پیش فروش خودرو

شرکت های مجاز واردات و پیش فروش خودرو در ایران معرفی شدند + اسامی

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر مبنای مقررات جدید واردات خودرو، شرکت های مجاز واردات و پیش فروش خودرو در ایران را اعلام کرد. در ادامه مطلب، اسامی این 13 شرکت مجاز را مشاهده می‌کنید.

شرکت های مجاز واردات و پیش فروش خودرو در ایران توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معرفی شدند. طبق اطلاعیه جدید این سازمان، تنها این 13 شرکت اعلام شده حق پیش فروش خودرو را دارند و به غیر از آن‌ها هیچ بنگاه اقتصادی دیگری مجوز پیش فروش اتومبیل در کشورمان و حتی تبلیغات برای این امر را نخواهد داشت.

اسامی شرکت های مجاز واردات و پیش فروش خودرو

طبق این اطلاعیه، شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، جهان نوین آریا، ایرتویا، آرین موتور پویا، کرمان موتور، آسان موتور، رامک خودرو، آرین موتور تابان، نگین خودرو، خودروسازان راین، مدیران خودرو و صنعت خودروی آذربایجان، از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان شرکت‌های مجاز در زمینه پیش فروش و واردات خودرو معرفی شده‌اند.

طب اعلام سازمان حمایت، ضوابط و مقررات جاری در فرایند واردات خودرو از جمله ضرورت رعایت الزامات ماده 5 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران به صراحت، موضوع اخذ مجوز پیش فروش خودرو توسط عرضه کنندگان را اعلام کرده است. با این وجود، برخی بنگاه‌های اقتصادی بدون طی کردن مراحل قانونی، ضمن بازاریابی به روش‌های مختلف، اقدام به تبلیغ و پیش فروش ماشین می‌کنند.

پیش فروش خودرو

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یادآور شد که پیش فروش محصولات توسط بنگاه‌های غیر مجاز، مشکلاتی را برای طیف وسیعی از مصرف کنندگان به دنبال دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود مقام قضایی دادستانی کل کشور، اقدامات قانونی و پیش‌گیرانه را در این راستا انجام دهد.