زمین تخت

اگر زمین تخت بود چه اتفاقی رخ می‌داد؟

امروزه تعداد افرادی که به زمین تخت باور دارن و به زمین‌تخت‌گرایان معروف شده‌اند کم نیست. اما این افراد کمتر به نتایج چنین فرضیه‌ای توجه می‌کنند. در ادامه به مشکلاتی که فرض یک زمین تخت بوجود می‌آورد اشاره می‌کنیم.

با وجود شواهد بسیاری که نشان می‌دهد زمین کروی‌شکل است، هنوز هم افرادی هستند که باور دارند زمین کاملا تخت است. این گروه عقیده دارند که تصاویر زمین هیچکدام واقعی نیستند و سازمان‌های فضایی چون ناسا و اسا همگی تصاویر زمین را پس از دستکاری منتشر می‌کنند.

حدود 2300 سال قبل بود که فیلسوفان و جغرافی‌دانان یونانی به محاسبه محیط سیاره ما پرداختند و نتیجه‌گیری کردند که زمین گرد است. اراتوستن، ریاضی‌دان، جغرافی‌دان، شاعر، ستاره‌شناس و نظریه‌پرداز موسیقی بود که توانست محیط زمین را با دقت قابل قبولی اندازه‌گیری کند.

اراتوستن در زمان انقلاب تابستانی، در شهر اسوان در جنوب مصر بود که پدیده‌ای نظرش را جلب کرد. وی مشاهده کرد که به هنگام ظهر، هیچ جسم عمودی، سایه‌ای از خود ندارد. وی نتیجه گرفت که در این لحظه از روز خورشید دقیقا بالای سرش قرار گرفته است. در بازگشت به شهر الکساندریا، وی تلاش کرد تا ببیند آیا همان اتفاق در این شهر نیز رخ می‌دهد. اما وی با قرار دادن چوبی به صورت مستقیم دید که به هنگام ظهر، تکه چوب دارای اندکی سایه است. سایه‌ای با اندازه‌ای برابر 7 درجه که اراتوستن را به درستی به این نتیجه رساند که زمین گرد است.

حال دانشمندانی از رصدخانه Lamont-Doherty از دانشگاه کلمبیا، توضیح می‌دهند که چرا یک زمین تخت نمی‌تواند وجود داشته باشد.

زمین تخت

برخلاف شواهد بسیاری که ثابت می‌کند زمین کروی است، بسیاری عقیده‌ای خلاف آن دارند و می‌گویند که ما بر روی زمینی تخت زندگی می‌کنیم

تصور تخت بودن زمین، از ذهن زمین‌تخت‌گرایان پاک نمی‌شود، اما بیایید تا این فرض را درست بپنداریم. سپس بررسی کنیم اگر زمین تخت بود، چه اتفاقی رخ میداد.

گرانش

اولین مورد، مشکل گرانش است. قابل درک نیست که زمین‌تخت‌گرایان چگونه می‌توانند وجود نیروی جاذبه گرانش را در چنین زمینی توجیه کنند.

مسئله گرانش، مشکل بزرگی است. چرا که بسیاری از پدیده‌های زمینی و کیهانی وابسته به وجود نیروی گرانش ناشی از زمین است.

همان نیرویی که باعث افتادن سیب از درخت می‌شود، همان نیرو باعث چرخش ماه به دور زمین و همینطور سیارات منظومه خورشیدی به دور خورشید می‌شود.

زمین‌تخت‌گرایان فرض می‌کنند که گرانش به صورت مستقیم عمل می‌کند. اما هیچ شاهدی وجود ندارد که گرانش به این صورت کار کند. آن چه که ما در مورد گرانش می‌دانیم این است که این نیرو به سمت مرکز جرم عمل می کند. مرکز جرمی که در مورد یک زمین تخت به سوی مرکز دیسک دایره‌ای شکل عمل می کند. تنها نقطه‌ای که به سمت پایین عمل خواهد کرد، در نقطه مرکزی این دایره خواهد بود. تنها در این نقطه نیروی گرانش به همان صورتی که الان شاهد آن هستیم، عمل خواهد کرد.

هر چه که از این نقطه به سمت کناره‌های دایره حرکت کنیم، نیروی وارده بیشتر و بیشتر به صورت افقی خودش را نشان خواهد داد.

این اتفاق اثرات عجیبی خواهد داشت. به طور مثال تمامی آب‌های زمین به سوی مرکز این دنیای تخت حرکت خواهد کرد. درختان نیز به جای آنکه به صورت عمودی و به بالا رشد کنند، به صورت مایل رشد خواهند کرد. چرا که آنها همیشه در جهت عکس نیروی گرانش به رشد خود ادامه می‌دهند.

خورشید

حال به سراغ خورشید زیبای منظومه خورشیدی برویم.

در مدل سیاره‌ای که از نظر علمی کاملا مورد قبول واقع شده است، زمین به دور خورشید در گردش است، چرا که جرم خورشید بسیار بیشتر از جرم زمین است. اما زمین هیچگاه به سوی خورشید کشیده نخواهد شد، چرا که در یک مدار دایره‌ای شکل گردش می‌کند.

به بیان دیگر، نیروی گرانش خورشید به تنهایی عمل نمی‌کند. اگر نیرویی خارجی زمین را از حرکت باز داشته و آن را به طور ثابت در مدارش قرار دهد، آنگاه زمین به سوی خورشید سقوط می‌کند. اما اکنون به خاطر سرعت اولیه‌ای که زمین و همینطور سایر سیارات داشته‌اند، همگی به حرکت خود در مدارهایشان ادامه می‌دهند.

به علاوه، جهت نیروی گرانش خورشید و جهت حرکت زمین در مدارش عمود بر یکدیگرند. به این ترتیب اگر خورشید ناگهان محو شود و نیروی گرانشش از بین برود، زمین در مسیری مستقیم به سوی ستارگان دور پرتاب خواهد شد.

زمین تخت

گرانش در یک زمین تخت

اما وقتی که نیروی گرانش خورشید، و سرعت اولیه زمین با هم ترکیب شود، نتیجه‌اش حرکت زمین در مداری دایروی خواهد بود. در واقع نیروی گرانش خورشید باعث می‌شود که هر لحظه جهت حرکت مستقیم زمین اندکی عوض شده تا علاوه بر عمودبودن همیشگی نیرو و سرعت، مسیر دایروی زمین نیز حفظ شود.

نظریه تخت بودن زمین، آن را در مرکز جهان قرار می‌دهد. اما نمی‌گوید که خورشید به دور زمین در گردش است.

در عوض، این نظریه می‌گوید که خورشید در بخش بالایی زمین تخت و همانند یک چرخ و فلک گردش کرده و نور خود را به سطح تخت زمین می‌تاباند.

بدون وجود نیرو و سرعت عمود بر هم که باعث ایجاد یک مدار دایروی می‌شود، معلوم نیست چه نیرویی می‌تواند از سقوط ماه و خورشید روی زمین جلوگیری کند.

ماهواره‌ها و سایر مشکلات زمین تخت !

مشکل بعدی، ماهواره‌های دست‌ساخت بشر است. اگر زمین ما واقعا تخت باشد، وجود این ماهواره‌ها غیرممکن خواهد بود.

بشر امروز به تعدادی از ماهواره‌ها وابستگی کامل دارد و بدون آنها زندگی‌اش مختل می‌شود. ماهواره‌های ارتباطی، جی‌پی‌اس و تلوزیونی از جمله آنها هستند. ماهواره‌های جی‌پی‌اس که در ساختار آنها حتی تصحیحات نسبیتی رعایت شده است، در جهانی با زمین تخت معلوم نیست که چگونه قرار است کار کنند.

اگر خورشید و ماه در یک سمت چنین زمینی حرکت کنند، توالی شب و روز را می‌توان توجیه کرد، اما خبری از تغییرات فصل‌ها، پدیده‌های کسوف و خسوف و بسیاری موارد دیگر نخواهد بود.

زمین تخت

یک زمین تخت که توسط دیواره‌ای از یخ احاطه شده است، تصوری که زمین‌تخت‌گرایان دارند

خورشید نیز بایستی بسیار کوچکتر از زمین باشد تا زمین را نسوزاند یا به ماه و زمین برخورد نکند. اما ما می‌دانیم که خورشید قطری در حدود 100 برابر قطر زمین دارد.

در اعماق زمین، هسته جامد آن باعث ایجاد میدان مغناطیسی زمین می‌شود. اما در یک زمین تخت، باید به فکر جایگزینی برای این مورد بود. شاید یک صفحه از فلز مایع بتواند همان اثر را ایجاد کند. اما وقتی چنین حجمی از فلز چرخش نداشته باشد، نمی‌تواند میدان مغناطیسی لازم را ایجاد کند.

بدون وجود یک میدان مغناطیسی قوی، ذرات بارداری که از خورشید به سمت زمین می‌آیند، می‌توانند زمین را بسوزانند. همان ذراتی که در حال حاضر و با وجود میدان مغناطیسی، به قطبین زمین منحرف شده و در آنجا باعث تشکیل شفق‌های قطبی زیبایی می‌شوند.

نتیجه مهمتر نداشتن میدان مغناطیسی، از دست دادن جو زمین است. همان اتفاقی که برای سیاره همسایه ما، مریخ افتاده است. مریخ پس از آنکه میدان مغناطیسی خود را از دست داد، شاهد تبخیر اقیانوس‌ها و فرار جوش به فضا بود.

برخلاف تصوری که بین زمین‌تخت‌گرایان وجود دارد، کاملا اشتباه است اگر فکر کنیم جوامع و افراد تحصیل‌کرده زیادی هستند که به این نظریه باور داشته باشند. اگر چند مورد استثنا را کنار بگذاریم، هیچ شخصی با تحصیلات عالی نیست که به نظریه زمین تخت باور داشته باشد.

نظریه کروی بودن زمین حداقل از قرن ششم میلادی و در میان فیلسوفانی چون فیثاغورث، ارسطو و اقلیدس رایج بوده است که تا به امروز نیز معتبرترین نظریه محسوب شده و باقی خواهد ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

60 دیدگاه

  1. اگه تونستی خلا کامل خیلیییییییییی کامل رو ایجاد کنی میتونی به جوابت برسی ولی نمیتونی خلا کامل رو در بیاری چون فشار هوا این اجازه رو بهت نمی ده تو اون یه ذره خیلی چیزها میتونه ثابت بشه مثل یه ذره اتم که میتونه ناکازاکی رو به ویرانهای تبدیل کنه

  2. دو نوع اطاعت و فرمانبرداری داریم یکی اطاعت و فرمانبرداری از فرامین خدا و دیگری اطاعت و فرمانبرداری از شیطان . و شیطان از خدا مهلت خواسته تا آدمیزاد را باسلاح وسوسه بفریبد و با این کار اونها رو با خودش نگه داره . یعنی نگذاره روح آدمها بعد از مردن بیش خدا بره . چون اونهایی که فریب شیطان رو خوردن مثل شیطان می مونن و نمی تونن از محدوده ای که خدا تعیین کرده خارج بشن چون گناه کارند . و اگه بخوان خارج بشن شهاب سنگ اونها رو دنبال میکنه . کسایی که مطیع شیطان شدند نمی تونن از این دنیا رها بشن و مثل خود شیطان می شن که رانده شده است و نمیتونه به خدا نزدیک بشه و تا یک جاهایی فقط اجازه رفتن داره . ولی کسایی که فرامین خدا رو بیروی کرده اند میتونن از این محدوده ( احتمالا همون بل صراط است) رد بشن و به خدا برسن . و احتمالا هیچ گاه هم نخوان به این دنیای فریبنده برگردند . و در سعادت ابدی هستند . کسایی که از شیطان بیروی میکنن بعد از مرگشون شیطان واقعی رو می بینن و مجبورند تا روز قیامت به شیطان سر خم کنند یعنی مجبورند به شیطان سجده کنند و بعد از مرگ دیگر بشت و بناهی ندارند. . و شیطان هم همینو میخواد یعنی در مقابل اون انسانی که خدا از اول به شیطان دستور داده بود تا در مقابلش تعظیم کنه عمل نشه . و در عوض آدم به شیطان سجده کنه و مطیعش باشه .

  3. “همه چیز را از آب ناچیزی خلق کردیم ” و زندگی حیوانات و جانوران بر آب استوار است . و یخ هم حالتی از آب است و آب مهریه حضرت زهراست .

  4. انسان در هر کجا که بایستد دارای چب و راست و بشت و رو و بالا و بایین است حتی دارای شمال غربی شمال شرقی و… است حتی تو جای صاف . اگه مطالب من رو خونده بودی می فهمیدی که من نگفتم زمین تخته است . بلکه گفتم گرد هم نیست چون حدید خورده . وانزلن الحدید فیه باس شدید. و مسلما چیزی که سنگ آسمانی بهش خورده از حالت دایروی خارج شده و چون صد در صد منفجر شده (big bang) دیگه نمیشه بهش کروی گفت . حتما تیکه هایی از اون تو فضاست و بودر شدند منتها اون بودر هایی که جنسشون از کریستاله همون چیز هایی هستن که برای ما مثل ستاره می مونن و نور رو انعکاس میدن. ولی بقیه تیکه ها که جنسشون از کریستال نیست مثل غبار سیاه ( دوده )هستند و چون نور رو انعکاس نمی دن دیده نمیشن . مثل اون بودرهای درخشانی که توی عروسی یا تولد روی سر می ریزن .و این انفجارقبل از خلقت انسان بوده واحتمالا این انفجار همونیه که نسل دایناسورها رو منقرض کرده و زمینه رو یرای آدمها فراهم کرده . واین فرموده خداست ” و اگر بخواهیم موجودات دیگری خلق می کنیم و این برای ما آسان است ” . خوب معلومه که با وجود دایناسورها انسان نمیتونسته زندگی کنه . چون جسه اونها بزرگه و خیلی زود مسیر ها رو در می نوردیدند و خودشون رو به شهر ها می رسوندن و آدمها رو درسته قورت می دادن .البته اینجا چیزهای دیگه ای هم هست که اگه توضیح بدم باز نمی فهمی و همین قدر کافیه.

  5. یه جای قران اومده که دو قوم هست که خدا اونها رو به هیچ وجه نمی بخشه ودایما توی جهنمند . حتما قشنگ اون ایه رو بخون . یعنی اصلا بخشیدنی نیست . چون باعث شده بندگانی مثل شما خیلی از مسیر برت بشن . اولی قوم کافر هست که به خدا ایمان ندارند . و میگن که همه چیز تصادفیه . استغفرالله . دومی اون قومی هست که علم خدا رو قایم کردن یا اینکه اونرو دستکاری کردن . البته این دستکاریها به خاطر منافع خودشونه . چون فقیرها و مظلوم ها اگه علمشون کم باشه نمیتونن حقشون رو از زورگو بگیرن .و زورگو با علمی که داره سر مظلوم رو به زیر می اندازه و میگه که علم من از تو زیاده بس باید به حرف من گوش کنی . به خاطر همینه که خیلی از دانشمندان ترور میشن . چون این دانشمندان با عث بیداری مردم میشن . شما ببینید شهید چمران – شهید احمدی روشن – شهید مطهری – شهید صیاد شیرازی و الی اخر که تمومی نداره . در ثانی وقتی ارنج یا دست یا جایی از بدنت زخمی شد تا به حال نشده که ازت ببرسن از کجا افتادی . مثلا از نردبونی بله ای یا چه بدونم چیز دیگه ای . از یه ارتفاعی . خوب افتادن وجود داره. مگه نه . اینطور نیست . تا به حال از شیوخی که توی مسجد ها بشتشون نماز میخونی درباره اینکه چطور انسان از ادم وحوا ادامه نسل بیدا کرد سوال کردی .
    آخه فرزندان ادم که با هم نا محرم نیستند . تا بتونن با هم ازدواج کنن. البته من میدونم همش درباره احکام برسیدی . مثلا اگه دستت زخمی شد چطور روش مسح بکشی یا مثلا زکات فلانی چیه . وغیره و غیره . اگه تونستی جواب سوالم رو از اونها بطور قانع کننده ای بگیر. بلد نیستن به خدا . دری وری میگن . البته من جوابش رو میدونم . حالا تو یه کم به من گوش کن تا ذهنت رو روشن کنم . ببین راست میگم یا نه . در قران داریم که خدا مکررا میفرماید هدایت الهی از آن آل ابراهیم است . از آن آل اسماعیل است . و دایما ازصفات آل ابراهیم و آل اسماعیل گفته و دایما به اونها وحی شده .این هدایت الهی به آخرین بیامبر حضرت محمد ( ص) رسیده که از آل اسماعیل و ابراهیم است . یعنی صاحب هدایت باید سید باشد و منصوب به حضرت محمد ( ص). البته نه هر سیدی .. چون از اون ها هم کسایی هستن که طماع و فریفته دنیا شده اند . بعد از حضرت محمد( ص) آل ابراهیم چه کسانی هستند . خوب معلومه اونهایی که علم خدا رو دارن . عصمت خدا رو دارن . شجاعند . حق مظلوم رو از زور گو بگیرن . فریفته دنیا نباشن . و هممون میدونیم که اونها هیچ کس نیستند جز حضرات معصومین ( علیهما سلام ) . شما ببین تمام دانشمندان دنیا نتونستن حضرت امام رضا ( ع) رو شکست بدن . چون اون حضرت علمش به خدا وصل بود . یعنی علم تمامی دانشمندان زیر مجموعه علمی بوده که امام رضا ( ع) داشتن یا مثلا حضرت علی ( ع ) . البته دقت کن که من گفتم هدایت الهی ونگفتم حکومت الهی . چون حکومت در سایه دین میشود دیکتاتوری . اما برعکس هدایت در سایه دین میشود روشنگری . روشنگری مردم به سمت نور . در دین اجباری نیست . کسی هم که در مقام هدایت الهی اومده نباید به مردمش خیانت کنه . حالا تو ببین این همه روحانی با عمامه سفید داریم . خوب درس خوندی برو تو دنشگاه درس دینی بده . چرا اومدین کنار اون سید بیچاره تکیه دادین و مزاحم کارش میشین . و نمی گذارین به مردمش برسه . و مدام بیت المال رو هدر میدین . آقا زاده ها اون بولهای کلان رو از کجا آوردن . چرا دو طبعیتی هستن . چرا فلان وزیر باید چند میلیون حقوق بگیره . من که سوادم از اون بیشتره . اگه ایجوریه بس باید به من بیشتر از اون بدن . اصلا حقوق به سواده یا به زحمتی که میکشن و عرق میریزن . آقای وزیر چرا اون بول کلان رو میگیری در حالی که مردمت تو بیمارستانها بول دواهاش رو ندارن و خیرین بول دارو هاش رو میبردازن . تو سوادت اگه بیشتره باید شعورت هم بیشتر باشه نه درآمدت . چرا هی به مردم خیانت میکنین . چرا خاک مملکت رو به عرب های کودک کش میفروشین . مگه نه اینکه امام فرمودن “وجب به وجب خاک این میهن را مدیون خون شهدا هیستیم ” . حالا شما دارید کشتی کشتی خاکی رو که چند ین وچند سال باید بگذره تا به درجه مرغوبیت برسه به همین راحتی به دشمنت میفروشی . یعنی داری به مردمت و خون های ریخته شده شهدا خیانت میکنی . بعد اون بولها رو جیب آقا زاده ها میکنی میبرن خارج . چرا وامی رو که به مردم میدین کارمزد میگیرین . مگه این وام رو از ذخایر این مملکت نمیدین . یا از جیب کسی دارین میبخشین که این همه روش میکشین . تمامی ذخایر از آن خداست . ثروت خداست . یعنی کرم خداست . چون یکی از نامهای خدا کریم است وتمامی این ذخایر رو از کرم و فضلی که داره خلق کرده . کرم مساویست با ثروت . کرم خدا یعنی ثروت خدا . وباید بین مردم درست تقسیم بشه . به عدالت . چون یکی دیگه از نامهای خدا عادل است . نه اینکه یکی بخوره و اون یکی نگاه کنه . شما ببین قوم یهود چرا دشمن خدا شد و تو قران اومده که سخترین دشمن مسلمانان قوم یهوده. مگه نه اینکه یهود هم دین خداست و بیامبرشون حضرت موسی است . بس چرا دشمن خدا شدند . چون ثروت رو جمع کردن واون ثروت رو در راه مبارزه با خدا یعنی کشتن بیامبرها ومسلمانان صرف کردن . شما ببین ثروت رو دادن تا حضرت امام حسین( ع) رو شهید کنن . یا مسیح رو به صلیب بکشن . یا حضرت داوود و سلیمان و …..تمام بدبختیها رو این قوم یهود بوجود آورده . تویی که مسلمانی چرا مثل یهودیا ثروت جمع میکنی ولی به فقرا نمیرسی . بین تو و اون یهو دی فرقی نمی بینم .

  6. یه جای قران اومده که دو قوم هست که خدا اونها رو به هیچ وجه نمی بخشه ودایما توی جهنمند . حتما قشنگ اون ایه رو بخون . یعنی اصلا بخشیدنی نیست . چون باعث شده ادمهایی مثل شما خیلی از مسیر برت بشن . اولی قوم کافر هست که به خدا ایمان ندارند . و میگن که همه چیز تصادفیه . استغفرالله . دومی اون قومی هست که علم خدا رو قایم کردن یا اینکه اونرو دستکاری کردن . البته این دستکاریها به خاطر منافع خودشونه . چون فقیرها و مظلوم ها اگه علمشون کم باشه نمیتونن حقشون رو از زورگو بگیرن .و زورگو با علمی که داره سر مظلوم رو به زیر می اندازه و میگه که علم من از تو زیاده بس باید به حرف من گوش کنی . به خاطر همینه که خیلی از دانشمندان ترور میشن . چون این دانشمندان با عث بیداری مردم میشن . شما ببینید شهید چمران – شهید احمدی روشن – شهید مطهری – شهید صیاد شیرازی و الی اخر که تمومی نداره . در ثانی وقتی ارنج یا دست یا جایی از بدنت زخمی شد تا به حال نشده که ازت ببرسن از کجا افتادی . مثلا از نردبونی بله ای یا چه بدونم چیز دیگه ای . از یه ارتفاعی . خوب افتادن وجود داره. مگه نه . اینطور نیست .

  7. همین که تصاویر ارسالی شما نقاشی است نشان از دروغ بودن کروی بودن زمین دارد!

  8. آقای ولتاژ، از نوع جمله بندی شما و کلماتی که به صورت کاملا حرفه ای استفاده کردید و اشارات شما به تکه هایی از قرآن دو نتیجه میتوان گرفت
    یا شما بسیار احمق تشریف دارید یا بسیار باهوش هستید و با این جملات و تحلیل های احمقانه که بسیار هوشمندانه کنار هم به کار رفته اند سعی دارید دین اسلام را دینی خرافی و قرآن را پر از اشتباه علمی نشان دهید.
    در ضمن برای کسانی که 0.00001 درصد احتمال داره حرف شمارو باور کنند میگم
    اون چیزی که باعث میشه گرد و غبار به زمین سقوط نکنه نیروی مقاومت هواست و روی همه اجسام موجود در هوا تأثیر میگذاره و اگه همون گرد و غبار را در یک محیط خلأ که هوا وجود ندارد همراه یک ورنه یک تنی همزمان رها کنیم هردو در یک لحظه به زمین میرسند

    • چطور توی خلا کامل وزنه رو تعریف میکنی در حالی که یکی از عوامل تراکم اجسام فشار هواست .اگه هوایی در کار نباشه و محیط کاملا خلا باشه اجسام به صورت غبار در می ایند ودیکه شکل هندسی ایی در کار نیست تا تو بگی مثلا یک وزنه یک تنی . واینو بدون اگه منظومه شمسی توی خلا باشه سیارات باید از هم دور بشوندو همه سیارت باید با هم بدون در نظر گرفتن ساختار اصلی ( جنس سیاره) به جایی که اصلا انتهای ان معلوم نیست سقوط کنند وبا هم برخوردی هم داشته باشند.

    • کسایی که چاقند به بیری زودرس دچار میشوند وکسایی که لاغرند عمرشان نسبت به چاقها بیشتر است این رو برهمین اساس میگم . مطمین باش که درسته.

  9. آقای ولتاژ، از نوع جمله بندی شما و کلماتی که به صورت کاملا حرفه ای استفاده کردید و اشارات شما به تکه هایی از قرآن دو نتیجه میتوان گرفت
    یا شما بسیار احمق تشریف دارید یا بسیار باهوش هستید و با این جملات و تحلیل های احمقانه که بسیار هوشمندانه کنار هم به کار رفته اند سعی دارید دین اسلام را دینی خرافی و قرآن را پر از اشتباه علمی نشان دهید.
    در ضمن برای کسانی که 0.00001 درصد احتمال داره حرف شمارو باور کنند میگم
    اون چیزی که باعث میشه گرد و غبار به زمین سقوط نکنه نیروی مقاومت هواست و روی همه اجسام موجود در هوا تأثیر میگذاره و اگه همون گرد و غبار را در یک محیط خلأ که هوا وجود ندارد همراه یک ورنه یک تنی همزمان رها کنیم هردو در یک لحظه به زمین میرسند.

    • یکی از عوامل تراکم اجسام فشار هواست . بس اگه هوایی در کار نباشه و محیط کاملا خلا باشه اصلا شکل هندسی در کار نیست تا تو مثلا بگی یک تن وزنه . تمامی اجسام در خلا کامل از هم باز میشوند و به صورت غبار در میایند مطمین باش.

    • یکی از عوامل تراکم اجسام فشار هواست . اگه هوایی در کار نباشه و محیط کاملا خلا باشه اصلا دیگه شکل هندسی درکار نیست تا تو مثلا بگی یک تن وزنه. تمامی اجسام در خلا کامل ودر نبود هوا بصورت ذرات غبار در می ایند. اینی که میگی “اگه همون گرد و غبار را در یک محیط خلأ که هوا وجود ندارد همراه یک ورنه یک تنی همزمان رها کنیم”حاکی از عدم اگاهی عمیق از علم است. یعنی تو اون چیزهایی رو میگی که برات قبلا دیکته شده و اصلا از خودت نبوغی نداری که مثلا بگی فلانی هم راست میگه .به جان اونهایی که دروغ میگن تو راست میگی . زمین گرده و زمین هم توی خلا هستش وسیارات دیگه هم همینطور . ( و چون توی خلا که هوا وجود نداره ) ما همینطور داریم سقوط میکنیم . ما با خورشید وسایر سیارات سقوط میکنیم معلوم هم نیست به کجا سقوط میکنیم. از حضرت نوح تابه حال چقدر سقوط کردیم . این سقوط تا به حال باید تغییراتی در زمین می داد . مثلا اب وهوا باید منجمد میشد و همه یخ میبستند. البته یک امکان هستش که ما چسبیده به خورشید سقوط کردیم. درحالی که در خلا اجسام از هم باشیده و دور میشوند.

      • جوان مومن انقلابی

        جناب ولتاژ ، حرفاتون بی‌سند و پر از مغلطه است ، یک حرف اشتباهتون اینکه میگی اجسام در خلا از هم می‌پاشند ، نه اینطور نیست و در ابعاد کوچیک هم ب راحتی قابل آزمایشه

  10. با عرض ادب و احترام به تمام اونهایی که دنبال علم هستند. چیز زیادی نمیتونم بهت بگم . محرمانه است . ولی باید بهت بگم که فرمول اینشتین رو یه جاهایی فراماسون ها دستکاری کردن تا مردم نفهمند. یه چیزیش کمه و اون یه چیز با عث میشه دنیا به تلاطم بیفته و خیلی ها شاید باورت نشه 95 درصد کل دنیا مسلمان بشه . اون یه چیز رو خودت باید کشف کنی . من میدونم چیه . ولی محرمانه است. اگه او نرو بیدا کنی اصلا شاخ در میاری

  11. و زمین را مانند گهواره ای قرار دادیم بسان کشتی که بشر در ان سوار است . واین گهواره همان کلاهکه که شبیه یک کشتی است و در داخل کاسه یخی در حال چرخش و حرکته .

  12. 5 – تا به حال جایی نرفتم ولی باز هم از روی علم میگم که اگه وسعت یک ناحیه به قدری باشه که نتونی به انتهاش برسی ( چون خیلی سرده والله میمیری ) وتو اونرو از یک ارتفاع مثلا یک کیلومتری از بالای یک کوه نگاه کنی اونرو به حالت قوسی از دایره ( و اگر در جا چرخش کنی رویش رو به حالت دیسک ) میبینی . ولی اگه گرد باشه وسعتش ( مساحتش) محدود به گردی بودنش میشه. یعنی باید خیلی خیلی انحنا داشته باشه . و چیزی که انحنا داره وسعتش ( مساحتش) کمتره. و تصاویر بدست امده حاکی از وسعت نا محدود زمینه . ومن نمیگم که زمین دیسکه . بلکه مثل اجرام اسمانی است که دارای انحنا و بستی و بلندی است . و همین طور که گفتم گرد هم نیست .مثل کاسه یخی است.و کلاهک توی این کاسه در حال حرکته

  13. اینا ذهنشون هم تخته ولشون کنین! خخخ

  14. اونائی که میگن زمین تخته مواظب باشن نیفتن! حماقت هم حدی داره ——-ایوالله

  15. اصلا نیروی گرانشی وجود نداره

  16. روی چه آمار و حسابی اشکان جعفرزاده میگه امروز تعداد کسایی که به زمین تخت باور دارند کم نیست !!!
    میخوای مقاله باحال بنویسی آفرین ولی دیگه باهال ننویس!!!

    • اگر پنجاه میلیون نفر هم به یک چیز احمقانه
      اعتقاد داشته باشند
      آن چیز همچنان احمقانه است.
      »آناتول فرانس«

    • chon dorosst mige ye serch bokon mifahmi

    • chon dorost mige.ye serch bokn mifahmi

    • دوست عزیز اول اینکه این مقاله ترجمه اس از یک وب سایت دیگه و نویسنده دیگه.
      دیگه اینکه من کجا نوشتم که تعداد باورمندان این عقیده کم نیست؟! اتفاقا نوشتم که کمه! اشتباه خوندید؟!
      اما اگر منظورتون اینه که چطوری نوشته شده که تعداد این گروه کمه، اگر دقت کنید نوشته شده بین افراد تحصیل کرده این دیدگاه رایج نیست که کاملا درسته و تعداد افرادی که به این نظریه باور دارند عموما تحصیلات دانشگاهی بالایی ندارند.

  17. یکبار با یکی از اینا تو اینستاگرام بحث کردم. باور کنید به هیچ صراطی مستقیم نیستن اینا.

  18. دلار میشد ۶ تومن بازم

  19. زمین تخت گرایان محترم
    آیا ایمان نیاورده اید؟

  20. یکم به عقلشون شک دارم من

  21. اخه مگه داریم. مگه میشه؟!

  22. اینایی که تصور میکنن تخت هستش، نوادگان همون افراد کلیسایی هستن که گالیله رو محکوم کردن

  23. مقاله ی جالبی بود خسته نباشید میگم

  24. هنوز هم ملت به تختی زمین فکر میکنن؟
    بخدا اگر برا ما فرقی داشته باشه کروی یا تخت بودن زمین

  25. اقای جعفرزاده با کمال احترام به شما
    اینکه شما اصول زمین گرد و برای رد کردن تخت بودن زمین استفاده کنین اصلا درست
    مـثلا شما گرانش رو تو این متن اوردین در حالی که زمین تخت گرایان به گرانش اعتقادی ندارند

    تو این متن اومده (((خورشید نیز بایستی بسیار کوچکتر از زمین باشد تا زمین را نسوزاند یا به ماه و زمین برخورد نکند. اما ما می‌دانیم که خورشید قطری در حدود 100 برابر قطر زمین دارد.))) اما زمین تخت گرایان مطمین هستند سایز خورشید خیلی کوچکتر از این عدد هست
    یا اینکه افراد تحصیل کرده ی کمی به زمین تخت باور دارند دلیل بر گرد بودن زمین نیست
    ((اگر 50 میلیون نفر چیز احمقانه ای بگویند آن چیز کماکان احمقانه است))
    من طرفدار زمین تخت نیستم.بهشم باور ندارم
    اما این متن نمیتونه باور کسیو عوض کنه
    با تشکر

    • این مقاله داره با یک سری اصول علمی و بدیهی باور تخت گرایان رو رد میکنه. شاید تخت گرایان دیوانه باشن و نخاسته باشن به هیچ وجه اشتباه خودشون رو قبول کنن. دلیل نمیشه ک ما به عقیده اون ها احترام بزاریم. درسنه اگ پنجاه میلیون ادم به چیز احمقانه ای باور داشته باشن اون چیز همچنان احمقانه است. اما این رو در نظر بگیرید ک دانشمندان سرتا سر جهان با دلایل علمی میگن ک زمین تخت نیست. پس ما درباره احمث ها حرف نمیزنیم.

    • حرف دل منو زدی

      مسئله گرانش، پس از باور به زمین گرد مهم هست و اینکه می گویند اگر زمین تخت هست پس چرا گرانش هست، حرف نادرستی هست

      اصولاً مسئله اینه که اگر تکنولوژی کافی و ارتباطات کنونی وجود نداشت، از هر 1000 نفر تنها 1 نفر به گرد بودن زمین صحه می گذاشت

      با سپاس

    • در مورد گرانش خب اینگونه افراد میتونن به گرانش باور نداشته باشند و از یک ساختمان ده طبقه به پایین بپرند تا کاملا به اون ایمان بیارند‍! هرچند که اونموقع یه مقدار دیر شده! 🙂
      اما در مورد سایز زمین و خورشید، علم با توجه به مشاهداتی که داشته این اندازه‌ها رو حساب کرده و اینجوری نیس که چیزی حدس زده شده باشه. اساس علم بر آزمایش و مشاهده است. اما زمین تخت گرایان بر چه مبنایی میگن که سایز خورشید بسیار کوچکتر از زمینه؟
      در مورد تعداد افراد هم این مورد اصلا شاهدی بر اینکه زمین کرویه نیست. فقط در انتهای متن خواسته تا یه باور رایج بین زمین تخت گرایان رو تصحیح کنه. اتفاقا این اونها هستند که این ادعا رو میکنند و اون رو شاهدی میگیرند بر تخت بودن زمین.

      • ببین انسان از اول فرشته بود . فرشته بودن به این معنا نیست که دو تا بال داشته باشی بلکه منظور باک بودنه. یعنی انقدر معصوم که از جنس خود نور . چون انسان عصیان کرد خداوند به اون چگالی داد ( ومنظور از چگالی همان خاکه ) و با سرعت نور به زمین خاکی برتاب شد . در حقیقت نیروی جاذبه ای وجود ندارد بلکه نیروی وزن اجسام است که انرا به سمت کره خاکی می کشاند . وزن اجسام با نزدیک شدن به سمت نور کمتر وبا دور شدن از نور چگالی اش بیشتر میشود و این بایه و اساس علمی است که امروزه به ان علم نانو میگویند . همانطور که از اسم خاک بیداست هر چیزی که از خاک باشد سنگین است اما اگر ذرات تشکیل دهنده خاک را انقدر ریز کنیم در حد نانویی خواهی دید که این ذرات وزن خود را از دست داده و به فضا برخاسته میشوند .چگالی اهن یعنی ذرات ریز تشکیل دهنده اهن از خاک سنگینه . چگالی اورانیوم هم از اهن سنگینتره و…

        • دوست عزیز، voltage
          واقعا این حجم از متن اشباع شده از اشتباهات علمی و مفاهیم کاملا نادرست در یک کامنت نمی‌گنجید که شما تونستین انجامش بدین!
          بخام اشتباهات شما رو تصحیح کنم چند صفحه باید بنویسم! لطفا از همون ویکی پدیا مفاهیم نیروی جاذبه، وزن، سرعت نور، نانو، چگالی … را مرور کنین. البته مرور که نه، احتمالا برای اولین بار بخونین.
          ممنون.

          • نیازی به ویکی بدیا یا هر مرجع دیگه ای ندارم . تو اگه به من بگی که چگالی چیه . من می فهمم که سوادت چقدره.

            • در ضمن اشتباهات من رو یکی یکی برام بنویس تا یکی یکی جواب بدم

            • متاسفانه فرصت اینکه تمامی اشتباهات شما رو تصحیح کنم ندارم و مطالعه بیشتر رو (اگر که میخواهید خودتون رو تصحیح کنین) به خودتون واگذار می‌کنم. فقط یک مورد رو بگم که نوشتید:
              (((در حقیقت نیروی جاذبه ای وجود ندارد بلکه نیروی وزن اجسام است که انرا به سمت کره خاکی می کشاند )))

              هر دو جسمی که جرم داشته باشن به همدیگه نیروی گرانشی وارد می‌کنند که این نیرو از نوع جاذب یا جاذبه اس. اگر یکی از این اجرام زمین باشه، به این نیروی گرانشی، نیروی جاذب وزن یا همون وزن گفته میشه.

              حالا یک بار دیگه چیزی که نوشتید رو بخونید!

              جمله درخشان دیگتون هم این بود:
              (((وزن اجسام با نزدیک شدن به سمت نور کمتر وبا دور شدن از نور چگالی اش بیشتر میشود و این بایه و اساس علمی است که امروزه به ان علم نانو میگویند.)))

              اون وزن نیست، جرمه، نور نیست، سرعت نوره، چگالی نیست همون جرمه، علم نانو نیست، نسبیته!

              در پایان: لطفا کمی ادب داشته باشید.

              • با عرض ادب و احترام به تمام اونهایی که دنبال علم هستند. چیز زیادی نمیتونم بهت بگم . محرمانه است . ولی باید بهت بگم که فرمول اینشتین رو یه جاهایی فراماسون ها دستکاری کردن تا مردم نفهمند. یه چیزیش کمه و اون یه چیز با عث میشه دنیا به تلاطم بیفته و خیلی ها شاید باورت نشه 95 درصد کل دنیا مسلمان بشه . اون یه چیز رو خودت باید کشف کنی . من میدونم چیه . ولی محرمانه است. اگه او نرو بیدا کنی اصلا شاخ در میاری

          • تو برام نیروی گرانش وارده بر یک نانو غبار رو که توی فضا معلقه حساب کن و بگو که چقدره . البته که نمیتونی چون اونقدر محاسباتش ریز میشه که نمیتونی انون رو اصلا به حساب بیاری . ولی با به هم بیوستن این نانو غبار ها گرده به وجود میاد و با بیوستن گرده ها به هم جسم رفته رفته چگالتر شده و تازه اون وقت هاست که یواش یواش میتونی اون رو محاسبش کنی . از مراجع محترم خوبتر برات گفتم حالا اشتباهم رو بنویس حتما ارسال کن .حتما گرده هایی رو که توی نور شناور هستند دیدی یا مثلا دوربینهای دید در شب رو تو شبها اگه نگاه کنی جلوش غبار میشه . چون گرده ها معلق شدن . و از مشکلات اساسی کشور ما هم یکیش همین ذرات معلقه که چون خیلی سبکند تو هوا هستند و نیروی گرانش بر اونها تاثیر چندانی نداره . و ما هر روزه اونها رو تنفس میکنیم. منتها چون سبک هستند خیلی طول میکشه تا روی زمین فرود بیان. یعنی باید بادی در کار نباشه .طوفان نشه . ولی اگه بارون بیاد خوبه . بارون روی گرده میشینه و اون رو چگالتر میکنه و به زمین میاره.

            • اگه تونستی دودی رو که تو هواست و از ماده سیاه تشکیل شده نگه دار و نذار نیروی گرانش اونرو به زمین بیاره . ولی اگه دوده هابه هم متصل بشن سنگین شده و به زمین می افته و من این رو توی ذوب اهن اصفهان که یه وقتی اونجا رفته بودیم دیدم . ضخامت دوده ها یی که داخل دودکش بودند خیلی زیاد بود در حالی که همین دوده در جای دیگه از دودکش بالا میرفت . یعنی چی . یعنی اینکه نیرویی به اسم گرانش نداریم . بلکه وزن ( چگالی بزرگتر اجسام) اونها رو سنگین و زمین گیر میکنه . و اگه بخواهی از زمین بلند بشی باید رژیم غذایی بگیری . یعنی وزنت رو کم کنی نه نیروی گرانشت رو .

        • سلام و درود به دوستان گلم . عزیزم شما داری به اسم خدا باوران در مورد تخت بودن زمین بحث میکنی!!!! مشکل اینجاست که همه مسلمانان طبق روایات و ایات قران کاملا میدونستیم زمین گرد هست قبل از هر اکتشافی . اسلام با این خرافاتی که ادعا کردی دربارشون خیلی فاصله داره . اسلام دین عقل و علم هست اینایی که گفتی همش خیالات خودته . خدا ما رو به سرعت نور از کجا پرت کرد ؟ مگه خدا جسمه ما رو از مکانی به مکانی پرت کنه؟! نمیدونم چی بگم والا ! بجای تفسیر ایات از روی عقل خودت به مدرسین کتاب که معصومین هستند مراجعه کن که اینقدر گمراه نشی . دوما این حرفا در شان یه مسلمون نیست . دانشمندای ریاضی دان و ستاره شناس مسلمون ایران خودمون هم چنین ادعاهایی که کردیو نکردن . از یه طرف حرف از خدا میزنی از یه طرف چیزی میگی که قدرت خدا رو زیر زیر سوال ببری؟مگه قران نگفته پروردگار مشرق ها و مغرب ها توی قران ؟؟؟ یعنی هر جای دنیا بمونی شرق و غرب داره دلالت بر گردی زمین . همین در خیال بافی و جهالتت کافی هست زمین تخته ؟ مورچه ای هم اگر روی سرمون راه بره باید بگه سرمون تخته و گرد نیست ؟ خودتو اصلاح کن و تفکر کن . و مطاله ی درست تری بکن …

          • سلام .خدا تو قران گفته که ادم فریب شیطان را خورد و از میوه درخت تناول کرد . وچون نافرمانی کرد همراه شیطان از بهشت رانده شد تا روزی که معلوم است . یعنی تا روزی که قیامت بر با شد. خوب مرد حسابی این ها که خدا تو قران گفته دروغ که نیست . بس تو باید اون درخت رو تو این دنیا بیدا کنی چون این جا باید بهشت باشه .دوم اینکه از خودت برسیدی که چرا جن ها دیده نمیشن . یا چرا سرعت جن ها زیاده . چطوری تخت سلیمان رو با سر عت نور ( که تو میگی ما رو چطور با سرعت نور به اینجا برت کرد) به محضر حضرت سلیمان رسوندن. اصلا سوره نور رو خوندی .

          • هر چیزی با دور شدن از خدا چگالتر میشود به استثنای روح که بسیار سبک است و به ملکوت اعلی می رود . مثل یک بالن که وقتی وزنه رو ازش آزاد کنی به هوا بلند میشود .یعنی اگر جسم ما از روح ما جدا بشه ما سبک میشویم و توانایی بالا رفتن برای ما بدید می آید. و جسم ما همون خاکه ( که من بهش میگم” چگالی ” یعنی چیزی که من رو زمین گیر کرده وتوانایی بالا رفتن رو از من گرفته ) . یعنی وزنه رو که انداختی فورا شتاب میگیری . چون خدا تو سوره نور فرموده که “نوری هستم که هیچگاه خاموش نمیشود “. و یکی از اسما اصلی خدا نور است یعنی نه هر نوری مثل نور خورشید . بلکه نور علی نور است یعنی فراسوی این نور هایی است که تو اونها رو می بینی .و این گفته حضرت زهرا وقتی که مردی از اون حضرت برسیدند که خدا چیه و اون حضرت در جوابش فرمودند که الان درک اون برات مشکله ولی چون برسیدی بی باسخ نمی گذارمش ” خدا نور علی نور است فراسوی تمامی نورهاست “

          • دو نوع اطاعت و فرمانبرداری داریم یکی اطاعت و فرمانبرداری از فرامین خدا و دیگری اطاعت و فرمانبرداری از شیطان . و شیطان از خدا مهلت خواسته تا آدمیزاد را باسلاح وسوسه بفریبد و با این کار اونها رو با خودش نگه داره . یعنی نگذاره روح آدمها بعد از مردن بیش خدا بره . چون اونهایی که فریب شیطان رو خوردن مثل شیطان می مونن و نمی تونن از محدوده ای که خدا تعیین کرده خارج بشن چون گناه کارند . و اگه بخوان خارج بشن شهاب سنگ اونها رو دنبال میکنه . کسایی که مطیع شیطان شدند نمی تونن از این دنیا رها بشن و مثل خود شیطان می شن که رانده شده است و نمیتونه به خدا نزدیک بشه و تا یک جاهایی فقط اجازه رفتن داره . ولی کسایی که فرامین خدا رو بیروی کرده اند میتونن از این محدوده ( احتمالا همون بل صراط است) رد بشن و به خدا برسن . و احتمالا هیچ گاه هم نخوان به این دنیای فریبنده برگردند . و در سعادت ابدی هستند . کسایی که از شیطان بیروی میکنن بعد از مرگشون شیطان واقعی رو می بینن و مجبورند تا روز قیامت به شیطان سر خم کنند یعنی مجبورند به شیطان سجده کنند و بعد از مرگ دیگر بشت و بناهی ندارند. . و شیطان هم همینو میخواد یعنی در مقابل اون انسانی که خدا از اول به شیطان دستور داده بود تا در مقابلش تعظیم کنه عمل نشه . و در عوض آدم به شیطان سجده کنه و مطیعش باشه .

          • اقا شما اگه راست میگید چرا در قران اینجوری داریم ” هفت طبقه روی هم آفریده ایم
            یا مثلا چرا برزخ داریم که یک آسمان بالاتر از اینجاست”من چطور باور کنم که بعد از مرگ انسان به بالا عروج می کند اما وقتی انسان در این دنیا زنده هست به مساله عروج فکر نکند یا مثلا به این فکر نکند که حضرت محمد چطور به عالم بالا معراج کرد . تو را به خدا این همه به مردم دروغ نفروشید . اصلا معراج حضرت محمد در خواب بوده یا بیداری منظورم جسمانی بوده یا روحانی . اقا هر که هستی به خاطر منافع خودت به مردم دروغ می گویی .اما علم من زیاده نمیتونی من رو فریب بدی . ولتاژی در کار نباشه مردی . همین قدر برات روشن میکنه که سواد من چقدره .

    • ببین اقا .1- تمام ابهای دنیا به سمتی سر ریز میشن که شیب اونجا کمتره و این شیب در نقطه ای به یخهای ضخیم خواهد رسید که دما صد در صد در اونجا خیلی زیاده دور از تصورو من اینرو از روی علم میگم .2- کسی هم نگفته که زمین تخت کلاهک نداره بلکه داره منتها گرد نیست تخت تخت هم نیست بلکه قوسی از یک بیضی است و ما داریم روی این کلاهک زندگی میکنیم و مثل هر میوه که هسته داره و حتی موتور ( دینام) که دارای کلاهکه ویا حتی کلاهکهای هسته ای ویا حتی هر هسته ای که تو فکر میکنی مثل هسته هلو و هسته زیتون (تین) وهسته خرما (رطب)و.. که در قران هم به اونها اشاراتی شده. اصلا زمین تخت رو با قران بیش ببر ببین چقدرش با قران همخوانی داره . قران که دروغ نمیگه. منتها اینجا بعضی ها سو استفاده میکنن و به جای ما میگن زمین مثل دیسکه . مثل دیسک هم که نمیطونه باشه . کروی هم نمیتونه باشه چون حدید خورده و قران هم گفته شباهتی هم به کوهان شتر داره 3- اهنربای طبیعی دارای قطب مثبت و منفی است و اگر براده اهن رو رو ی کاغذ بریزی میدان مغناطیسی برات روشن میشه خوب این تکه اهنربا هم از همین زمین تخت کنده شده و طبیعیه ومثل صنعتی که اونرو گرد و به هر شکلی که حالا هست میسازن نیست. از قدیم گفتن مشت نمونه خروار است 4 – چطور زمین گرده در صورتی که در قران امده که ما حدیدی فرستادیم و این حدید به زمین اصابت کرده و زمین را در هم کوبیده . ایا اجرام اسمانی مثل تخم هندونه هستند که روی زمین بریزی و زمین هیچیش نشه .نه اقا هر برخورد اجرام با کره زمین مساوی است با متلاشی شدن کره گردی که تو میگی . بس این ایه خودش ثابت میکنه که زمین گرد هم نیست . بلکه بعد از برخورد حالتی شبیه تخت بیدا کرده .5. اب خودش یک شاره ( مایع است) و شار رو نمیشه در خارج یک کره ریخت و انتظار داشت که اون اب اونجا بمونه . مشت نمونه خروار است . تصور بکن اگه تمام ابهای دنیا روی کره باشه چی میتونه اونو نگه داره . میدان مغناطیسی در اب اثری نداره میتونی امتحانش کنی با اهنربا . اصلا مگه اهنربا اب رو جذب میکنه. اهنربا فقط اون حدیدی رو که خدا فرستاده جذب میکنه. اما اگه اب رو داخل ظرف ( اینجا یاد اوری میکنم که در علم تعریفی برای ظروف شده است یعنی یک ظرف چیزی است که ماده ای را که در ان ریخته ایم در خود نگه دارد نه اینکه ان را از دست بدهد) بریزیم میمونه و هم میدان مغناطیسیش حفظ میشه.

      • 5 – تا به حال جایی نرفتم ولی باز هم از روی علم میگم که اگه وسعت یک ناحیه به قدری باشه که نتونی به انتهاش برسی ( چون خیلی سرده والله میمیری ) وتو اونرو از یک ارتفاع مثلا یک کیلومتری از بالای یک کوه نگاه کنی اونرو به حالت قوسی از دایره ( و اگر در جا چرخش کنی رویش رو به حالت دیسک ) میبینی . ولی اگه گرد باشه وسعتش ( مساحتش) محدود به گردی بودنش میشه. یعنی باید خیلی خیلی انحنا داشته باشه . و چیزی که انحنا داره وسعتش ( مساحتش) کمتره. و تصاویر بدست امده حاکی از وسعت نا محدود زمینه . ومن نمیگم که زمین دیسکه . بلکه مثل اجرام اسمانی است که دارای انحنا و بستی و بلندی است . و همین طور که گفتم گرد هم نیست .مثل کاسه یخی است.و کلاهک توی این کاسه در حال حرکته

        • و زمین را مانند گهواره ای قرار دادیم بسان کشتی که بشر در ان سوار است . واین گهواره همان کلاهکه که شبیه یک کشتی است و در داخل کاسه یخی در حال چرخش و حرکته .

          • قران کریم : پروردگار مشرق ها و مغرب ها
            یعنی هر جای زمین باشی مشرق و مغرب داری ای نادان . امامان معصوم هم شرح دادند این مسائل رو . تو از کجا افتادی من نمیدونم !! چقدم تاکید میکنی روی حرفات !!!! یکم بخودت بیا . ایه درباره شما ها زیاد هست حالا که بحثو بردی سمت خدا : در قلب هایشان مرض شک و تردید(به علوم ثابت و نشانه های خدا ) است که همواره به آن بیافزاییم

            • انسان در هر کجا که بایستد دارای چب و راست و بشت و رو و بالا و بایین است حتی دارای شمال غربی شمال شرقی و… است حتی تو جای صاف . اگه مطالب من رو خونده بودی می فهمیدی که من نگفتم زمین تخته است . بلکه گفتم گرد هم نیست چون حدید خورده . وانزلن الحدید فیه باس شدید. و مسلما چیزی که سنگ آسمانی بهش خورده از حالت دایروی خارج شده و چون صد در صد منفجر شده (big bang) دیگه نمیشه بهش کروی گفت . حتما تیکه هایی از اون تو فضاست و بودر شدند منتها اون بودر هایی که جنسشون از کریستاله همون چیز هایی هستن که برای ما مثل ستاره می مونن و نور رو انعکاس میدن. ولی بقیه تیکه ها که جنسشون از کریستال نیست مثل غبار سیاه ( دوده )هستند و چون نور رو انعکاس نمی دن دیده نمیشن . مثل اون بودرهای درخشانی که توی عروسی یا تولد روی سر می ریزن .و این انفجارقبل از خلقت انسان بوده واحتمالا این انفجار همونیه که نسل دایناسورها رو منقرض کرده و زمینه رو یرای آدمها فراهم کرده . واین فرموده خداست ” و اگر بخواهیم موجودات دیگری خلق می کنیم و این برای ما آسان است ” . خوب معلومه که با وجود دایناسورها انسان نمیتونسته زندگی کنه . چون جسه اونها بزرگه و خیلی زود مسیر ها رو در می نوردیدند و خودشون رو به شهر ها می رسوندن و آدمها رو درسته قورت می دادن .البته اینجا چیزهای دیگه ای هم هست که اگه توضیح بدم باز نمی فهمی و همین قدر کافیه.

            • در ضمن اینرو هم بهت بگم که من تو قرآن ایه ای ندیدم که بگه ” ما دایناسورها را قبل از بشر خلق کردیم “.

            • در ضمن اینرو هم بهت بگم که هیچ جای قرآن ندیدم که خدا فرموده باشه ” و ما دایناسور ها را قبل از بشر خلق کردیم “

            • دو نوع اطاعت و فرمانبرداری داریم یکی اطاعت و فرمانبرداری از فرامین خدا و دیگری اطاعت و فرمانبرداری از شیطان . و شیطان از خدا مهلت خواسته تا آدمیزاد را باسلاح وسوسه بفریبد و با این کار اونها رو با خودش نگه داره . یعنی نگذاره روح آدمها بعد از مردن بیش خدا بره . چون اونهایی که فریب شیطان رو خوردن مثل شیطان می مونن و نمی تونن از محدوده ای که خدا تعیین کرده خارج بشن چون گناه کارند . و اگه بخوان خارج بشن شهاب سنگ اونها رو دنبال میکنه . کسایی که مطیع شیطان شدند نمی تونن از این دنیا رها بشن و مثل خود شیطان می شن که رانده شده است و نمیتونه به خدا نزدیک بشه و تا یک جاهایی فقط اجازه رفتن داره . ولی کسایی که فرامین خدا رو بیروی کرده اند میتونن از این محدوده ( احتمالا همون بل صراط است) رد بشن و به خدا برسن . و احتمالا هیچ گاه هم نخوان به این دنیای فریبنده برگردند . و در سعادت ابدی هستند . کسایی که از شیطان بیروی میکنن بعد از مرگشون شیطان واقعی رو می بینن و مجبورند تا روز قیامت به شیطان سر خم کنند یعنی مجبورند به شیطان سجده کنند و بعد از مرگ دیگر بشت و بناهی ندارند. . و شیطان هم همینو میخواد یعنی در مقابل اون انسانی که خدا از اول به شیطان دستور داده بود تا در مقابلش تعظیم کنه عمل نشه . و در عوض آدم به شیطان سجده کنه و مطیعش باشه .