بررسی چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی

چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی معرفی شد + مشخصات فنی و قیمت شاسی بلند جدید مدیران خودرو

چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی – Chery Tiggo 9 PHEV یک شاسی بلند فول سایز چینی است که در نمایشگاه خودرو چین معرفی شده و برای ورود به ایران سر از پا نمی‌شناسد.

نمایشگاه خودرو چین پس از مراسم رونمایی تیگو ۸ پرو فیس لیفت جدید به سراغ یکی دیگر از محصولاتی رفت که از آن به عنوان یک خودرو وارداتی جدید چینی به ایران نام می‌برند. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی مشخصات فنی و قیمت چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید خواهیم رفت و شانس واردات آن را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی

زیر کاپوت چری تیگو ۹ هایبریدی شاهد یک پیشرانه توربو شارژ یک و نیم لیتری با تکنولوژی تی جی دی آی هستیم که از شاهکارهای شرکت ACTECO به حساب می‌آید و در بهترین روز خود می‌تواند توانی معادل ۱۱۵ کیلووات یعنی تقریباً ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک DHT یا DHT سه سرعته قدیم چرخ‌های جلویی کند.

بررسی تیگو ۹ PHEV مدیران خودرو

بازی گرمایی این موتور حدود ۴۴.۵ درصد است که بین پیشران‌های هیبرید چینی یک شاهکار به حساب می‌آید. به این مجموعه 2 موتور برقی هم اضافه می‌شوند و در نهایت گشتاور خودرو شاسی بلند تیگو ۹ هیبریدی را به 510 نیوتن متر می‌رسانند. این موتورهای برقی و پیشرانه بنزینی در 9 حالت مختلف می‌توانند با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند. چری تیگو 9 هیبرید در حالت رانندگی بنزینی، یک خودرو دیفرانسیل جلو یا همان FWD است اما زمانی که موتورهای برقی وارد می‌شود، شاهد یک شاسی بلند تمام چرخ محرک یا همان AWD خواهیم بود.

قیمت چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی

مصرف سوخت چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی در حالت ترکیبی کمتر از ۵ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر است و شتاب صفر تا صد آن و حداکثر سرعت این شاسی بلند هیبرید چینی هم به ترتیب برابر با ۷ و ۹ و ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

آپشن امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

کابین تیگو ۹ هیبریدی مدیران خودرو

از مهمترین تجهیزات ایمنی آپشن‌ها و امکانات رفاهی چری تیگو ۹ PHEV می‌توان به دستیار رانندگی خودکار سطح ۲ اشاره کرد که امکاناتی نظیر رادار هشدار تصادف از عقب و جلو دوربین ۳۶۰ درجه رادار نقطه کور دستیار حرکت در شیب دستیار باقیمانده بین خطوط و هشدار خروج از خط کروز کنترل تطبیقی و مخصوص به ترافیک و ترمز را در اختیار راننده قرار می‌دهد. امکانات رفاهی چری تیگو 9 پلاگین هایبریدی هم شامل صندلی‌های برقی سقف پانارومیک و سانروف سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کانال با فیلتر تصفیه هوا سیستم نورپردازی کابین و … اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

واردات چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی

اندازه و ابعاد چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی تفاوت زیادی با نسخه بنزینی ندارد و همچنان شامل ۴۸۱۰ میلی‌متر طول ۱۹۲۵ میلیمتر عرض و ۱۷۴۵ میلی‌متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۲۸۲۰ میلیمتر می‌رسد.

واردات چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی

برخلاف اندازه، شکل و ظاهر خودرو هیبرید تیگو ۹ مدل 2024 با نسخه بنزینی چند تفاوت اساسی دارد که از مهم‌ترین این تفاوت‌ها می‌توان به تغییر اساسی در قسمت جلو پنجره و عوض شدن سپر جلو اشاره کرد. همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی هم ی متفاوت شده‌اند و دستگیره‌های در هم به صورت مخفی شونده درآمده‌اند. در نمای عقب چری تیگو 9 پلاگین هیبریدی هم دیگر خبری از سر اگزوزها نیست اما همچنان چراغ خطر سوم در جای خود باقی مانده است  طراحی چراغ‌های خطر هم تغییری نکرده.

طراحی داخلی و کابین

کابین تیگو ۹ هیبریدی مدیران خودرو

کابین داشبورد و در مجموع اتاق چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید نسبت به نسخه بنزینی هم دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. از مهمترین تغییرات داشبورد چری تیگو ۹ هیبریدی جدید می‌توان به اضافه شدن یک مولتی مدیای ۱۴.۶ اینچی و کلاستر دیجیتال ۹ اینچی اشاره کرد که در نسخه بنزینی به جای این دو مورد شاهد یک نمایشگر دوال اسکرین یکپارچه بودیم.

کابین تیگو ۹ هیبریدی مدیران خودرو

کنسول میانی چری تیگو 9 پلاگین هیبریدی هم تغییرات زیادی داشته که از میان این تغییرات می‌توان به عوض شدن جای کلیدهای تغییر حالت رانندگی و کنترل حرکت در شیب و دکمه اتوهلد و ترمز پارک برقی اشاره کرد. اما لقب جذاب‌ترین تغییر داشبورد چری تیگو ۹ پلاگین هایبرید به دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع دو کاناله می‌رسد که اکنون مستطیلی شکل شده‌اند.

قیمت چری تیگو 9 پلاگین هیبریدی و شانس واردات به ایران

قیمت چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی

نمایشگاه خودرو چین اولین مکانی است که چشم ما به دیدن این خودرو روشن می‌شود پس به همین دلیل فعلاً از قیمت رسمی آن اطلاعات خاصی نداریم اما حدس می‌زنیم که قیمت نسخه هیبریدی تیگو 9 مدل 2024 در بازه ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار باشد. در صورت واردات چری تیگو 9 PHEV  به ایران احتمالاً برند فونیکس nev میزبان آن خواهد بود و قیمت بالای ۳ میلیارد تومان را برای آن پیش بینی خواهیم کرد.

رقیب‌های تیگو 9 هیبریدی در ایران

از مهمترین رقبای چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی در ایران می‌توان به اکستریم vx و لوکانو ۸ اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*