر است، اما به‌کارگیری یک بافت خاص بر روی آن باعث شده است که آن حالت براق که در دیوایس‌هایی نظیر ایکس زد پریمیوم کمی توی ذوق می‌زند را اینجا شاهد نباشیم و این موضوع به خصوص برای کاربرانی که وسواس بیشتری دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. دوربین‌های دوگانه تحت برند لایکا بر روی پنل پشتی به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و فلش دوگانه و سنسور لیزر مخصوص فوکوس دوربین نیز در دو طرف آنها به چشم می‌خورند.

یک نوار با رنگی که کمی روشن‌تر از رنگ اصلی بدنه است، قسمت مخصوص دوربین‌ها را از قسمت‌های دیگر جدا کرده و ظاهر جالبی به بخش پشتی داده است. فریم فلزی اطراف بدنه که پنل پشتی را به نمایشگر متصل می‌کند، به شکل افقی براش خورده است تا رگه‌رگه‌های جذابی را بر روی آن شاهد باشیم. این فریم با ظرافت خاصی به جلو و عقب گوشی متصل شده و عملا شاهد فاصله‌ای میان آنها نیستیم؛ مدلی که در اختیار ما قرار گرفته‌ است، رنگ قهوه‌ای دارد و فریم فلزی اطراف آن دارای یک توناژ رنگی گرم بین قهوه‌ای و طلایی است که جلوه‌ای لوکس به آن بخشیده است.

جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به همراه فرستنده‌ی مادون قرمز بر روی لبه‌ی بالا، پورت یو اس بی تایپ سی و اسپیکر تک کاناله بر روی لبه‌ی پایین (که البته به کمک اسپیکر تماس، یک سیستم استریو را تشکیل می‌دهد)، دکمه‌های پاور و تغییر ولوم صدا بر روی لبه‌ی سمت راست و خشاب سیم‌کارت بر روی لبه‌ی سمت چپ، دیگر المان‌های این طراحی را تشکیل می‌دهند. هواوی میت 10 اولین گوشی هوشمند جهان است که هر دو سیم‌کارت آن به طور همزمان قابلیت فعال بودن بر روی شبکه‌ی 4G را دارند.

با توجه به برخورداری از یک نمایشگر ۵.۹ اینچی که البته دارای نسبت تصویر نسبتا عریض ۱۶:۹ است، میت 10 هواوی دارای عرض بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر است و همین موضوع ممکن است کار با یک دست را در آن دشوارتر کند. کمپانی سازنده یک انحنای هوشمندانه را بر روی پنل پشتی در نظر گرفته تا این موضوع تا حدی جبران شود و البته در دست گرفتن گوشی نیز حس اطیمنان بیشتری به کاربران بدهد.

نمایشگر غول‌پیکر میت 10 یکی از بهترین نمونه‌های IPS LCD موجود در بازار است و با برخورداری از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل (کواد اچ دی) و البته تراکم پیکسلی فوق‌العاده‌ی حدود ۵۰۰ پیکسل بر هر اینچ، تفاوت قائل شدن بین آن و بهترین پنل‌های اولد بازار با چشم غیر مسلح چندان آسان نیست. حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۷۰۰ نیت می‌رسد و با توجه به تنظیمات سفارشی‌سازی متنوع، در اکثر مواقع حس رضایت را به چشمانتان منتقل خواهد کرد.

عملکرد سخت افزاری و امکانات

نگاه اولیه به هواوی میت 10

پردازنده‌ی کایرین ۹۷۰ به عنوان اولین پردازنده‌ی دارای واحد مجزای پردازش عصبی در دنیای موبایل، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، سیستم عامل اندروید ۸ اوریو به همراه جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی EMUI، ترکیبی قدرتمند را تشکیل داده‌اند که نوید یک عملکرد سریع و بدون نقص را می‌دهند. بسیاری از محصولات بالا‌رده‌ی بازار که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده‌اند، تقریبا از پس تمام نیازهای روزانه‌ی کاربران بر‌می‌آیند، اما تفاوت محصولاتی همچون میت 10 هواوی این است که با برخورداری از سطوح بسیار بالای هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و بهینه‌سازی‌های پیشرفته، کیفیت تجربه‌ی کاربری از این هم فراتر رفته و لذت برخورداری از تکنولوژی در چنین ابعاد کوچکی را حس خواهید کرد.

رابط کاربری این دیوایس به طور هوشمند و در موارد مختلف، به شما پیشنهاداتی را می‌دهد که با انجام آنها می‌توانید تجربه‌ی سریع‌تری هنگام کار با اپ‌ها و بازی‌های مورد علاقه‌ی خودتان داشته باشید. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کایرین ۹۷۰ که تحت فرآیند لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و توسط های سیلیکون ساخته شده است، معماری ۶۴ بیتی دارد و از دو خوشه‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A73 و Cortex-A53 تحت معماری ARM تشکیل شده و در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی فعالیت می‌کند.

این پردازنده‌ی جدید علاوه بر این که کوچک‌تر و سریع‌تر شده است، به یک پردازشگر گرافیکی ۱۲ هسته‌ای نیز مجهز شده که اجازه می‌دهد پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی را بدون کوچکترین تاخیری اجرا کنید. برخورداری از یک واحد مجزا برای پردازش عصبی که به طور کاملا مستقل و بدون نیاز به ارتباط اینترنتی فعالیت می‌کند، حکم یک بازوی کمکی را برای این تراشه دارد که پتانسیل آن برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تکامل با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی را افزایش داده است. کمپانی سازنده ادعا می‌کند که ۵۰ درصد افزایش بهره‌وری و ۲۵ درصد افزایش عملکرد فنی، بخشی از نتایج به‌کارگیری این طراحی جدید است.

در کنار این مشخصات خیره‌کننده که امتیاز اصلی میت 10 هواوی محسوب می‌شود، پرچمدار جدید این برند چینی از دوربین‌های دوگانه‌ی ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی ساخته شده طی همکاری مشترک با لایکا برخوردار است که کیفیت آنها در سطح فوق‌العاده بالایی قرار دارد و ثبت بالاترین امتیاز در وب‌سایت DxO در میان تمام دوربین‌های تلفن های همراه هوشمند، این ادعا را تایید می‌کند؛ این ترکیب دوتایی از اف استاپ ۱.۶ برخوردار هستند که بازترین میزان گشودگی دریچه‌ی دیافراگم در بین گوشی های ۲۰۱۷ محسوب می‌شود و امکان ثبت تصاویری روشن و پرجزئیات حتی در شرایط نوری نامناسب را به کاربر می‌دهد.

تراشه‌ی های فای برای نزدیک‌تر کردن کیفیت صدای خروجی به موسیقی اصلی، برخورداری از مودم فوق سریع LTE-A Pro Cat 18، مجهز شدن به فناوری AptX برای جلوگیری از تاخیر و افت کیفیت هنگام پخش صدا از طریق بلوتوث و امکان اتصال به یک نمایشگر و استفاده به عنوان یک کامپیوتر، تنها بخشی از امکانات سخت افزاری میت 10 هستند که در آینده و طی مطالبی جداگانه به طور مفصل هرکدام از آنها را بررسی خواهیم کرد.

جمع‌بندی؛ بهترین گوشی هواوی تا امروز

نگاه اولیه به هواوی میت 10

بدون شک سری میت 10، برترین ساخته‌‌های هواوی در دنیای تلفن های همراه هوشمند تا به اینجای کار محسوب می‌شوند و هر سه محصول این خانواده یعنی میت 10، میت 10 پرو و مدل لایت، حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبای خود دارند. استفاده از متریال باکیفیت، طراحی هوشمندانه، امکانات سخت افزاری فوق‌العاده جذاب و البته ویژگی‌های نرم افزاری هوشمند، دهمین سری گوشی های میت‌ را به محصولاتی خواستنی تبدیل کرده‌اند که قیمت مناسبشان در بازار، بر جذابیت آنها افزوده است.

طی روزهای آینده محصولات این خانواده را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد و با مقایسه‌ و تست عملکرد بخش‌های مختلف آنها، به خریدارانی که قصد دارند یکی از مدل های میت 10 را تهیه کنند، در تصمیم‌گیری دقیق‌تر کمک خواهیم کرد؛ با گجت نیوز همراه باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. عاقا چنده قیمتش تو ایران؟

  2. بعضیا حتما باید عقده ای بودن خودشونو زیر مکطالب هواوی نشون بدن به هر شکلی

  3. doorbinesho lotfan kamel barresi konidf

  4. عالیه این گوشی حتما میخرمش

  5. barresie vidioeesh ro ham anjam bedid lotfan

  6. حالا هی بیاید بگید سامسونگ بهتره

  7. قیمتش هنو بالاست تو بازار ایران آقا

  8. ممنون از بررسی این گوشی زیبا

  9. طرفدار بدون تعصب

    احتمالا همین رنگ قهوه ایشو بخرم

  10. لطفا بررسی کاملشو زودتر بذارید